frallorna

Alla inlägg under april 2013

Av Lena - 30 april 2013 22:19

 

Blivit mycket inne idag för Märta & Malte, gubben stökade på med Husbilens kylskåp & strejkat.

 

Tog en byapromenad när jag kom hem, i kvälls sol...

 

... himmlen var så vacker ikväll.

 

Bild från i morse när jag klev upp, & nu väntar nog Malte på att få kura ihop sej snart igen, tätt tätt nära, snusa en i örat med sin goa nos, det är lekamen för hjärtat det 


Fin Valborg på er!! själv är vi hemma, gubben tog sej en promenad upp till bya brasan, men jag var hemma & fixade lite inför morrondagen, då jag ska åka upp till Leksand där jag & en barndoms kompis har ett litet gemensamt 50 års kalas för hennes systrar & några vänner, hos henne, vi ska bjuda på massa mat   super duper kul  & jag vet vad jag kommer få av systrarna, en sak jag är såååå nyfiken på! & som jag kommer att ääälska  Ni ska få se ni  


Nu ska "vi" slå sista kvälls-drillen.


                             Kram på er mina fina  

Av Lena - 30 april 2013 09:21

 


Vaknade tidigt, stökat runt & fixat åt mina 3 som är hemma medans jag jobbar en stund, fixat hundmats portionerna, gubbens mat  & så matdosa till mej förståss 


Dagens väder här: Mulet & sol om vartannat 


                          Kram på er & fin sista Apil!  

Av Lena - 29 april 2013 17:08

 

Kollade ut & kollade på tv vädret, regn utlovat, så vi traskade iväg på en promenad redan vid halv tio, för då drev det bara lite dagg i luften, inte kallt, men molnen var mörka runt oss, & det blåste så in i bomben.

Träffade en härlig sommarstuge gäst, som älskar hundar  & hon fick såklart en hel del pussar  

 

Vi traskade vidare ner mot åkrarna...

 

... en del snö kvar i Romme Alpin...

 


 

-Våga inte ens tänka tanken på lervatten pölen Malte!  ....  

 


 

Kan detta vara något annat än en "Tjej häst"?  rosa täcke med hjärtan & en fläta i svansen  

 



Gullande & gnussande, älskar varandra   & dom låter åxå  

                           


En stund efter att vi kommit hem blev det ihållande regn.


Uträttat en del ärenden, vovvarna följde med, dom gillar att åka bil, men vi lämnar dom inte ensama, utan en stannar alltid kvar i bilen, för tänk om dom skulle bli stulna...


                                       Kram på er  


Av Lena - 28 april 2013 19:47

 

                                           En Märta i full fart  


Så var det över för hästarnas del & jag som varit så engagerad i spektaklet fick huvudvärk när det var över  


Den försvann dock ganska så snabbt, så jag har hjälpt gubben med lite kapning, fast nu strax är det mer "bra" tv, nämligen Mästarnas mästare & gubben blev än en gång själv på vebacken...

 

Ingen skärpa i bilden, men detta är Märta i ett nötskal när hon ska bli fångad, ibland vill hon leka -ta fast mej då! här försöker gubben få fatt i henne, & hon har gömt sej under bordet & rätt som det var tittade fram!  tokfian  


                                       Kram på er  

Av Lena - 28 april 2013 12:53

 

Jodå, vi hann med en busvända på åkern åxå, 50 minuters full fart!  

 


  


 


 

Nej nej nej!  .... eller det finns ju faktiskt en dush hemma!  & leran var torr.

 

                           

 

                             En flygande Prinsessa x 2!!  

 

                        & en flygande Prins såklart!!  


Många moln har börjat komma in & just på dessa 2 bilder skymde dom solen just vid "hopp bilderna" det blåste på ganska så bra, men inga kalla vindar.


Hemma & nydushade, god mat i deras magar & vila, så här har det sett ut i...

 

... sängen framför datorn när vi trängs alla 3  


Nu har jag desutom hunnit fixa maten tills gubben vaknar, lax med hem-mos & ägg & dill sås  


Kl 13.30 drar det igång igen, fast denna gång på tv:n! så då får vi mysa på golvsängen  kl är 13.10 nu, tagit fram en fryst glutenfri paj till mej som min mamma gjort, sedan HEJJAR jag vidare & hoppas såklart på Svensk seger  


Söt Märta bild kommer senare  hinner inte mer nu...


                                              Kram på er  


Av Lena - 28 april 2013 09:16

 


 

Morronvändan är avklarad, fåglarna kvittrar, en helt blå himmel & det är alldelens ljummet.

 

Malte har gonat ner sej i sängen här i datarummet, i spänd förväntan... strax börjar "live sändningarna" genom datorn från Göteborgs horse show.


Vilken dag annars det hade varit att vara på åkrarna & mysa i sol & värme   men ja ja... -vi får se om det hinns med åxå...


Kommer förmodligen ha enorm träningsvärk i kväll, så mycket som jag ska rida, hejja på & ropa!!  


                          Kram på er!   nu kör vi  



Av Lena - 27 april 2013 22:46

 

Det blev en byapromenad på 45 minuter & några korta...

 

                                     ... gick ner till ån...

 


 

                   ... spännande ställe & gott vatten  

 

Över bron, då ser Malte något, jag undrar vad?, kollar & kollar...

 

                                                ... jo 2 änder!

 


 


 

Denna tid förra året var Rabarbern många dec & jag hade gjort många rabarberpajer...

 

... dröjer att tag till innan man kan göra nått av dom.

 

Tänk att detta hus på baksidan är lika spännande varje dag!  

 


 

Kaffe & bulle till gubben & lite vin till mej!

 

Kapat & staplat, jag kan stapla & kapa, men dra fram virket & upp på kap bordet gör starka gubben 


Gjorde det mysigt för vovvarna & mej här i datarummet, vände dataskärmen mot sängen, massa kuddar & ett täcke, & så har "vi" kollat hästhoppning på "playen"  i ca 2,5 timme.


I morrn samma, då börjar "play" sändningarna lika tidigt som idag, tråkigt att inte alla hoppningar under helgen är på vanliga tv:n, det är bara dom stora finalerna som visas där, & en av dom börjar kl 13.30 i morrn på ettan & håller på några timmar framåt   

Så då får gubb stackarn kapa & stapla själv!  


Nu ska vovvarna få slå en sista kvällsdrill & sedan nanna  


                                      Kram & sov så gott  






Av Lena - 27 april 2013 10:10

 

                                         Solning....                                      


Inget på agendan för dagen, gubben har jobbat natt & sover, solen strålar & en hundpromenad väntar & så troligen vedklyvning + stapling  


                               Kram på er & fin lördag  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards