frallorna

Alla inlägg under april 2012

Av Lena - 30 april 2012 17:51

 

Dessa 2 gullrumpor fick mej att gå ner 1,5 kg igår!!  Tack & bock säger jag!!  

Blir så pirrig & nervös så jag vet inte vad när jag har någon att hejja på, på utställning! & ändå så är det såååå kul & spännande!! så nu ska jag utställningsbanta hädan efter!!  

  

                                      4 hjärtan!!  

  

Märta & Magnus & Maria & Hero!!

  

                                             Kärlek  

  

Lufsenburgs My Little Friend "Märta maräng" & Magnus!

  

Lufsenburgs Hot Dog "Hero" & Maria!

  

 

  

 

  

                         Lufsenburgs Inez & Sofie!

  

Callabalooz Kinkiga Kitkita "Maja" & Kerstin!

  

2 stiliga Champions! Sleepy Hollow's Deacon Frost & Åsa! & SE UCH Öbarna's Onalie Ola med Marie!

  

 

  

Qrissys Backus "Bosse" med Lena! & Qrissys Nike!

  

Här Stefan med (tror jag) Bäring Nords Ulvhilda!

  

& så här häpen blev Kicki när hon & Travarens Lady Zoot "Triss" blev BIR!

  

Chenla's Sunday Morning & Marina!

  

& vem var denna helt underbart söta fralle pojk som mer liknar den mjukaste nallebjörn? som fick exelent, han satt & pratade på frallevis så jag smalt som smör... så söt så söt  skulle gå ut en kort vända & på vägen gick jag fram till hans matte för att säga att jag var kär i honom! men i samma ögonblick han en annan kvinna före, sedan blev det inte av, jag fick fullt upp att fota...

 

Nåja, helhärlig bantar dag på hundutställning! hi hi...

 

Idag har hundarna fått rusa i skogen, oj så dom mådde!! bilder kanske kommer senare? vi får se...

 

gubben ska jobba natt, så vi är hemma denna Valborg, strax Mästarnas Mästare som jag missade i går.

 

                     Kram & fin Valborg på er!!   

 

Av Lena - 29 april 2012 21:24

 

Först ut var Hero, som först blev 1 i uhk med ck & sedan 3 bästa hane med reservcert!

                           GRATTIS GRATTIS!!!!       

 

Märta Maräng blev åxå etta i uhk med ck & sedan 2 bästa tik med reservcert!

                       GRATTIS GRATTIS!!!!     

 

                                               

 

                                          
 

Sedan vann Lufsenburgarna uppfödarklassen!!      

GRATTIS Marianne & Leif för fint arbete!!!!  

      Några fler nöjda!! 

 

   

                                             BIR & BIM

BIR tog Kicki  Fredlund med sin egenuppfödning Travarens Lady Zoot!

                       Stort Grattis!!!      

Hanen är jag osäker på vilken han var, men en Gatsby i alla fall. Grattis!!  

 

Men allt har en baksida, nerver gör att det blir en del besök på...

  

                                            ... toa...  

 

Några fler bilder kommer i morrn!

 

Är tyvärr inte alls i samspel med min nyinköpta blixt, tar sin tid att veta hur jag ska ställa den... men men smällar man får ta...  

 

                  Kram för idag! & som sagt fler bilder i morrn!  

 

 

Av Lena - 28 april 2012 18:03

 

                                     Vacker så in i norden... 

   

Söt så in i norden!!  

 

Gick en skogsvända med kopplet på, underbart väder, citronfjärilarna blåste omkring & oj så fort det blir grönt! härlig årstid!  

                                             

Ska fixa morgonmatsäcken, lägga mej i skaplig tid, en heldag på hunduställningen väntar, i Västerås! spännande...  

 

                                            Kram kram!    

Av Lena - 28 april 2012 12:48

 

                                En nymornad Prinsessa!!

 

Varit in till stan & handlat lite glutenfritt, ska iväg på hundutställning i morgon, & jag skulle tro att gluten försäljningen är ganska så noll...

 

Solen lyser, blåsigt men skönt! "dom" har sagt att vi kanske kan få åska till ättämiddan, får hålla tummarna!!  

 

För övrigt är det väl någon prommis som väntar.

 

                       Kram & fin lördag ni alla som kikar in!!  

Av Lena - 27 april 2012 16:58

 

En ganska så blöt dag hitills, men det blev i alla fall sköna promenader mellan skurarna     först Märta & Malte, sedan Petrus, det blåste så det dånade där vi gick, & stora grenar föll... mörka moln runt oss, men vi klarade oss ganska så bra, några droppar bara.

 

Gubben jobbä ättämidda men inga plättä i dosa, blev snabb Pyttipanna, blev lite sena, var in till stan & snurrade & så fick jag gå in på fotobutiken & köpa en blixt till kameran!  gösses så jag önskat det länge, äntligen!!  

 

Lats Dance, har alltid kollat, men i år är jag mer nyfiken inför varje avsnitt än tidigare!  

 

                                  Kram & fin fredag kväll!   


Av Lena - 27 april 2012 10:39

 

              Fredag & vi har börjat den med kärleks mojs!!  

 

Gråmulet & någon solglimt då & då...

 

... & dragkampen   den fortsätter åxå  

 

                          Kram alla fina som kikar in!!   

 

 


Av Lena - 26 april 2012 19:29

 


                                    

En riktig Ko-kamp har det varit här hemma!!  -vet inte vem som vann, men kanske var det Malte? för han håller på ännu!  

 


 

Jag & Petrus åkte till grannsocknen, gick en halvtimme i det sköna lilla motionspåret, så skönt underlag där i tall dungen, skönt både för mina fötter & för Petrus kropp.

Sedan blev det en halvtimme bland husen & så, träffade SO, blev en trevlig

pratstund!  & så började det regna... mer & mer... tillbaks till bilen & hemåt, då var himlen öppen! attans åxå, för Malte ville verkligen åxå gå en vända...

Väntade lite, lagade mat, sedan tyckte jag det blev lite mindre regn, så vi åkte iväg, blåsigt åxå, men inne i dungen var det hyffsat! träden stod emot regnet ganska så bra, fast när vi kom bland husen så började det regna än mer... blev bara 40 minuter

In i bilen & hemåt för andra gången, trots att Malte gärna gått längre! han bryr sej inte alls i regn, men blev blöt & kall förståss...

Väl hemma var det sedan öppen himmel i 4 timmar!...


   På kvällen kom en fin Regnbåge, & regnet har minskat i styrka, bara ett stilla vår regn nu..

 

Nu bara lite slappning kvar av dagen.

 

                                           Kram kram!  


Av Lena - 25 april 2012 22:21

 

En mysig dag är tillända, grattat en 30 åring! kul!!  -blev ingen långpromenad som jag tänkte när jag kom från jobbet, för regnet stod som spön i backen... blev små promenader i byn istället.

 

                     Kvällskram!  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards