frallorna

Alla inlägg under maj 2011

Av Lena - 31 maj 2011 21:34

  


 

Igår kom vi inte in på internet en enda gång, suck...  

Idag först nu... -va trött & less man blir  ....

 

Nåja, igår kvällst åkte vi några kilomneter, till närmsta samhälle & tog en ljuvlig kvällspromenad i sivilisationen bland hus & på asfalt i ny miljö, värmen satte stopp för dags turer!

 

Idag ännu varmare, så vi har tagit det lungt, bara svalkat i badet & druckit massor av vatten! 

 

Åskan hälsade på en aning på eftermiddagen då vi var & inspekterade Kerstin & Sörens nya husbil! snygg!  

Fikade en gudomlig sockerkaka med ananas & kokos fyllning & med vispgrädde till!  -Tack!  

 

Hoppas komma in på internet i morrn åxå, men man vet alldrig...

 

                           Kram på er tills vi ses igen!  

 

 

Av Lena - 29 maj 2011 21:40

 

  

När gubben vaknade efter nattskiftet, åkte vi upp till Leksand & finaste vänner på mat!  

Maten -en ljuvlig grönsaks soppa som jag fick beställa  med appelsin, ingefära & timjan som krydda, totalt oslagbar! hallomi & surdegsbröd till!  intogs i deras så vackra glasveranda...

  

Sedan vidare till mina föräldrar & grattade min fina mamma! där bjöd "morfar" på köttbullar till dom 4 fotade!                               Mamma & Malte!   

 

Vår ena son kom åxå dit, & grattade mej! va glad jag blev!  

Mästarnas mästare, härligt att Ingemar vann!! 

 

Fortfarande bara krångel med internet, suck... annars blev dagen kanon! tog husbilen på dagens tur bekvämt värre!  

 

Snart sängen, blåser kuling ute, & regnet är på väg...

 

                           Kram & sov så gott!!   

 

 

Av Lena - 28 maj 2011 21:35

  

Malte & jag blev idag bjudna till Dala Hundservice på kurs!  

6 Instruktörer under en ettårig utbildning, fick arbeta med oss, & 4 valp par till, & vi fick berätta vad vi tyckte om deras sätt att agera & arbeta.

Arbetsuppgifterna var bla. inkallning, gå fint med ögonkontakt, sitt & stanna kvar, hälsa träning m.m

Instruktörerna skötte sej kanon!!  

 

För hundar & mattar hade ett fika bord dukats upp, & mellan alla passen var det 10 min. vila för oss, & samtal för istruktörerna med deras lärare.

 

Kul dag & en bok som tack! -en kul en, där hunden pratar till mäniskan, med stor humor & värme...  kanske ska jag lägga ut den i husbilen & mysläsa på kvällarna när vi tar våra road trippar  

Malte han gillade dock sin nyfunne vän bäst idag! en träbit!

varje gång vi gick ut, så bar han den med sej, gullungen  

  

Väl hemma igen, fick Malte Palte vila hemma med *pappa 2*

medans Petrus, Märta & jag tog oss en skön promenad.

 

För övrigt så var inte alls internet lagat som "dom" sa, utan bara krångel hela dagen, även nu... suck & pust...  

 

Ser ut att dra in regn över oss strax...

 

                                             Kram på er!  

Av Lena - 27 maj 2011 12:15


 

Nu är jag på banan gen!  

 

I tisdags så pajjade modemet, suck & pust....  

 

Vårt internet har varit trasigt i ca 2 månader, men har i alla fall kunnat blogga, om än med problem...

Så på tisdags förmiddag fick gubben mail att internet var lagat! owaw....

Tills vi slog på datorn på eftermiddagen, & upptäckte att vi var helt bortkopplade, så då blev det till att vänta på ett nytt modem...

 

Regn regn, vilodag.. & himlen är inte blå som på kortet  

Detta kort tog jag när vi var på vår tripp till Nås, fick en så stark tanke på mormor, hon älskade fåglar... jag tittade upp mot himlen, & där kom denna ensamma fiskmås...  

 

                      Kram på er & fin fredag! vi ses!  

Av Lena - 23 maj 2011 16:09

  

 

Blåst så in i norden idag! tror vi blåser bort...

 

                                 Kram mina fina vi ses...  

Av Lena - 22 maj 2011 13:49

  

Som sagt, denna fantastiska strand blev vår andra & tredje dags plats  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

            Det tog på krafterna...  

Pansionatet där uppe, dit kunde dom vuxna gå någon gång när vi var vid badet, & köpa glass åt oss! Har varit behandlings hem för missbrukare i många år, idag vet jag inte vad det drivs i för regi? såg ganska så öde ut i alla fall...

  

Kväll & en sista vända, tänkte vi...  

Ett glas vitt, jordgubbar & choklad, till Talang på tv! inte illa    

Inte illa att se ut från "sovrums fönstret" & mötas av detta vackra...  

SkrotFia skulle ut, en snabb drill i busken för dom alla tänkte vi! men ack så fel man kan ha! ha ha..    

Blev ett kvälls äventyr, där vi höll på att alldrig få dom med in i Huset igen!    

Morgon stund har Guld i mun... här kramkalas!    

Morgon promenad i stilla lunk, underbart...  

Plockade liljekonvaljer som redan slagit ut! buketten fick min fina mamma    

Hit gick man ibland, när man fått en peng av mormor, lämnade fram den till den bakom disken & sa

-Kan jag få Marsipan för den här slanten? fick en bit som slogs in i vitt papper, gissa om man kände sej rik? sakta sakta åt man upp et goda, & än idag är Marsipan min stora svaghet...

Mittemot bageriet ligger Affären man handlade i, Konsum var det då, idag ICA, gick in där en vända, handlade bara för att få se den...

-Ett par gamla gummor, pratade på om ditten & datten där inne, på Nås mål...

Då kom mina tårar...

-Herregud skärp dej Lena! fick jag säga till mej själv... gick bakom en hylla & försökte samla mej & torka mina tårar...  

 

  

 

  

          Tittade till Mormor & morfars grav åxå...    

Åkte över skogen till Rättvik, här Siljan...

 

Njutbar tur, kantrad av minnen i mängder...

Vilken barndom jag hade här hos mina fina morföräldrar! all möjlig tid ville vi kusiner vara här!

-& mormor hon levde bara för oss  & sin lilla familj, vi barnbarn kunde välja fritt på mat hon lagade & bakade, tyckte alltid vi var så "magra" när vi kom! fniss... gödde oss med allt vad vi önskade!  & inte minst sin kärlek  

 

                                Kram & fin söndag!  

 

Av Lena - 21 maj 2011 22:22

  

Styrde kosan mot Väster Dalarna & paradiset Nås...    

Kom fram sent på kvällen, men vovvarna njöt av kvälls sol nedgången & vattnet!  

Solen dalade & vi somnade i Husbilen...  

Vaknade vid denna *pärla* till strand & sjö...  

 

  

 

  

Bad bus & lek, vid min barndoms sjö... tänk så många gånger jag & mina Nås kompisar cycklat hit...  

Blöta vovvar fick sol torka innanför kompost galler! funkade kanon!     

     Innan dom fullkomligt tuppade av he he...    

Vovvarna snosade, gubben kollade en dokumentär på tv, jag lade mej i sängen & läste tidningar & åt onyttigt! ljuvligt!     

Sedan vaknade dom ljuvliga filurerna & vi åkte till min barndoms by... & gick en nostalgisk vända...

   

  

...för att sedan åka vidare, till en annan del av sjön...

... denna del vet nog bara orts befolkningen om, en magisk plats, vackrare än medelhavets alla stränder... & vi hade den helt för oss själva... vilken ynnest...  

Mer om den i morrn!  

 

Premiär turen med vår Delfin, infriade alla våra önskningar! & det tusen gånger om!  

Hundarna trivdes som fisken i vattnet! som dom njutit!!!

Vi riktigt såg hur dom älskade Husbils livet!

-Ja det är sant!!!!

Som dom slappnat av, som dom såvit, som dom bara varit där med oss, njutit & gosat, lekt i frihet, badat, jobbat i sanden...

 

En sagolik tur, som blev än mer än vi önskat  

 

...så tacksam för livet, för kärleken, för min fina familj, att vi får vara friska...  

 

                        Kram & sov så gott mina fina!   

 

 

 

Av Lena - 19 maj 2011 17:21

  

 

Nu drar vi ut på en Delfin vända!!

 

                       Puss & kram mina fina! -vi ses!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards