frallorna

Alla inlägg under september 2011

Av Lena - 30 september 2011 22:10

 

           

                                              Lek & mys!  

Efter leken var det bara att byta sängkläder på golvsängen, allt var lixom bara huller om bladder  

 

Gick kvälls rundan med vovvarna, då jag kom på... -att jag skulle göra varma mackor med tratt kantarell & fetaost!

Så det var bara att gå in i skogen & hämta Trattarna!  

-Tänk va.. vilken ynnest att bara kunna hämta dom sådär, bara att gå ut runt hörnet typ, & plocka!!  

 

I morrn blir det helt säkert årets sista båt tur med min bror & fru & deras båt, med följer åxå min kusin med fru!

Tar med bullar, både kanel & vanilj, äppel sockerkakan, ska fixa en LCHF kladdkaka, (utan mjöl & vitt socker, till min svägerska) & visspad grädde  

Men först lunch, då äter vi sallad!

 

Idol färdigt! spännade & bra!

 

Strax kommer gubben från jobbet!  

 

                       Kram kram så ses vi morrn!    

Av Lena - 30 september 2011 16:06

  

       Varsågod! -får jag bjuda på en bulle till kaffet?  

  

 

  

Äppel sockerkaka i långpannan, den blev bara så lyckad! men efterssom jag alldrig har recept, utan höftar, så får jag bara hoppas att jag blandar lika nästa gång åxå  

         

Solat ute, busat med en ny IKEA råtta, & in & svalka sej lite emellanåt!   

 

Klippa gräset: chek

Bullbak:            chek

Sockerkaka:    chek

fylla vatten i badbåten: ej chek! vetekattsingen om det var nått badväder ändå..? de är nog slut med badandet i baljan för i år, känns det som...

 

Idol ikväll, härligt! spännande!

 

                                        Kram på er!!   

Av Lena - 30 september 2011 10:00

              

Malte bäbis! vaknade tidigt, hittade ett evighets ben vid 06.00

gnag gnag så vi vaknade..., bort med benet! -försök sova nu!

-men nej, ville ut & kissa, ok! -nu då, sov min vän!

-men nej, dricka vatten, kolla runt lite, hit & dit! phuuu  

kl 8 somnade han äntligen på min arm, nära så nära... tassen om min hals...

... vårt sagolika hjärtegull! blir öm i hela kroppen, -fylld av kärlek, försöker jag somna om, med Maltes varma andedräkt pustande mot ansiktet, nej det går inte... 

 

Märta sov dock som en stock!, vaknade lite yr i bollen?

-varför så tidig morgon mamma?

-tjaaa... fråga Malte!  

 

Tidigt & tidigt? ja de är väl en smak sak? uppe lite längre på kvällarna istället...

 

Sol så in i vassen! värme åxå! klippa gräset, fylla upp lite vatten i badbåten! sola...

 

Baka bullar & en långpanna med äppel rutor, fylla frysen...

 

                                 Härlig fredag på er!!  

 

Av Lena - 29 september 2011 21:41

  

                Petrus -the man! -en rullande man!  

  

 

  

 

                 

Helt underbar dag på åkern!, varmt så in i norden...

   

... & efter en lekstund, så vi lade oss i skuggan, där gräset var torrt! & bara myste... jag hade gott kunnat somna där, så rofyllt, så vackert & stilla... varmt, himlen blå, allt var perfekt! 


    In på Rusta på vägen hem från jobbet, & köpte en till teddy bädd! denna ska vara i köket, för just under lilla blom/katt/hund bordet gillar Märta att ligga, stor mjuk & billig! kostade nu bara 149 kr! 

Annars gör vi mest som Malte, bara kvälls myser!

 

                              Kram mina fina! vi ses!   

 

Av Lena - 28 september 2011 21:25

  

Mot åkervägen! & vid...

  ... där åker kopplen av!

  ...där lade bönderna dyngan för länge länge sedan, innan den skulle spridas ut på åkrarna...

  

 

                             

 

  

-Sådär ja! igår gick vi här, idag åxå, länge sedan vi var här!

mysig väg & lite nytt för vovvarna!

 

   Inte ofta jag shoppar inte! men ibland kan jag inte låta bli! sååå mysig grön/plommon kofta! fast visst satt den lite bättre på dockan i skyltfönstret allt...   en läcker klänning, & mys 'rost' koftan, -den gula lång grejen, kostade inte många kronor, den var bra nedsatt, lixom ett par byxor, va kul de är att fynda!! 

 

I morrn 3 timmars jobb, sedan ledig tills måndag! 

 

                                        Kram mina fina!!   

Av Lena - 27 september 2011 17:55

  

                 Vackra Petrus igår...& idag förståss!  

  

Idag på jobbet blev det en lååång promenad i sol! -med varm choklad & mackor i denna vackra natur...

                     

 

Hemma väntade 3 ystra vovvar på sin tur! gubben har fullt upp med en instalation här hemma, & vovvarna kan gå ut & in i huset som dom vill, sola & så, men han hade inte uhnnit med någon mer runda än morgon vändan.

 

Så det var bara att jobba vidare! 1 timme delat på 2, Märta & Malte först, sedan Petrus... phuuu...  

 

Provtagning förra veckan, idag ringde sköterskan från Vårdcentralen, mina Järn depåer var som jag trodde, eller visste! -tomma! suck... så på torsd. eller fredag får jag min första påfyllning...igen...

 

Så då är det väl inte undra på att dagens ca 1,3 mil känns i kroppen...  

 

Nu bara slappa vid tv:n!

 

                                          Kram kram!  

 

Av Lena - 26 september 2011 17:55

  

Idag som så många gånger, tog vi en åker promenad, hundarna älskar det!! & jag får gå i min takt...

  

 

& vad kom hoppande där på åkern??

-jo en fröken Rådjur med unge! (tror jag)

-vände tvärt när dom såg oss, hundarna bara tittade storögt!  

 

Idol ska jag se! & HOLLYWOOD FRUAR!!    

 

Regnet hänger i luften, skönt vi han ut innan..

 

                                           Kram kram!  

Av Lena - 25 september 2011 21:49

  

 

Rensat lingonen, kollat tv, osv, en "piano" dag förutom bärplockningen  

 

I morrn 5 timmars härligt jobb!  

 

                                         Kram mina fina!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards