frallorna

Alla inlägg under juni 2011

Av Lena - 30 juni 2011 19:54

  

                              Sådär ja, då tar vi kvällen!!...

 

På vår kvällspromenad kom värsta regnskur!! & Märta tvärvägrade att gå en meter! så vi vände om & hon fick sätta sej på trappen & vakta huset!  

 

Petrus & Malte var glada trots regnet! men den blev en snabbis, så vi kanske tar en till lite senare i kväll  

 

Någon lättare luft blev det dock inte! kvaft & kvalmigt, kanske kommer det en åsk skur, vem vet...

 

Nu EEEEERNST!! ha ha ha trallala..♫♪♫♪♫♪  

 

                                       Kram kram!  

Av Lena - 30 juni 2011 14:50

 

Skulle till Apoteket på förmidagen, kollade en snabbis på festival livet åxå  folk precis överallt!! på alla gräsmattor & gräs snuttar så ligger dom & solar eller äter!   över 40.000 mäniskor har tagit sej hit, härligt!  

 

  

& vilket väder dom har ännu... men men.. det ska visst falla lite regn i morrn, vi hoppas verkligen det bara blir LITE!...  

-Kolla vilken söt en!!!  

-Ikväll spelar Bob Marleys son-Ziggy Marley på den största cenen!, tror dock inte det är han som rattar denna husbil irrandes runt i rondellen  

 

-Ja ni, vilken festivalstämmning det är i vår stad nu, härligt!  

 

  

Själv åkte vi hem igen & rullade ut Karin ur ladan! putsat lite på henne & så!

 

  

& vovvarna dom vill bara ut ut ut....

Men alldelens för varmt för någon promenad just nu, den får bli till kvällningen!

 

                                            Kram kram!!  

Av Lena - 30 juni 2011 10:25

  

                                  "Pojk" morgonpromenad  

 

Varmt & skönt idag åxå! men det fläktar lixom igår!  

 

Nyfyllt vatten i badbåten, glömde att skruva av kranen, så det är vatten ända upp till kanten!

-Bra där mamma!! /Petrus  

 

                       Kram på er mina fina bloggisar!  

 

Av Lena - 29 juni 2011 21:33

  

Tog vägen in mot skogen på vår lilla kvällspromenad, inte så lång som sagt, värmen är fortfarande "påslagen"  

Lite svalare där bland träden, men då var det mygg istället  

  

Släckte törsten i det lilla vatten som var i bäcken, sen gick vi hem!...                   ...till badbaljan den bästa!!!  

 

Nu är det lite skönare ute dock! varmt så in i norden här inne istället, fast inte i sovrummet, där är svalt & härligt, ska bli skönt att lägga sej! men inte ännu, vill vara vaken när gubben kommer hem efter skiftet.

 

                     Kram & sussa gott i värmen!  

Av Lena - 29 juni 2011 13:47

  

Min lunch idag!  Jordgubbar, melon & vindruvor...

 

Hoppas det är bra för Järnet i kroppen som jag inte har nu igen, gggrr...

Det var som jag trodde, helt slut på mina järnvärden igen!

Så nu väntar en omgång med Järndropp, med början på måndag!...suck...

 

   

I morse när jag kom upp låg Märta intill pappa & sov, så söt stil på bakben va?     

-hej mamma!! har vart lite krasslig i kistan inatt, men nu mår jag bättre!    

                      -Ska vi äta den här grejen???

 

Vattenmelon gillades av Malte!  

Petrus tuggade lite & spottade ut... 

Märta hon ville inte ha! ...

...fastän den var underbart söt & god!

 

Märta får kokt lax idag, medans killarna får kokt kycklingfile!

Fast dom äter inte mycket dom heller i värmen, man orkar ju lixom inte  fast vet ni? det fläktar riktigt skönt ute!

 

Nu lite isvatten & läsa Allas veckotidning som nyss kommit, ute under parasollet liggandes på soffan, mmmm....  

 

                               Kram kram!!  

  

Av Lena - 29 juni 2011 11:46

  


Märta åt något igår kvällst såg vi, Petrus sprang dit, men han åt inget, kanske hade Ärtan ätit upp allt? vad det nu var... antagligen skit eller en dö fisk?  

 

Bajsade blött i går kvällst...

 

Somnade med mej & Petrus i vårt svala sovrum, men skulle iväg efter en stund, märkligt tänkte jag, "mammas gumma" som hon är...

-ja sov med pappa då sa jag! & så gick hon...

 

Gubben fick släppa ut henne 5 gånger i natt, & tvätta rumpan varje gång!  

 

Hon mår bra! inga fel, men ska få lite mild mat idag.

 

Mina hundar får lite A-fil med Acidophilus varje dag! det tror jag på! bra för alla bakterier & dom gillar de åxå  & kanske? hade hon blivit än dåligare om hon inte ätit av dom nyttiga bakterierna? vem vet...

 

  

 

Faktiskt ännu varmare redan nu än igår! käns det ialla fall som, men klagar gör vi INTE! vovvarna går in & ut, lite svalare inne, men dom gillar värmen & solen åxå! & Märta kan ligga & gassa & njuta hon, mitt i solen!  smörjer in hennes öron med solskyddsfaktor, & där huden är tunn, & lite på öronen på dom andra åxå  

 

Här tar vi det "piano" i solen idag!

 

                            Må så gott & Kram!!  

 

 

Av Lena - 28 juni 2011 22:07


 

Tänk att jag har lyckats filma en snutt på kameran!

Vet inte riktigt hur jag gjorde, men plötsligt bara gick den igång... nåja, inte den bästa filmaren är jag, ska skärpa mej tills nästa gång  

Det är Petrus som står där på slutet när jag ropar på Malte, tänkte han skulle springa till Pappa lite, men icke! han hade annat kul för sej...  

Kul ja... -pappa jag går lite längre ut!!   ...& plurr så var Malte under!! & jag skulle i nästa andetag kasta kameran & i efter...   ..när han kom upp till ytan igen & simmade på som bara den!! & hur bra som helst!! & tro nu inte att det gjorde honom mer vaksam för vattnet!  nej han var "sjö vild" som man brukar säga, undra om Malte blir en sån som man får ha extra uppsikt på i sommar när vi är på sjön...  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

Nu sover dom så gott så!!

 

               Sussa gott mina fina bloggisar!!  

Av Lena - 28 juni 2011 15:35

  

           Badar i badbåten & njuter av sommarvärmen  

Ikväll blir det dock bad i en skogs sjö! 

 

                                           Tjingeling!!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards