frallorna

Alla inlägg under november 2014

Av Lena - 30 november 2014 17:21

 

En vacker första Advent & faktiskt så tittade solen fram en halvtimme  

 

Själv bestämde jag att vi skulle tvätta trasmattor, skulle gjorts för länge sedan, 4 nya från grannens vind, gamla, vävda för många många år sedan...

 

... titta! små tryck knappar sitter kvar  -jag kan riktigt höra vingslagen i dom, från en svunnen tid...

 

Gubben, M & M fikade medans jag låg på alla 4:a & skurade dom med grönsåpa  

 

 

Fantastisk Julmusik hela hela dagen på Mix Megapol  alla dom vackraste låtarna!! så vi myste & hade bästa Julstämningen, & Malte tokade på där på dom blöta mattorna  

   

Nu ska dom torka, gubben eldade upp garaget till ca 30 grader innan han åkte till jobbet  

 

 

Vi hann med en bya promenad alla 4:a innan han åkte, milt & skönt...

 

 

... & lite mys & gos  

 

Bakade en stor kaka till skatorna idag, har så mycket halv-gammalt mjöl, socker, frön, nötter m.m *Sockerkaka* kan verkligen säja att det är, massa socker både i & på     

 

*Jag* har mååååånga fler än dessa  blev en kastrull pasta med sås efter åxå  omvänd ordning, men det brydde dom sej inte i  


Kollat på hästhoppning, & pysslar vidare här hemma, tvättat & strukit dukar... 

... & tog en termos med kaffe & en kakbit (Ops! inte skat-kaka  ) & gick över till finaste grannen för en stunds fika & prat  (han vill inte ha för mycket fikabröd, ser lite torftigt ut va  ) 


I morrn har Malte ett besök inbokat på Ulltuna hos Lotta, provtagningar & så.


                              -------------------------------


Tänker hela tiden på vännerna som miste *mamma, fru & matte* ... på bara någon sekund slogs livet i spillror för alltid...

                              -------------------------------


                          Kram & fin första Advent   




Av Lena - 29 november 2014 20:46

  

Igår vad det vacker blå himmel en kort stund, blir aldrig trött på denna vackra utsikt vi har  

 

Idag blev det ett tokigt litet kalas i garaget   då min systers man kom förbi i all hast, övriga familjen var sjuk, gubbarna lagade samtidigt en bil & jag serverade fika, blev ju lite smått med det då gubben fyllde år & Malte blev sjuk i samma veva...

 

... dessa precenter bl.a   -Ullared!!! ha ha ha ha   & kolla...

 

... Morgans bästa Chipstipps  

 

Under dagen har vi fått ca 1 cm snö, flingorna dala de ner så fint & vitt blev

det 

 

Tog en 20 minuters vända i byn på kvällen...

 

... fint då med på sitt sätt   


Advents stök, vilken tid allt tar! & så lite *play* program på det + hundmys  


Nu har gubben kommit hem från ättämiddas jobbä, underbart tycker vi här

hemma  


                                 Kram kram kram  

Av Lena - 28 november 2014 22:55

 

Lugn dag, sov 2 timmar efter nattskiftet, tog en kopp kaffe & piggnade till.


Å vad jag tokgillar arbets kolegerna jag har på mitt timmis natt jobb <3 nätterna bara svichar förbi, bäst man börjar så slutar man & 11 timmar har gått utan att man hunnit blinka ;)


Kollat Idol & jag blir förvånad om inte lilla *Ajax* vinner!!!, vilken röst hon besitter, jag blir målös <3


Gäsp gäsp, ska krypa ner under täcket här på golvsängen & troligen somna ganska så snart ;)


                                   Kram på er <3

Av Lena - 27 november 2014 19:17

 

Kom hem till ett rimfrostigt landskap, ca 1 cm snö har kommit under natten, blev så vackert.

 

 

Gick upp halv ett, sovit i etapper, men utvilad, satte på kaffe & gick ut en tur med vovvarna...

 

Omständiga Prinsessan letar prupp plats...

 

... färdig & full sprutt!!  

 

Förbi på Ica i morse efter jobbet & köpte pasta till skatorna  

 

Kom ner & ät nu!!!!  

 

Pysslade lite igår med en ljuslina jag köpte i Stockholm, en så söt en, + stjärnorna & hjärtat där uppe...

 

Några fynd därifrån, Kajan gillar jag verkligen!!

 

Lagerhouse...

 

... kollade Pernillas affär såklart...

 

... & Leilas!  

 

Käpade på Piza Hut, glutenfri pizza  

  & det jag inte orkade tog jag faktiskt med mej till tågresan hem, det finns ju nämligen inte en enda glutenfri smörgås att köpa i hela Stockholms central, uselt.

 

Gick vidare & vilse...

 

... hittade Drömhus...   ... & där kan man snacka om en PROPPFULL affär!! oj oj oj... har aldrig varit med om så liten golvyta, man fick gålla andan för att ta sej fram  men oj så mycket fint.

  Gick vidare & mer vilse, men vi kom fram dit vi skulle ändå...

 

 

... & NK hade den sötaste skyltning ever  


Ja det var lite av resan & dagen, nu strax iväg till jobbet igen!


Vi ses i morrn


                               Kram på er  






Av Lena - 26 november 2014 18:49


 

En skön promenad på förmiddan, inte kallt, bara -2 & så vacker av frosten...

 

Visste ni att Kaveldun *cigarrer* är jätte goda att äta?? på våren skalar man dom späda långa topparna & kokar lika som sparris, jag har aldrig smakat, men läste just om dom :)

 

 

Märta ville inte med, var hermma & gonade på golvsängen istället ;) var lite onådig i magen inatt, ut 3 gånger, men fick ro framåt kl 06.00, sedan som vanligt idag.

   Mestadels Skator + några Kråkor & Kajor har fått massa mat såklart <3 


I morrn ska ni få se fynden jag hittade i Stockholm ;) bla. en metall Kaja! fast jag ser henne mer som en Skata ha ha ;)


Har Julpyntat lite inför Advent, blev bara så mysigt, det får ni kanske åxå se i morrn ;)


Nu 2 jobbnätter :))


                    Kram mina fina som kikar in *hjärta*  

Av Lena - 24 november 2014 22:50

 

 

Gubben skulle besikta bilen & jag skulle köpa en ännu fetare kräm till Maltes rumpa på Apoteket, så medans han var inne i hallen, tog vi 3 en liiiten promenad i duggregn utanför, det var mycket mörkare än bilden visar, så vi hade reflexvästar alla 3 & allt var såååå spännande!!  


I morrn får Stockholm besök av mej & min mamma, ska bli såååå härligt  känns som jag behöver det.


Känns iof. lite trist att åka bort när solen äntligen kommer, har längtat så länge på att få gå en mjuk Romme promenad i sol med M & M... nåja, gubben är hemma & får ta någon bya-sol-vända- istället  


                                   Kram på er  

Av Lena - 24 november 2014 14:00

 

Regnet som vräker ner piskar mot fönstren av blåsten...

 

Matat skatorna 2 gånger, 2 stora kastruller med makaroner  tyckte dom behövde lite extra i detta ruskväder  Malte sitter spänt & följer dom, det enda spännande som händer denna dag  Malte mår bra igen  lite iriterad i rumpan fortfarande, stryker på mjuka salvor, får Parafinolja i maten så magen inte är hård, Parafinolja är supergott hälsar båda  


Tänker på livet... en vän har hastigt somnat in... så svårt att förstå... får inte ihop mina tankar... hon var så livsglad, skrattade alltid... & så är allt bara slut... lämnat sin fina familj i spillror...

 

Fick denna Kattla Okide av henne med man till Jul för 2 år sedan, som nu blommar för fullt  


Känns tungt...


                           Carpe Diem  



Av Lena - 23 november 2014 10:56

 


 


 

21/11 2010 lite skillnad kan man säja!!... inte för att jag vill ha snö, men visst ser det fint ut, & till Advent skulle lite vitt göra sej bra, men vi får väl se?...

 

Malte valp 25/11 2010...

 

... första mötet *hjärta* Maltes hakor är söta, men inte mammas ha ha ha :(

 

De var då de, vår Guldklimp gåner miljoners miljoner *hjärta*


Små snöflingor som smälte så fort dom landar dalar ner, Malte gnyr lite, men som jag mins från för drygt 1 år sedan, så blev han så av Morfinet, men är åxå iriterad i rumpan fortfarande, pust pust... :(


                          Kram & fin söndag *hjärta*



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards