frallorna

Alla inlägg under oktober 2015

Av Lena - 21 oktober 2015 17:50


Sam är här & hälsar på oss var & varannan dag! vilket fammo & faffa älskar såklart *hjärta* & nu har han börjat att fästa blicken åxå!! :))



 


Något har hänt, jag har börjat att kunna sova ordentligt efter nattskiften! det har inte funkat på dom 1,5 år jag jobbat natt, somnar vid halv nio & när jag sover så sover jag hårt! & vaknar utvilad & pigg :)) bara att hoppas att det håller i sej åxå ;)


Kulet väder, grå, disig & blåsig dag, vi tog dock en halvtimmes kyrkvägs promenad vid 2 tiden pga. att där är asfalt & grönt gräs, här är leriga vägar & M & M blir så skitiga. Men fy attans så kallt det var på den öppna Tunaslätten! där blev det motions promenad i hundrasjutti & inga lukt stopp ;) förens vi var i bebyggelsen & lä igen pust ;)


Kollat på 2 avsnitt av En plats på landet som jag missade månd & tisdag ;) & väntar strax på kvällens nya :))

 


Tänt ljus & myser på golvsängen under en varm filt, ute regnar det...


                       Kram på er *hjärta*




Av Lena - 20 oktober 2015 18:42


Gubben & sonen lekte med sin "Lekstuga" en stund ;)



Mina föräldrar kom förbi en snabbis för att kolla på underverket he he ;)



Verkligen ett ruskväder ute, driver dagg faller regn... ja så har dagen varit 


Tända ljus & nybäddad golvsäng! :))


Här får dom 3 samsas ;) jag jobbar en natt till med en härlig kolega!! *hjärta*


Strax till jobbet!


               Kram mina fina som kikar in *hjärta* 

Av Lena - 19 oktober 2015 16:03

 

Vaknade till en vacker dag  

 

Kallt med frost, bakade en sockerkaka till skatorna, av grahamsmjöl med mycket fett & socker i  ...

 

... blev en krock vid den ljumna sockerkakan  

 

Gått en promenad i Romme...

   

... en härlig solpromenad  


Fixat världens godaste sallad med Anammas nya stekbitar av soja som jag marinerade & ungs stekte, skar i bitar & hade i riset, ärt, majs & paprikabitar med massa goa kryddor   -ååååå blev nästan hetsätning  


Jobbar inatt, så kul  


                             Kram & fin kväll  

Av Lena - 18 oktober 2015 20:35


Igår sen eftermiddag åkte vi till goa vänner i Leksand, vi hämtade upp ytterligare goa vänner...



... spelade Plump (jag vann inte) åt massa god mat, skrattade & diskuterade :P tur taket var högt, pust! *skratt*


   


Malte gick på upptäcksfärd, försiktig som han är, men så hoppade han upp i läsfotöljen & började bädda åt sej! :))) ;) åkte hem relativt tidigt då gubben & sonen skulle upp i ottan & åka långt, hade velat vara kvar läääänge, vi hade galet kul!!! :)))



I morse såg jag dom första Domherrarna denna sesång!! in & hämta kameran & hann få en med på bild där högt uppe i trädet, han satt & åt något från löven, vackra lilla vän *hjärta* ...



... & mina andra vackra vänner satt & väntade på mat *hjärta*


 


Ja så kom gubben & sonen hem efter 70 mil tur & retur med denna klump! -ja ja... den kanske är bra till nåt ha ha ;)


Kollat Solsidan, som jag längtat & väntat på det! *skratt* 


Märta har påbörjat sin svamp medecin behandling för klorna, uch, hon gillar INTE det flytande äcklet :( & jag tycker att det luktar som barndommens fasa = flytande rosa penecelin! urk, vi spyr nästan båda 2 gahhh ;P


Ligger på golvsängen & kom just på att jag missade Genikampen för Solsidan, tur man har playen ;) som åxå idag var GULD då jag såg på direktsändningen av Hästhoppning! :))

Pysslat i syrummet lite mer, köpte plastbackar till alla tyger, har vikt & sorterat.


                Kram mina fina som kikar in *hjärta* 

Av Lena - 17 oktober 2015 15:13

 

Gått en kall promenad, idag hade småtäckena suttit fint.


Ska på fest ikväll :)) till vänner i Leksand, vi har knytis & jag tar med en stor matig sallad + bröd av olika slag ;) Märta & Malte är såklart självskrivna gäster! :))


          Kram mina fina som kikar in *hjärta*

Av Lena - 16 oktober 2015 23:14

 

Idag fick M & M inte någon långpromenad att tala om, jag har röjt & städat ur ett rum, som en gång i tiden var mitt sy-rum, men med tiden blev ett överbelamrat kaos av allt som inte fick plats någon annanstans...

 

... tänkte inte visa er kaoset först   men tja... & äch, thats it! såhär var det innan...

 

... & såhär blev det!! tadaaaa!!!  

 

Såklart finns alla mina dockor i soffan, på ena sidan mina bardoms dockor, på andra sidan mina gjorda.

 

Det enda jag nu vill är att tapetsera om, vill inte ha blått, detta var ena sonens rum, vill ha blommigt... men det lär inte bli i år i alla fall -en få va gla att ä blev städa!!  

 

Så blev det kväll & båda sönerna med flickvänner kom förbi, & samtidigt sönernas 2 barndomskopisar! sååååå ur mysigt! hade köpt massa gott, Levanbröd, grönsaker & röror m.m blev ett killhörn i köket & vi tjejer (jag inkluderad   ) kollade Idol & pratade i vardagsrummet  Sam var överallt 

 

Här lite mat   

 

Annars var det sedan faffa som gick & vaggade honom, han blev lite gnyig en stund, oj så faffa fick pyssla om honom, han har så fint handlag med honom

  Faffas trygga & varma famn     


Nu ska vi sjunka ner på golvsängen & i morrn ska vi på ett annat äventyr!  


                                    Varm kram   

   

Av Lena - 15 oktober 2015 18:11

   


Igår blev det en 50 minuters social promenad runt köpcentret, ytterst spännande!! ;) blev småtäcken på, hade kanske inte behövts, men så blev de :)



Ja så skulle ju vi vara barnvakt ca 3 timmar för första gången till Sam *hjärta* & när han med föräldrar kom, satt redan min kusin med fru, dotter & barnbarn här & var sååååå nyfikna & hade med sej finaste precent! *hjärta* dom nästan slogs om honom kusin min & hans dotter *hjärta* :))



Här deras gulliga barnban med älskade morfar *hjärta*



Handlaget inne ;)



Faffa, Sam & Märta mys *hjärta*



Idag har jag börjat röja i mitt syrum, få lite ordning & hitta alla pinaler ;) men en 50 minuters promenad hann vi med i alla fall, så skönt väder



Märta blev heeeeelt paralyserad av en gräsklippmaskin långt bort, hon gick inte att rubba! ha ha ha...



... -saru nått eller?? ;)


 


Motion blandat med nosa nosa nosa hi hi ;)


Kall kväll, lite mera röj i syrummet innan vi faller ihop på golvsängen *hjärta*


                      Varm kram mina läsare *hjärta*  

Av Lena - 14 oktober 2015 10:49

 

 

 

 

Kallt, brrrr....   & vackert när   solen leker i frosten


Om en timme eller så ska vi ta en promenad & det blir täcken på kan jag lova! Malte älskar ju täcken Märta inte allsmen jag är rädd om deras ryggar  


           Kram & fin onsdag på er! mina fina som kikar in  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards