frallorna

Alla inlägg under oktober 2015

Av Lena - 31 oktober 2015 17:58


På eftermiddan åkte vi till kyrkan & tände ljus & satt en kransbukett på min mans familjegrav. Ser ni ljusringen där borta, det är minneslunden, så otroligt vacker *hjärta*


    


Gubben tyckte löven skulle ligga kvar, ja varför inte? ;)



Så fullt i folk vid kyrkan! oj oj oj! ett myller! tog en promenad runtom & luftade tassarna lite :)) 



Efteråt åkte vi hem till min fina faster med man & fikade *hjärta* 


En lugn dag, gjorde gravbuketten i all enkelhet då jag plötsligt fick veta att annars hade det varit tomt på graven, ner i vår slänt & klippte av lite grenar nertill på en jättegran ;)


En rå & grå dag, men inte alls kall, & bäckmörkt vid kl 17.00 trist :(


Nu snart en jobbnatt för mej! :))


      Kram & en fin Allhelgonahelg till mina gulliga bloggvänner!! *hjärta* 

Av Lena - 29 oktober 2015 18:27

 

Idag är det 5 år sedan dessa små hjärtan föddes, vår Petrus & mamma Kathinkas fina fina barn  stoooooort GRATTIS till er på Jorden!!  & ett lika varmt GRATTIS till dom finaste Änglarna Petrus & Doris  

Vad jag saknar min älskade Teddybjörn Petrus... saknar honom så hjärtat blöder...

 

Självklart fick Malte både tårta & godis  

 

Märta slaffsade i sej som det inte anstår en Prinsessa!  struntade hon fullkomligt i!!  

 

I förrgår hade vi besök av sonens flickväns föräldrar, mat &...

  ... efterätt!


 

Igår var dom åxå hemma, jag får massor av Sam mys ska ni veta!!  

En skata som väntar på mat   

 

På middan var jag in till Hero & gav honom en 5 års present från fammo  

                                      Gullungen  

 

Sedan gick vi en promenad, småtäcken på, vi är rädda om ligament & ryggar


Nu strax ska jag till jobbet.


                    Varm kram till alla som kikar in   




Av Lena - 28 oktober 2015 22:20

 


Jobbat natt efter en otroligt körig men helt fantastisk dag igår, sovit 2,5 timme, underbara Sam på besök igår & idag *hjärta* & nu är jag så trött, somnar om typ 3 minuter från nu! ;)


Bild från en rysligt kall middagspromenad i byn


                 Kram & natti natti *hjärta*

Av Lena - 26 oktober 2015 23:07


Frost & klart i morse, & en så vacker soluppgång, himlen var orange även om inte det kom fram på bilden.



Handlat lite bra att ha grejer här hemma när Sam kommer *hjärta*



Köpte ett till litet täcke & ett påslakan, så gulligt & halva priset! ;)  tänkte det skulle vara till vagnen, men det var ju för stort, vet inte hur jag tänkte :P


Handlat färg till syrummet idag! valde en mjuk ljus nyans av vitt, den heter Vitlök & är varm, ska börja måla så fort jag hinner :))


Fixat & donat lite inför i morrn då ena sonens svärföräldrar kommer hit, mat & kakor med kaffe ;) kul :))

 

Bild från februari 2014


Nu ska vi bädda ner oss.


                                  Kram på er *hjärta* 

Av Lena - 25 oktober 2015 17:21

 

 

Blev en 50 minuters promenad, ömsom kall ömsom varm, tur vi hade småtäckena på  

 

Fikabesök! bjöd på vegangodis & grönkåls chips!  & vanliga muk  

 

Sam med pappa & mamma kom idag åxå  oj vad vi alla väntar på det där riktiga leendet! inte bara bajsleende  att han knäcker koden snart  

 

Efter fikat pulade gubbarna med traktorn & vi kvinns + Sam, Märta & Malte kollade hästhoppning live på playen! eller det var jag som bestämde det 

 

Himlen blev röd & rosa fort nu, lite trist, tyckte det var skönt med längre ljusa kvällar, men men...


I morrn ska faffa & fammo införskaffa *välling* nappflaska, napp, torklappar & mjuka servetter till spyor å så  skönt om det finns allt här åxå ifall något glöms hemma, lixom att vi igår tog ner sönernas liggbarnvagn från vinden  skön när Sam ska gungas till söms  


I morrn ska jag åxå köpa färg till mitt syrum! nej jag kan inte vänta, vill ha ljust därinne & inte så mörkt blått, det blir rollning & sedan en köpebård tror jag   


Väntar på Solsidan!!  


                Kram mina fin vänner som kikar in  






Av Lena - 24 oktober 2015 21:36


En lugn dag, stökat på här hemma som vanligt & väntat på att...



... att denna Juvel skulle komma & vi fick vara barnvakt en stund *hjärta*  vår son med flickvän skulle ut & äta på restaurang....



... ser lite bister ut lilla tröttmössan *hjärta*


Skickade ett sms till föräldrarna där på resturangen att allt var bra! tillbaks...   ... kom detta foto!!! dom hade förlovat sej i hemlighet :)) vilka gullisar *hjärta* vad rörd jag blev, dom är så underbara *hjärta*


Gubben jobbar natt, Så mycket bättre på tv...


                      Kram kram *hjärta*


 

Av Lena - 23 oktober 2015 21:44

 

Det här är min utsikt när jag sitter & syr... med vidvinkel därtill  

 

Där i syrummet sitter jag åxå & kollar på skatorna & några kråkor när dom får mat, om skatorna är rädda så är kråkorna livrädda för allt! fatet med mat är bara gift  typ, men lik förbaskat ska skatorna inte få äta! (vilket dom såklart gör ändå) ja kråkorna törs ju inte heller! ha ha... så det tar lång tid innan maten är uppäten!  när det väl lättat lite, så packas näbbarna så fulla det går av både skator & kråkor! Idag skrattade jag högt, en kråka packade näbben full, men ville ändå ha mer, så hon släppte maten bredvid & packade i lika mycket till & skulle försöka ta det bredvid åxå, men då var skatorna där & tog det! & kråkan kunde ju inget göra ha ha ha -oj vad dom roar mej 

 

Var in till stan & handlade hundmat & lite annat & mera grönkål såklart 

Gick en promenad på hemvägen & vad skådade våra ögon? jo en gödselspridare där på åkern, typiskt, den skvätte skit på potatisåkern så det även spreds på lilla vägen runtom  gillades av Märta & Malte!   men inte av oss 2 benta som fick se till så inte deras magar hann få så mycket  

 

Tät trafik på en freda eftermiddag, vill alla hem till sitt tro, efter en arbetsvecka  


Ja ni... vad handlar min blogg om egentligen? -stiger upp, äter, jobbar, går hundpromenader, ser på tv, hälsar på vänner ibland & myser på golvsängen... 


Så enahanda! ändå är ni så många som kikar in här  vad gulliga ni är  

                           mina fina bloggvänner  


Nu snart Idolröstningen, oj vad jag njöt av Martin idag som sjöng en Peter LeMark låt, älskar Peter LeMark  


                      Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 22 oktober 2015 17:53

   


Tur jag hade lincer & inte glasögon, för då hade jag inte sett något, det regnade inte precis, men drev dagg i luften så vi blev blöta, det blåste men faktiskt inte kallt alls! alltd nått ;)



Bidde en tjock pankaka med mycket fett åt skatorna, den gillades ;)



Köpte ett fång eco grönkål, tänkte testa dom där chipsen "alla" pratar om... 



... till er som aldrig provat! PROVA!!! så goda så jag nästan svimmar!!! varför har jag inte testat detta förr!!?? dom blev så krispiga & lätta så dom försvann i munnen lixom!! totalt MAGISKA!!! dra bladen från själken & till mindre bitar, ett smörpapper i botten av en pålåt, lite olivolja & lite flingsalt massera runt, 200 grader i mitten av ugnen ca 4-5 minuter & VOAL'A :)) -jag brände första omgången, det går attans fort, så håll koll!!



Mat, gnuss & gos efter promenaden, nu regnar det sedan någon timme & vi kurar inne på vår bästa plats, golvsängen förståss ;)



                             Kram & hejdå!! :)) 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards