frallorna

Alla inlägg under februari 2010

Av Lena - 28 februari 2010 19:34

  

Petrus var ute med Husse på eftermidagen, skottade snö och lekte "jaga" katt!       

Ärtan fick vara inne med mej!    

              Sedan blev det mat paj...  

    ..& ananas/päron paj med glass!..mmm..

 

Jaha! då är det bara att förbereda sej på värsta snöovädret igen då!! attans.. 

 

Inget att göra åt, de blir som det blir ändå.. 

 

Kolla det sista av OS, 5 milen som nu håller på, och en riktig "krig" hocky match mellan USA & Canada senare...

 

                                   Kram mina fina!  

 

 

Av Lena - 28 februari 2010 12:24

  

              Förmiddags promenad i mer snö!  

Grannen snöslungade, ca 1 dec snö kom det under natten! -de räcker nu! ..   

..brydde sej inte Truls om, som njöt av elementvärmen!    

 

Melodifestivalen! säger bara:

 

Py Bäckman!!! kattsingen va bra hon är!!!

 

Tyvärr tyckte inte resten av folket som jag! 

-hon fick i alla fall 4 röster av mej!  

 

Snö fick vi igårkvällst och natten, vi gick en natt tur i snövädret, fick lixom pulsa fram!  

 

                           Fin söndag på er alla!!!  

 

 

 

Av Lena - 27 februari 2010 15:31

  

Mycket snö på vår stora skrutt altan!   Märta & Petrus gillar att vara ute där och leka!  

                                  "Godingen"    

Grann stackarn är rädd att hans stora ladtak ska rasa in... skottar & skottar...   

Medans andra grannarna tog sej en skoter tur!  

 

Nä, jag tog ingen proemnad med bara Petrus, Märtan fick åxå följa!  

Så skönt ute! lite driv av regn i luften, men varmt! 

 

Märta är pigg och alert! äter som en häst!!!  

Undra om henns halsmandlar varit svällda och infekterade länge utan att jag vetat om det?

För som hon äter nu! börjar jag fundera...

-fri pasage och inget ont i halsen!-?..

 

Såg reprisen av curlingen! så gripande och fint när dom fick sina medaljer!  

 

Melodifestivalen väntar! lixom lite mer OS innan den stänger för denna gång!

 

                                Kram och fin kväll!  

 

 

Av Lena - 27 februari 2010 10:33

  

                                     Sommarbild...

 

Höll mej vaken tills 5:te omgången i curlingen, kanske var klockan runt ett då... sedan har jag tydligen somnat i soffan, -attans åxå- vaknade vid 3 då det tjoades på tv-n!!! Sverige hade tagit OS GULD som jag missat! attans åxå!   

Totalt borta i kupan satte jag mej upp!!

-var är jag??....   

När det började klarna, njöt jag några minuter åt segern! sedan masade vi oss in i sovrummet och kojsade tills kl 9.30 i morse!  

 

Märta ser ut att må bra!  sovit lungt & skönt alla 3! (gubben jobbar natt)

 

Blir en lugn dag, Petrus & jag tar en promenad när gubben vaknar...

 

Mulet, halvregn, bara -0.7!!!?

 

                             Kram och fin lördag!!   

Av Lena - 26 februari 2010 22:12

     

Petrus: -mamma? -ska jag ge Märta en kram?

 

Tog fram lite glass när hon sovit klart! gösses så hon åt!

Öppnade en dosa med Cesar mat, det sa bara slurp! så det blev en halv till!  

 

I morrn blir det kokt kycklinfile! bla.  

 

Vill pussas och ligga i knät, vila i sin hörna, stumpan är sej ganska lik igen, fast lite lite tröttare...

 

Curlingen startar kl 24 hur jag nu ska klara av att vara uppe så länge...

 

Sov så gott ni som går & lägger er i tid!  

Av Lena - 26 februari 2010 16:18

  

    -Är jag hemma nu mamma?

 

Så är vi hemma igen! Märta lite trött och pömsig, hoppade upp i soffan på sin fäll, tittade sej omkring... la sej ner.. och somande...

 

Var med Märta tills hon fått sina 2 sprutor i morse, sedan knatade hon gladerligen med sköterskan bort... utan att fundera på mej!.. super bra! pussade alla hon kom åt, charmen påslagen för fullt!  

 

Men som Petrus saknade henne!! gnällde lite i bilen hem... undrade förståss vart hon tog vägen... bara låg här hemma... timmar som kändes så långa, för oss alla, innan vi fick åka in & hämta vår Juvel!  

 

Som han vickade på sin lilla stump när vi kom ut i väntrummet där Husse & Petrus satt!! & som han lekte när vi kom hem då!!  full rulle! kastade sina saker, hoppade & skuttade...

Nu har även han slumrat, det tog på krafterna för oss alla!

 

Hon får gärna serveras glass dom första dagarna!  har åxå köpt vanilj yogurt, sådana där småburkar med hund mat som hon älskar...

 

En hel del restriktioner, inget bus och ansträngande motion! som tur är skäller hon bara ytterst sällan, bra för läkningen om det inte retas i halsen så mycket!...

 

Petrus & gubben har ätit, & nu ska jag ta & värma mej lite Tomatsoppa! så får vi se om Märta vill ha något i magen idag... lite Vanilj Tofuglass ska jag prova med när hon vaknar...

 

Tack alla fina för era värmande komentarer!  

-om ni bara visste vad dom värmde & stärkte mej!!! de är så skönt när någon bryr sej, när man lixom är sådär svag & bräcklig,

att då blir påpuffad om att det kommer gå bra! de stärker så in i norden!!

 

              Tusen Tack mina fina vänner!!  

                          önskar Märta åxå!  

 

 

Av Lena - 25 februari 2010 19:31

  

       Älskade vännen måste bada...  

                ..innan operationen, i morrn..

 

Hur är det möjligt att man kan älska så stort..

Känner att jag gör vad som helst för "mina" vovvar, om jag ändå kunde ta hennes plats... mina tårar rinner, är så ohyggligt orolig för i morgon... tror Märta känner de, vill hela hela tiden vara nära mej, mer än vanligt...

Det är narkosen som oroar mej...

Morgondagen kommer vara en mardröm innan jag får ha henne hel i min famn igen...

 

Kram för nu & morgon dagen...

         ..hoppas vi hörs tills kvällen...

       Håll alla tummar för älskade Märta!  

 

Av Lena - 25 februari 2010 10:35

  

                 Kärleks buff med Tussan!  

 

-11, moln som skymmer en sol som kanske vill fram?..

-vi får väl se...

 

                          Kram och fin torsdag!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards