frallorna

Alla inlägg den 17 december 2016

Av Lena - 17 december 2016 19:06

   


Ja ni, sanningen om vistelsen är ganska mycket "komik"  


In på Hotellet på blå mattan med guld stängsel, en "rondell dörr" som snurrade fort utan barmhärtighet, men vi lärde oss något sånär  


Checkade in, fantastiskt trevlig personal i den uber moderna "Lobbyn"

In i hissen & tryckte på våning 4, inget hände, försökte & försökte... till slut gick vi ur & tog andra hissen, men samma där   skrattade... -hur gör man??? då jag sa nått om kort/nyckeln, -jo men du! sa mannen, lägg det mot lilla grejen på väggen, vi testade & vipps for hissen med ett tryck likt uppskjutet på Grönan   upp på våning 4:a! ur & in på rummet...

-Inget lyse?? har en propp gått?? gubben började försöka se efter ett proppskåp? men sälla du, sa jag, jag går ut & ser om jag hittar den som städade som vi såg när vi kom, men innan så såg jag ett fack på väggen, tänkte att där ska nog nycket kortet ligga?? & då! tändes lyset!   

Ja ni, inte lätt att vara ny i denna tekniska värld 



Iårkvällst, spännande där utanför  



Cavan som blev klar hällde jag upp i en Julmustflaska, det såg ut som ett urinprov 


 


Innan vi kröp under täcket & myste ner oss riktigt, Malte kom till ro så till den milda grad i natt att han inte ens gick att väcka, han hade tagit Märtas plats, närmast mej & då blev det total "error" för Prinsessan   tog säkert 2 timmar innan hon fick ro, men sedan sov vi gott, & önskade att vi haft 2 nätter, då hade vi skippat frukosten & sovit vidare  



Jag tog vovvarna en & en på morronpromenad...



... halt, kallt & rått, men så vackra gamla byggnader...


 



... tänk en lägnehet i detta vackra gulaktiga rappade hus    högt till tak & säkert vacker stukatur



Märta hon myste alla sekunder av tiden som var kvar 



Först gick gubben ner & åt frukost, sedan jag, detta är min spartanska frukost, har så svårt att äta på morron/förmiddag, har alltid haft det hela livet, men frukosten var totalt gigantisk!! det fanns ALLT!! från alla varmrätter till allt annat! & för mej som äter glutenfritt veganskt, så fanns allt möjligt! & så fint uppdukat!!! wow wow & jag kan bara buga & tacka för allt gott!! muffinsarna, ja dom tog jag till gubben för fikat på vägen hem -stöld?  hur som så slank dom ner i väskan!! 



Här sög dessa 2 som sagt ut det sista av rummet, njöt   



Hissen gick sååå fort upp! så vi blev komrimerade & 2 cm kortare för var resa, så nu är vi som dvärgar...    förutom det, så hade vi velat vara kvar en natt till, & tänk om det varit varmare eller skönare? ja då hade jag velat gå runt bland fin gammal bebyggelse

En utländsk kille/man var städare, han ropade hej så snällt, & för mej var det självklart att ge ett tack för rent & snyggt rum   men nuförtiden ges det nästan aldrig dricks i Sverige, kanske mest utomlands man gör så??? 


Men men, nu är nu, hemma igen lagade jag ljuvlig Julmat, kollat på ett play program som vi missat, & snart sista avsnittet av Så mycket bättre, dricker lite "urin färgad skumpa" & myser på golvsängen.


                   Kram till er som kikar in   

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards