frallorna

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2013

Här igen...

Av Lena - 24 oktober 2013 17:24

 

                      2 kärlekar  2 bröder  2 söner  


Igår kvällst myste dessa 2 med varandra en stund & Malte njöt av hela sin själ  

 

Morfinet har tappat sin styrka & plåstret ska tas strax nu är gubben kommit hem, det är väldiga föreskrifter hur det ska göras, med handskar & sedan in med det till Apoteket, & man får absolut inte nudda det.


Som sagt, morfinet är borta & med det har han fått aptiten tillbaks. Hitills går det som det ska, inget ont har han haft, fick krossad Rimadyl blandat i en spruta & inklämt i munnen i morse, för då ville han inte äta själv, & om en stund behöver jag nog inte tvinga i honom, men vatten har jag fått tvinga, förhoppningsvis dricker han lite själv åxå.


Kissat 4 gånger & bajjat en gång! med JUBEL från mej!!!  


Nu är han åxå mer tillfreds med buren & lungn, men jag sitter ändå där mycket med dörren öppen & smeker honom & han är Malte igen! den pussiga & innerliga  

Mycket tv tittande har det blivit för mej, & jag tror han haft det skönt, trots allt  


Det har stormat så otroligt, men inte alls kallt & han är nöjd & vill själv gå in efter att han gjort a eller b.


Märta stumpan glömmer jag nästan, fy  men hon har heller inte sett ut att lida någon nöd, strosat på gården, sovit, gnagt på evighetsbenen & så


Det var dagens rapport  nu hoppas jag det blir en till lugn natt.


Tack för alla fina komentarer  jag har läst, men hinner inte svara, men era ord ger styrka  


                                      Kram alla fina  

 
 
Ingen bild

Patricia

24 oktober 2013 19:39

Blir så glad av att läsa att det är bättre nu :-) hoppas allt blir bra för både Märta och Malte :-)
Kram / Patricia

Lena

24 oktober 2013 19:45

Tack Patricia♥

Kram på dej♥

 
Ingen bild

Anna

24 oktober 2013 19:55

Å Gud så skönt att höra!!!

Nu får ni ta och njuta i helgen, ta det lugnt och njuta av varann.
Sköt om ER!
Krama Malte och Märta och häsa gubben !

( nu är kokboken på väg på riktigt, hittade den i bilen i sitt gröna postaket! Peter hade glömt att posta det för några veckor sen. Tur jag inte frågade dig häromdagen om den hade kommit fram! Så pinsamt hade inte det varit. Det blir lite mycket av allting ibland )

Anna & Co.



Lena

26 oktober 2013 12:17

Jag njuter när folk glömmer ;) för det gör jag åxå, ofta ;) & då känner jag mej inte så udda! he he he ;)

Den kommer när den kommer, & såklart är jag jättenyfiken! vi hade ju tänkt att anmäla oss båda till en nybörjarkurs i Italienska, Mats & jag alltså, jag för att hjärnan är så trög så jag måste repetera & gubben för att någon av oss ska förstå, tror han kan lära sej enklare he he he ... men det blev aldrig så, först Märtas tumult, sedan nu Maltes, men kanske till våren, för det var verkligen kul :))

Kram på dej & fin lördag♥

 
GeddFish

GeddFish

24 oktober 2013 20:23

Vet du vad? Du behöver inte svara på några kommentarer! Du har nog att ta hand om älsklingarna! Så annorlunda, att Malte varit sjuk.... lilla Märtan Pärtan Ärtan, då ♥
Hoppas ni får ha det lugnt nu framöver, kramar och puss på nosar ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Glamourwomen

Glamourwomen

24 oktober 2013 21:53

Stor kram i från oss! Tänker så på er! Pussa honom från oss! kram

http://www.nattstad.se/Glamourwomen

 
Kaisa

Kaisa

24 oktober 2013 22:13

❤️❤️❤️ Krya på kramar ❤️❤️❤️

http://andestyrka.blogspot.com

 
Skånepågen

Skånepågen

25 oktober 2013 10:35

Vad säger man, hoppas att det löser sig nu. Ni har väl haft nog nu, kan jag tycka.
Stackars lilla vovve.

http://aake.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards