frallorna

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Mååånga bilder... ;)

Av Lena - 22 maj 2011 13:49

  

Som sagt, denna fantastiska strand blev vår andra & tredje dags plats  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

            Det tog på krafterna...  

Pansionatet där uppe, dit kunde dom vuxna gå någon gång när vi var vid badet, & köpa glass åt oss! Har varit behandlings hem för missbrukare i många år, idag vet jag inte vad det drivs i för regi? såg ganska så öde ut i alla fall...

  

Kväll & en sista vända, tänkte vi...  

Ett glas vitt, jordgubbar & choklad, till Talang på tv! inte illa    

Inte illa att se ut från "sovrums fönstret" & mötas av detta vackra...  

SkrotFia skulle ut, en snabb drill i busken för dom alla tänkte vi! men ack så fel man kan ha! ha ha..    

Blev ett kvälls äventyr, där vi höll på att alldrig få dom med in i Huset igen!    

Morgon stund har Guld i mun... här kramkalas!    

Morgon promenad i stilla lunk, underbart...  

Plockade liljekonvaljer som redan slagit ut! buketten fick min fina mamma    

Hit gick man ibland, när man fått en peng av mormor, lämnade fram den till den bakom disken & sa

-Kan jag få Marsipan för den här slanten? fick en bit som slogs in i vitt papper, gissa om man kände sej rik? sakta sakta åt man upp et goda, & än idag är Marsipan min stora svaghet...

Mittemot bageriet ligger Affären man handlade i, Konsum var det då, idag ICA, gick in där en vända, handlade bara för att få se den...

-Ett par gamla gummor, pratade på om ditten & datten där inne, på Nås mål...

Då kom mina tårar...

-Herregud skärp dej Lena! fick jag säga till mej själv... gick bakom en hylla & försökte samla mej & torka mina tårar...  

 

  

 

  

          Tittade till Mormor & morfars grav åxå...    

Åkte över skogen till Rättvik, här Siljan...

 

Njutbar tur, kantrad av minnen i mängder...

Vilken barndom jag hade här hos mina fina morföräldrar! all möjlig tid ville vi kusiner vara här!

-& mormor hon levde bara för oss  & sin lilla familj, vi barnbarn kunde välja fritt på mat hon lagade & bakade, tyckte alltid vi var så "magra" när vi kom! fniss... gödde oss med allt vad vi önskade!  & inte minst sin kärlek  

 

                                Kram & fin söndag!  

 

 
 
Piedra (f d Snosse)

Piedra (f d Snosse)

22 maj 2011 15:24

Men åh så vackra bilder!!! Det ser helt paradisiskt ut Undrar inte på att alla blev trötta efter det äventyret. :) Kram!

http://enplatsilivet.blogspot.com

Lena

22 maj 2011 22:37

Ja en bit Paradis på vår Jord...♥
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Kerstin.

22 maj 2011 18:36

Men så mysigt ni har haft det "kan det vara spanska solkusten" Vackert var det i alla fall och alla ser ut att njuta,förstår att hundarna älskade detta liv, det här blir nog deras melodi i fortsättningen.
Kram Kerstin.



Lena

22 maj 2011 22:37

Nja.. ;) tror snarare det är någon strand i Grekiska övärlden!! ha ha.. :))
Delfinen satt som handen i handsken för oss! helt helt perfekt! rätt köp på första försöket! de ni! ha ha ha... ;)
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Carin

22 maj 2011 20:06

Vilket vackert land vi bor i,helt underbara bilder från mästerfotografen.
Måste var toppen, att kunna ha med sig sina nära och kära.
Vilket paradis för både människor och vovvar.

Kram kram

Lena

22 maj 2011 22:34

Mmmm visst är vårt land sagolikt vackert! med alla sina årstider inte minst♥
Kram på er!♥

 
Kikkan/ kickssons

Kikkan/ kickssons

22 maj 2011 20:22

Bilderna ser verkligen ut som vi har haft tur att se Dalarna på våra resor dit de senaste sommrarna, i.e vackra sjöar, sol & klarblå himmel. Och hemma hos Din kära mamma smakar fikat extra gott i sommarvärmen, det samma gäller våfflorna i Tällberg!!!! Kramkram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

22 maj 2011 22:33

Ja tur ni har tur med vädret när ni är här ;)
ja du vet att om? ni kommer till Dalarna i sommar igen, så väntar mamma & Lasse på er!! :)) & vi förståss!! hi hi ;)
Kram kram!♥

 
Simona

Simona

22 maj 2011 22:37

Hej!

Vilken bildbomb... Jättefina härliga bilder!
Det måtte vara vackert där ni är...

Godnattkram/Simona

http://pagottochont.blogspot.com

Lena

22 maj 2011 23:06

Tack! :)
Ja så vackert så vackert en bit av Paradiset...♥
Kram & sussa sött!♥

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

23 maj 2011 01:53

Kaninte hjälpas att jag blev lite tårögd då jag kikar på dina vackra bilder. Jag bodde ju i Vansbro innan jag flyttade hit, så bilderna är mycket bekanta............vackert , det är va det är.....mästerfotograf.absolut......jag kommer i November, och tyvärr är då allt detta vackra borta........men jag får komma in här och kika ofta.

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

23 maj 2011 16:19

Ja då vet du var vi var!! & säkert har du badat där åxå ;) & så minns du åxå hur vackert det var...♥
November!? va härligt! om än kulet & kallt, så är det vackert då åxå! fast på ett annat vis ;)
Kram kram!♥

 
paloma

paloma

23 maj 2011 08:59

Halloj! Oh minns tiden i dalarna med mina morföräldrar med! Sådan glädje och kärlek! Svunnen tid:( krama de fina vovvarna!

http://bloggplatsen.se

Lena

23 maj 2011 16:17

Ja dessa minnen...
Kram kram!♥

 
Roxanna

Roxanna

23 maj 2011 09:25

Gud vilken härlig plats :)
Hoppas att ni hade de jätte bra.

Kram kram

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

Lena

23 maj 2011 16:17

Ja visst är det vackert! vi hade kanon förståss :))
Kram kram!♥

 
Ingen bild

optimist

23 maj 2011 14:59

Så många härliga bilder av sol, sommar, natur och djur m.m Jordgubbar, vin och choklad det låter faktiskt gott. Jag förstår dig, att tårarna vid vid denna nostalgiska resa, många minnen som poppar upp. Kram till dig.

Lena

23 maj 2011 16:16

Mmmmm så är det, minnen om än bara fina kan få tårar att komma...
Kram kram!♥

 
Sara Axelsson

Sara Axelsson

23 maj 2011 15:36

INTE VISSTE JAG ATT NI VARIT VID FRANSKA RIVIERAN =)

http://www.miatas.se

Lena

23 maj 2011 16:15

Ja nu lurade jag er allt i torsdags! ha ha.. skaffa Husbil så kommer du till Rivieran på nolltid! ;)
Kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards