frallorna

Alla inlägg under december 2016

Av Lena - 30 december 2016 21:37

 

Sådär lagomt geggigt på vägen i byn  


Sov ut länge, lugn morron, & på eftermiddagen handling i stan, med avlämning av Nyårs Cava till sönerna med flickvänner!  å så har jag beställt ett special vin för morrondagen, som tur var kom det före Nyår! så i morrn får min bror & kusin med fruar smaka på det   sedan får vi avgöra om det är så speciellt som det var på ....    & ni får höra efter   däremellan blir det Ernst!  & han borde ju vara bra!  


Nu kollar, eller lyssnar vi på Mamma Mia på 3:an! med värsta sterio ljud! tror alla i byn kan höra!!  Abba är lika bra idag som då....


                         Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 29 december 2016 19:02


Idag bjuder jag på en kärleks kavalkad  

  



Alltid  samma leksak...



... eller...

  


... samma...



... pinne!  



En natt som gick i ett, full rulle i 10 timmar, då är man ganska så mör på morronen, men sov gott med M & M


Inga knop alls gjorda, & orkade bara grädda pankakor till gubbens matdosa i morrn,  till Märtas & Maltes stora förtjusning! -pankisar är gott!!  likaså att slicka en vissp var med grädde!! /Märta & Malte  


                          

                         Carpe Diem     

Av Lena - 28 december 2016 19:35


Vaknade 2 gånger, andra gången gick vi upp  på med paltorna & iväg till Kyrkparken...




Märta har ett täcke jag köpte till henne för länge sedan, lite för stort, men mjukt & följsamt & värmer rumpan bra 25 minuters kall   promenad med spring i benen, bara att hänga på  



Så kom ett flygplan lågt över oss efter att nyss ha startat, hann fånga det, precis vid tornet, på den vackra himlen, ser bara ut som en flugskit, undra vart det skulle?

 


                                                   

Så åkte vi till äldsta sonen som idag fyller 32 år, Grattis fina älskade son   

                                                   




Mille var med, såklart! även mina föräldrar...



... & såklart hade mamma lagt i 2 nygräddade bullar till Mille, hon gör så alltid, tänker på dom 4 fotade, alltid gottis med  & Mille slök båda 2! såklart  



Guinnes & pengar, passande till en student  


Ja så blev dagen


Nu snart en till jobbnatt, natten som var jobbades med en hel härlig kollega   & ikväll jobb på ett annat ställe med en lika härlig kollega!! 


                     Kram till er som kikar in     

Av Lena - 27 december 2016 13:44


Otroligt vackert ute, men ack så kallt, en plus visar det hos oss, men med nordan blåst känns det minst som -10  trots det var M & M ystra, Märta kanske för att hon ville hem & in i värmen fort igen!  




Får bli 15-20 minuters turer åt gången, med kläder på  




Bakat matbröd till stora fåglarna, med extra allt av nyttigheter & gottis i  har klarat mej länge på att hitta billigt bröd med kort datum i affärn, men nu har jag inte varit där på någon dag 

Inte så många fåglar på bilden, men dom kom från nord & öst i massort! till Restaurangen *Dropp in!*  


 

Jag sipprar kaffe vid köksbordet, M & M har fått fika godis, & när jag kollar ner bredvid mej så har Märta bäddat för båda 2    


Ikväll väntar nattjobb, älskar mitt jobb, så inte synd om mej  


                      Varm kram i kyla & blåst!  

Av Lena - 26 december 2016 22:20





Julafton, Sam med mamma & pappa var med en stund, innan jobb för sonen & Sam & mamma åkte vidare på mer Julfirande, sötaste Nisse tyckte jag  som hade attans med spring i benen  



Så blev det mammas Julbord, hon servade alla, här 2 benta &...



... här 4 benta!  



En sååå god grönsaksfrestelse! & egna & köpta biffar & bullar = omtanke  



Nyfiken 



M & M fick åxå paket, förståss!  




             


Så blev det fika, slurp!   



Kram & tack för allt mormor säger vår ena son här  



Sedan for då ena sonen med flickvän vidare till hennes släkt & vi som tagit 2 bilar, åkte jag förbi & tog med Mille hem till oss på en mysig Julkväll, då fick M & M vara i andra delen av huset



Här blev godis i stora lass & Julklappar, gulliga Mille krumelur 





Så blev det Juldagen, en riktigt slöardag för oss, Märta & Malte fick paket av oss, som roade dom gladerligen en lång stund!  



En kall byapromenad &... ett ärende in till stan på eftermiddan...



... på hemvägen var himlen magiskt vacker



Pling pling på dörren på kvällen! där stod dessa mina älskade vänner! mätta & belåtna kom dom från en fest som jag tackat nej till, lixom orkade bara vara hemma   nu blev det bubbelvatten & vin & prat prat prat, mysigt!  

       Idag har vi haft sönerna med respektive & "farfar" här på Julbord & så delade vi klappar, jag fick en så fin skål med nyttogodis  Tack J & S  & Sam hade varit på systemet (tiden går väldigt fort, redan 18 år  ) & köpt en flaska Ernst vin! eller var den från dej Jeanette?   + ett lysande reflex & ett sött Troll  Gubben fick åxå, fast vi sa att vi inget skulle ha...

    Tack älskade söner med finaste flickvänner, Sam & Mille    



Tyvärr var inte Sam & mamma med då Sam haft feber i 2 dagar, som nu steg, så när vår son kom hem till dom bar det av till akuten med 40.8 i feber!  dom fick ner den därinne & nu är han hemma igen, hade ätit gröt & somnat av utmattning, lilla plutten  


Ja så blev vår Jul! förutom att Sam var lite krasslig, så blev den skön, rolig, lugn, mysig & rofylld  inget jag tar förgivet, vet hur fort livet kan vända...



Vi har haft världens snöstorm här på kvällen! så nu fick vi minsan Julefint ute när Julen är över  vitt vitt, blir fint de i morrn när solen ska stråla!!  


Snöat in på romantiska komedier & så har jag sett en fantastisk barn äventyrs film, jag som sällan har ro att se filmer  


Nu ska jag krypa ner på golvsängen, med M & M, gubben sover redan i sovrummet, han jobbar i morrn & jag i morrn natt    


           Gonatt mina fina som kikar in! säger jag    

Av Lena - 23 december 2016 20:25

 


                          Som sagt, önskar er alla en fin helg  


Dagen har varit lugn, ingen stress, pysslat på lite här hemma


Nu har vi ätit gott & ser på tv, lite senare tror jag det blir en film på tv 1 , en romantisk komedi   helst vill jag ha romantik utan komedi, men det är sällan sådana filmer visas  



I paketen på soffan var det riktigt godis, som tack för "posingen" fick dom leka sönder varsitt paket!  



Här är Märta på lekhumör efter paketöppningen & man kan bara skratta, hon är så tokrolig vår Fia Lotta    


I morrn firar vi Jul vid mina föräldrar, dit syskon med familjer kommer, i år blir vi 16 stycken, som äter mammas egengjorda magiskt goda mat, pratar & skrattar &...  


      Varm kram alla mina fina, önskar er en fin helg  

Av Lena - 22 december 2016 19:37


Igår levererade vi Pepparkakashus nr 3 till min syster med familj, i fönstren är det rött stjärn silkes papper, men det försvinner på bilden, annars var jag rätt nöjd med det, fast en bra bit ifrån hundra   



Fikade gott gott...


 



... både 2 & 4 benta  


 När allt var slut, & Malte ville ha mera, fick vanligt Jul knäckebröd duga!    -men de va gott de åxå moster/ Malte   




Tusen Tack Elsa!! som pysslat ihop denna vackra ljustake till mej!!  ser ni vad det är? jo en propp! ...vars innanmäte...



... exakt har passformen för ett ljus!! som klistrats på ett så vackert kaffefat, så glad jag blev    



Tusen Tack Hugo!   som smidat en ring till mej av änden av en kaffesked!!  

-vad månne det bli av er? konstnärer tror jag   

Gubben fick en eftersläntrar födelsedags precent, sedan åkte vi hem igen. 



Idag storhandlade jag innan Mille fick en promenad i halkan, trodde jag skulle bryta benen av mej  snorhalt!



Hem & ut med våra, gick efter hästen  

-Tyvärr pruppade den inte ur sej några chokladbollar/ Malte & Märta   



På eftermiddagen kom Mille med familj hit, bakade chokladkaka, men Mille fick annat gott  


 




Sådär ja, nu har jag tagit Jul-ledigt, i morrn väntar bara ett litet ärende när gubben kommer hem, annars är det lungt  


             Kram mina fina som kikar in  




 

Av Lena - 20 december 2016 17:35


Denna bild är från igår när jag vaknade till efter nattjobbet, Märta ligger där & talar om att hon vill ner, idag vaknade jag med ett aaaaaaj! när hon hoppade ner på mitt huvud   ha ha ha   nåja, bara inte hon gorde sej illa så  



Igår levererade vi åxå et av pepparkakshusen till denna glading Sam  



Matat stora fåglarna, grått & vått ute, inte alls kallt, torkade av Malte lergeggan från bya vägen med lite snö, trist skitväder 


Lite senare jobbnatt 3 , jobbade inatt med en härlig kollega & natten var lugn


                   Kram mina fina som kikar in   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards