frallorna

Alla inlägg under juni 2013

Av Lena - 30 juni 2013 19:24

 

Åkte till en skogs tjärn & hittade en så fin plats som vi aldrig varit vid tidigare.

 


 

Fikade & hittade några gulingar, dom satt så tokgigt till så jag tog dom trots storleken  så nu ska jag göra en liten stuvning!  

 


 

Malte hade en enorm fart i en timme, fanns ingen gräns på hans energi  

 


 

Märta tar det lungt, hon satt mest & tittade, det är något som inte stämmer... & det gör mej så orolig...

 

                                         Kramas  

  Hemma igen så har vi den oblikatoriska fästing letningen, som gillas. Hittade 2 på Malte som kröp omkring, hoppas det var alla


Nu tv & ta det lungt


                                 Kram mina fina läsare  

Av Lena - 30 juni 2013 11:16


Kottar Kottar & medans jag filmade kom en till, fast han gick inte upp på trappen, utan fick äta nedanför, & så prasslade det under busken, vet inte hur många vi har här, men ljuvliga är dom  

Malte & jag gick sent i natten till ladan där husbilen står, skulle hämta Panodil som jag hade där & det kröp kottar överallt!  bra att dom håller sej i byn & inte på stora vägen längre bort.

 

Märta är rinnig i ögonen ännu & det var jag åxå i morse, har hon åxå flunsan tro? ska ta tempen på henne, själv har jag haft örvärk i natt, inte jätte ont med gnol nu med -vill INTE bli sjuk!!!  


Blir en hemma dag idag med, gubben är aningen bättre men inte ok, vädret är varierande men varmt.


             Kram på er & Tack för alla fina rader ni lämnat  

Av Lena - 29 juni 2013 21:46

 

Tycker jag är så duktig på att visa en fin fasad på bloggen....


Vill inte belasta er med min sorg....


Men den finns här alltid... & den gör så ont.... så ont...


Lyssnar på Dan Hylanders Du är den vackraste jag har... så sann...


Om jag fick leva om mitt liv, skulle jag välja att leva det ensamt, så jag slapp sorgen över en älskad...


En del har lättare att gå vidare... en del svårare...

 

Min sista puss av Petrus... den sista....


Saknaden river sönder mej... alla frågor som aldrig får ett svar... alla saker jag gjort fel...


Vet inte hur länge jag orkar....


Det är sanningen...


                                   -------------------------------------- 


Att leva i en pararell värld, älskar mina hjärtan som finns kvar på Jorden  


Kan le, kan känna glädje, kan känna lycka, fast den är kantstött...


I allt jag gör, i allt jag ser, finns Petrus... tänk att han var min, tänk att jag har fått älskat honom...


Tänk alla pussar han gav mej, alla kramar, all kärlek...


Jag kan inte prata om honom... inte med någon... allt gör så ont...


Förlåt Petrus att jag lät dej somna...


Ångrar mej för alltid...


Det är sanningen....


                     -----------------------------------------------  


Men jag tänker fortsätta ge er en glad blogg, med Malte & Märta & våra fortsatta äventyr  livet går på något konstigt vis vidare, även om mitt hjärta är trasigt...


                    ------------------------------------------------


Älskar Malte & Märta precis lika varmt & ömt, en mamma kan inte älska sina hjärtan olika mycket, men en kärlek kan inte ersätta en annan...


Älskar mina 2 benta lika ömt ifall ni undrar  


                    -----------------------------------------------


I morrn ska jag ge er gladare läsning, & kanske att ordet "fasad" var fel, jag ljuger inte om våra äventyr & kärlek, kanske snarare att det finns en sorg & saknad som går i ett pararell spår bredvid... för mej...


                     Kram mina fina som orkar läsa  

Av Lena - 29 juni 2013 19:23


Som jag alltid sagt, -Märta ääälskar sparris!!  & jodå, jag han med att få 3 stycken innan fatet var tomt!  -bacillskräck har vi inte här!  

 

Malte är måttligt impad av dom, men äter lite av tarvhet  

  Gubben fick 3 på sin mat åxå, en klinisk portion utan sås, har feber & blir bara sämre & sämre, pysslar om honom så gott det går  Han är ingen sån där som gnäller, inte ens hur sjuk han än skulle bli, lider & tiger om jag inte frågar  

Tagit 2 Panodil Zapp, sa att han istället skulle dricka denna mirakel dryck   inte för att den är god, utan för att den gör underverk!

-Underberg är namnet, köpte en stor förpakcning i Grekland /Parga 1998! lagrad & klar! ha ha ha...   sista flaskan kvar, nu får jag köpa en till packe, men bara i medecint bruk, för det smakar så illa så någon njutning är det INTE! tal om  

Få se senare om jag får i honom den sista till sen kvällen.

 

Malte & jag har tagit en skön promenad, hittade några underbara Borst nejllikor

 

& svalkade tassarna i bäcken som hade ytterst lite vatten i sej


Malte har varit lös i magen & Märta har haft rinniga ögon, blev det dragit åt hennes ögon på båt turerna tro? eller har hon åxå fått flunsan?...


En skur fick vi idag & den med råge, skurat trappen, för OJ OJ!! vad kottarna skiter efter maten! fanns inte ens plats för en tå på trappen utan att sätta den på en kotte skit  men spela roll då, dom är ju så söta & vet att här serveras god mat  


Sonen ringde från Turkiet, 35+ i solen, dom hade tagit Turikskt bad & masage på förmiddagen som var underbart skönt, badat i havet, solat & beställt bord på en restaurang där god mat väntade.

Snart krysset från Grönan & Lottodragningen, hoppas på vinst  


                                             Kram på er  



Av Lena - 29 juni 2013 14:13

 

Idag är himlen minst sagt varierande, inne i stan har det regnat, men vi har klarat oss...  

... ena stunden hotfullare än den andra...

 

... nåja, det blir som det blir.

 


 

Ingen båt tur idag, vädret är kanske inte största problemet, utan att gubben blivit hängig, halsontet har ökat & han är trött  så vi killar hemma, kollar tv & tar det lungt, en byarunda väntar för vovvarna & mej, men först så ska jag servera kaffe till hjärtat  


                             Kram på er & fin lördag  

Av Lena - 28 juni 2013 21:01

 

Fick en så fin plats på en ö. Här kommer Ångbåten SWEDEN förbi...

 


 

... & lade till på samma ö fast längre bort, doftar så otroligt gott av dom, som en brasa  & den doften kändes då & då, då vi hade en väldigt blåsig dag, trots sol & fint för övrigt.


Man kan få vänta lite på att filmsnutten ska sätta igång...

Malte Malte så du jobbar på!!  ibland vill han leka med Märta, käns så trist att man måste be honom sluta, för stumpan vill inte nu. Massor av nya bord har fraktats till ön av Komunen, så nu kan man duka till lånbord minsan!  ...

 

... många sköna bad, Märta vadade i hon åxå...

 


 

... gick en liten skogspromenad...

 

... ena sonen som följde med oss   stannade kvar på bryggan, blev en fin bild!

 


 

Sallad, bröd, kaffe & Jordgubbar, mmmmums  

 

Kuskade hemåt i blåsten, såg 4 segelbåtar, deras dag idag visst  

 

Ornästugan, men vi såg inte Gustaf...  


 

I hamnen igen hann vi precis slänga några ord med min bror & fru, innan dom skulle ta en kvälls tur

    Ikea hade fått upp skyltarna! & en liten hälsning  såg det när vi åkte till Kupolen & Apoteket för att köpa Bafucin & Srepsils-honung till gubben som fått ont i halsen, det hade jag åxå igår men inte idag.

Troligen smittade av andra sonen som fick västa influensa för en vecka sedan, & har varit hemma här mycket, så lite var det väntat.

Han åkte igår med sin flickvän till Turkiet Bodrum i 2 veckor när det inte blev något Peace & Love, pratat med dom både igår & idag, 30-35+, ac på rummet som tur är  50 meter till havet, men idag hade dom bara doppat föttrna i det, & legat vid polen istället, då ingen av dom är helt kurant ännu.


Kan Jang kur går vi åxå på, gubben för halsen jag i förebyggande & ett glas Rose med jordgubbar...

 

... lyxar jag till det med som efterätt!  


Nu myser vi på golvsängen


                                  Kram på er  





Av Lena - 28 juni 2013 13:26

   Efter en lång sovmorgon har vi vaknat till liv, eller jag var iof vaken tidigt, men inte övriga skaran  

 

Malte bytte plats till datarummet när "pappa" gick upp, där han bäddade efter bästa förmåga & fortsatte sova! -check!  


Varmt, molnigt & soligt, kanonväder!


Nu har jag fixat sallad & mackor, kaffe, fikabröd, hundgodis, hundmat & dryck, nu blir det sjön!  


                                  Kram på er  

Av Lena - 27 juni 2013 23:06

 

Blev som jag anat, en helt underbart härlig kväll  

 


 

Njöt av Monas fantastiskt goda Mozarella sallad + bröd & så  ...

 

... & rose med gubbar i  

 

Malte gillade att springa in & ut, vet inte vad han pysslade med där inne, det kanske dom ser sedan?  -nejdå, Malte är en försiktig hund & skulle inte röra något, bara kollar runt lite.

 

Pussar & kramar, god mat & fika, suttit ute i sommarkvällen med finaste vänner, vad mer kan man begära?  


I morrn om vädret blir vad "dom" lovat, så bär det ut till sjös, med mat för en heldag.


                                         Kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards