frallorna

Alla inlägg under november 2015

Av Lena - 29 november 2015 23:05

 

 

Igår hade vi den årliga Julfesten med goa vänner   här en del av maten, som var på tok för mycket   

Jag hade gjort en egen meny för svägerskan & mej, honungs & senaps marinerad oumph, en griljerad kålrots skinka som var helt outstanding verkligen!  grönkåls stuvning & lite mer  

Kvällen blev så kul, skratten avlöste varandra under alla timmar, innan natten kom ikapp oss  

  

I morse, eller vid kl 10 vaknade vi till regn, & Märta ville inte vakna  

 

Den här Juvelen med familj kom på besök & åt julmat  

 

                                        Kärlek  


På senkvällen har åxå andra sonen varit hem en sväng med sin flickvän, vår fina lilla famil   


Alltså... såg reprisen av Så Mycket Bättre nu vid lunch, först Sven Bertil som rörde inte bara mej till tårar av sin monolog tolkning av Lisa Nilsson, sedan knäcktes jag av det bästa.... Klerup & var är du min vän...

Tårarna tog aldrig slut, han gjorde den med en känsla jag inte trodde fans  har lyssnat på den flera gånger under dagen & blir helt matt... något av det bästa jag hört...  


Den låten spelade jag ofta ofta när Petrus fått somna in, & varje ord stämmer för mej...  


Ingen vet vad som komma skall... Carpe Diem...


                   Varm kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 27 november 2015 19:28

      


Bilder från slutet av november 2011


Gubben & kollegor är bjudna på stor avslutningsfest med jobbet, dom skingrades ju för vinden för ett tag sedan, fast inom SSAB, nu blir sista balunsen med dom olika avdelningarna som det berörde, mat, dryck, dans? & många många minnen, ja sönerna & en flickvän är åxå där.


Malte, Märta & jag ska kolla Idol! inte illa det heller ;) & lite senare ska jag vara Taxi chaför ;)


Satt upp granen, det blåser nått otroligt & granen vinglar där den står he he, får sjustera i morrn


                            Kram kram *hjärta*

Av Lena - 26 november 2015 20:53

 


Lite knicksigt faktiskt att gå på isig asfalt, jag gick i gräskanten ;)


Efter en halvtimme fick det räcka, då isade det i kinder, & kylan kröp in på oss.


Bara 1 pluss till 1 minus, men det räckte gott idag.


Satt upp alla stjärnor & advents ljustakar & lite annat, bidde så bra så ;)


Bakat bröd till skatorna     -i vanlig ordning, gillades! ;)


Tända ljus & mys, väntar hem älsklingsgubben om en stund *hjärta*


                              Kram på er *hjärta*



Av Lena - 25 november 2015 22:08

 


Jobbnatten med en härlig kolega blev intensiv men bra, sov skönt när jag lade huvudet på kudden här hemma ;) dock inte så länge, fixade matdosa med till gubben innan det var dax för honom att åka på eftermiddagsjobb. 


En promenad i grått, rått & vått väder runt byn, leran skvätter upp på Malte trots att täcket tar emot lite.


Skulle satt upp stjärnorna idag, vi pratade om det på jobbet, dom flesta hade fuskat & satt upp & tänt dom redan ;) lixom vi såg i många fönster i natt, & jag som brukar hålla mej till fredan före Advent,  kände omgående att jag kör jag åxå ha ha :)) tok älskar det fina sken som blir, mysfaktor 1000 % ;) men jag somnade på golvsängen på eftermiddan efter promenaden, sov som en stock med Märta tätt nära under täcket, Malte lika tätt fast inte under täcket, så kan det bli ;) & jätte trött nu åxå, men strax kommer älsklingen, från jobbet, ska prata lite om dagen innan John Blund tar mej med... 


Men i morrn, då ska dom lysa! :)) 


                        Kram & sov så gott *hjärta*



Av Lena - 24 november 2015 19:06


Badats rena inför Advent ;) närå, den vanliga klorhexedin champoneringen.



Dagens Borlänge Tidnings Nemi på serie sidan, mycket sant & djupt tragiskt :(


 


Dassväder & inga promenader att tala om, pysslat för fullt inför Advent, men stjärnorna i fönstret kommer inte upp ännu, fast det suger att vänta he he ;)


Mer återstår, men det blir i morrn, nu strax iväg på en jobbnatt :))


                        Kram kram *hjärta* 

Av Lena - 23 november 2015 22:38

 


Sent igår kväll ramlade en mus ner mellan väggen mot vardagsrummet/köket, det har hänt en gång tidigare & dom kommer inte upp igen utan skulle dö om inte människohjälpen kommer *hjärta* Gubben fick stänga av strömmen & skruva bort strömutaget, ner med en "spång" så hon kunde klättra upp på den & in i den snälla musfällan där vatten & mat väntade den utmattade sötisen, för vidare transport till ladan, fick färdkost med sej = 2 stora nävar solroskärnor, fett & gott i kylan ;)


 


Lugn dag, lite seg, gick upp vid 12 & stekte feta pankakor till dom väntade skatorna.


I morrn ska jag börja Advents stöka lite, ta fram & göra klart med stjärnor, tvätta upp & byta gardiner & så, vi ska ha fest till helgen här hemma, kul! :)) få se om det blir lite snöväder åxå? eller kanske bara blötsnö som smälter... just nu minus 8 nu, hu hu ;)


                               Kramiz *hjärta* 

Av Lena - 23 november 2015 08:09


Satte mej i en stelfrusen bil efter jobbnatten & 10 minus både innuti & utanför hu hu...



... vid  Romme Alpin går snökanonerna för fullt, & när jag vaknar är vi troligen helt inbäddade i dimman, som brukligt, mycket mer än så här lär det bli, lite trist :( 



Mamma kom & bädda ner dej med mej under täcket NU!!! jag fryyyyyser :))


Supertrevlig kollega & natten bara flöt på ;) 


Malte har fått en kort promenad & Märta en mycket snabb kiss på gräsmattan! ;) & jag tycker åxå det är jobbigt kallt ute, pust pust från gnällfian ;)


                     Kram & gonatt *hjärta* 

Av Lena - 22 november 2015 19:17


Så åkte vi iväg till goa vännerna, & svanarna irrade runt där uppe, dom ville åt olika håll det sista vi såg ;)



Hej Johan!! & tack för fikat :))

Mysig stund med skratt & prat & godaste...



... fruktsallad, tillbehör & kaffe :))



Fika-Kungen av våra 2 ;)



På väg hem var det kallt...



... just nu såhär, men det stiger, eller om man säjer att det går ner ;) -hu hu...



... & hur som helst säjer Märta som helts ligger vid elemäntet & kurar ;) -jag gillar INTE kyla! :(  



Strax ska jag iväg på en jobbnatt, garderad med långkallingar ;)


                   Kram & fin kväll på er *hjärta* 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards