frallorna

Alla inlägg under november 2013

Av Lena - 30 november 2013 17:24

 

Detta är Tussan som inte vet på vilket ben hon ska stå för att få pussa & krama Malte  Pucko & Aika är likadana  På våra 5 & 10 minuters promenader ska vi gå utan avbott, blir det ändå ett så är kattfröknarna där & nästlar in sej i Malte  

 

 

 

Så åkte vi till skogen & högg en gran, vilket Malte tyckte var väldigt spännande...

 

... Märta sådär 

 

Fort fort blir det mörkt & himlen blev så vacker

  Bakat matbröd till gubben, med massor av kravodlade russin & aprikoser.

 

Nu har jag tänt ljus lite varstans, mys mys.


På Playen blir det hästhoppning mellan 19-21 från Göteborg, det ska jag se, & nu ska jag virka lite!


                               Kram & fin kväll  


Av Lena - 30 november 2013 10:43

     

Igår kvällst körde Romme Alpin igång snökanonerna, då bubblar det i vår by  

 

& i morse var vår by vitklädd av rimfrost...


 

Den här filten gillar Malte, där den ligger på golvsängen där lägger han sej, här fäljde den även med därifrån  


Idag när gubben kommer från jobbet så åker vi till skogs & tar en adventsgran, det kommer vara skymmning, men Malte ska få mysa & nosa en stund, dock i koppel förståss.


                            Kram & fin lördag!!  

Av Lena - 29 november 2013 17:41

 

Morronen var ack så varm & skön inne, men hua så kallt utanför...

 

... här dagens första 10:a, några 5:or emellan & så en 10 för en stund sedan

 

Hjälp mej då mossan! -Malte älskar kläder, för han vet att kläder är lika med uteliv  

   

Fast det var lite svårt att gå när vi hade Tuss gumman med oss, för hon skulle hela tiden pussas & gosa med Malte  

 

3 grannar lite längre bort än oss matar småfåglarna & duvorna, medans jag sköter byns skator  

 

Gamle Sean var ute i natt men kom springandes när han såg oss på förmiddagen & följde med hem, han gick ut vid 20 igår kvällst & sedan ropade jag på honom tills 12 i natt, tycker han är för gammal för att vara ute i nattkylan  men kanske hägrade någon mus i skogsbrynet mera  

 

Märta är konstant hungrig & försöker äta sej genom  På hennes önskelista står mat mat mat mat!!  


Sista vändan genom byn för en stund sedan, så hade det tänts både granar, stakar & stjärnor, gösses så vackert  själv har jag satt up 2 fina stjärnorna i vardagsrummet, i köket har jag en adventstake, & ska nu fixa igång 2 stora stjärnor till  


Om en stund Idol, som för en gångs skull är lite spännande.


                         Kram & fin fredags kväll  

Av Lena - 28 november 2013 20:20

 

Goa vänner bjudna på riktig husmanskost  

Underbara Eva & Sven  skratten har haglat över oss ikväll, så underbart  

 

-Nej det är bästa Sven som jobbat en lång dag & som nu ska på Lindy Hope  

-dansanta vänner vi har!  


Jobbat klart för veckan på mitt underbara jobb  & nu ledig tills måndag. Hem & fixa innan vännerna kom, massa prat, skratt & mys  


Nu bara det sedvanliga, tv, kolla på Hela England bakar.


& nej, eller JA!

-Malte har namsdag idag!! våran PRINS! våran kärlek, våran gåva  kan sluta så, för inga ord kan ändå mäta sej med honom, för han är allt & ändå så oändligt mycket mer   Ska få nått gott nu, kvällsfika  


                           Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 27 november 2013 20:22

 

Morronen började med en 10 minuters vända för Malte & en lite längre för Märta, som fick lukta & mysa i skogsbrynet åxå.

 

Sedan iväg till jobbet som idag bestod av lite Ikea besök, här sitter vi vid fönstret...

 

... & äter!  men är man glutenfri vegetarian så bjuds det inte på mycket, så för mej var detta dagens, & oj oj så gott! så de så!  & billigt! bara 15 spänn!  men nästa gång kan jag ju faktiskt ta med en glutenfri soja korv & värma i deras microugn!  

 

Kvällen bjöd på en magisk solnedgång som jag önskat att jag hunnit fota mer.

 

Igår köpte jag detta tyg på metervara, halva priset, kanon   färgen är inte sann riktigt, för bakgrunden är mer lin grå, & på Ikea idag så köpte jag denna matta för endast 299 kr! tänkte vi skulle tvätta en röd gamla Ikea matta som ligger undanstoppad, i helgen, men när denna var så pass billig så slog jag till, super nöjd!


Har fixat en vanlig Kålpudding & en vegetarisk tills i morrn då vi får hit goa vänner på eftermiddan, ska jag koka lingonsylt nu, eller efter Bonde söker, som ju är ett så pinigt program men som jag bara dras till att se, fastän det egentligen är bra knasigt  


                                    Kram på er  



Av Lena - 25 november 2013 22:52

 

Först en dag på mitt underbara jobb   sedan hem & hämta Malte & iväg på Rehab, & oj oj så spännande det är att sitta som en liten gubbe & titta på alla vovvar  

 

Han skötte sej galant  

Hem & släppa av honom & iväg på föreläsningen som hölls av...

 

... denna helt fantastiska kvinna Inger Hansson

http://ingerhansson.com/forelasningar/


Vi var kanske ett 30-40 tal Ledsagare & jag kan lova att hon trollband oss totalt, en fika paus & 2 hela timmar, & man hade omöjligt kunnat somna hur trött man än varit, & vi alla hade kunnat sitta & lyssna ännu, det kallar jag att vara rätt kvinna på rätt plats  Detta var det absolut mest bästa & fantastiska föreläsning jag någonsin varit på! så -om! ni någon gång skulle få möjligheten att lyssna på henne -så ta den!!!  & ni kommer förstå efteråt vad jag menat  


Köpte hennes lilla söta bok, & den kommer bli väl läst & ändå som hon sa, det jag säger vet ni redan...


Nu ska jag somna på golvsängen, men gubben kommer kolla länge på tv, för efter nattskiften är han felvänd ett tag  men Märta & Malte & jag är "rättvända"  


                                        Kram på er  


Av Lena - 24 november 2013 16:10

   

Vandrat på i vår by, när det är kissning då är det kissning & när vi går så går vi & ingen nosning då, enligt vårat shema  


Märta gillar inte kylan & det har känts kallare än dom få grader minus vi haft då det har blåst  


I morrn jobb & sedan Malte Rehab & efter det ska jag på föreläsning på jobbet, men efter det så kommer det vattentrask kort  & i morrn är det på "riktigt" det förra var bara lite "test"


Tv som vanligt, tända ljus & mys, längtar tills jag får plocka fram Advents stjärnorna  


                            Kram kram & fin kväll  

Av Lena - 23 november 2013 17:51

   

För Maltes del blir det promenad nr 5 vid 19 tiden, & han njuter för fulla drag  

   

Medans Märta far som en tromb en stund för att sedan tycka att kylan är bläää!

Ser ni att det ser ut som det ligger diamanter överallt, tror det måste vara iskristaller som blänker, eller ska jag månne ut & plocka upp dom!  


En lugn dag med mycket tv tittande, Malte myser av alla promenader & jag riktigt ser hur glad han är, myser med sina leksaker biter, gnager & rullar runt här inne  

Märta stumpan vill leka med honom, hämtar leksaker hela tiden & försöker få igång dragkamper, som jag måste stoppa såklart   men jag gör det med finess så dom inte blir ledsna   det gäller att tänka.


Nu tv kväll & för en gångs skull ska jag se hela Så mycket bättre, Ulf Dagebys tur från Nationalteatern, tror jag kan alla deras låtar sedan ungdomen...


                                      Kram & fin kväll  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards