frallorna

Alla inlägg under april 2012

Av Lena - 22 april 2012 12:08

 



 

   


 


   


            Vårt Hjärta fyller 4 år idag!!!  


En lång väntan innan vi fann vår Märta Louise! frallor växte inte på träd på den tiden kan jag lova, nästan ett & ett halvt år blev väntan innan hon var vår!


Såklart glömmer man alldrig första ögonblicket, & så tafatt jag kände mej när jag tog henne i min famn, hon var så liten...


... & full i bus!!  släkten kom & sprang! ha ha ha.... Märta var skonigslös, småkusinerna grät, dom hade trott dom skulle få kramas med en mjuk valp, men istället tuggade hon i sej allt & alla!!  

Hon hade alla diagnoser mellan A-Ö!

& med facit i handen så var det hennes uppväxts fel, hon hade nog alldrig fått se världen eller mäniskor innan hon kom till oss...


Hon föddes i en stor kull, men en efter en dog, den sista i vecka 5...

3 överlevde, 3 kämpar! Märta & 2 bröder 


Många minnen kommer en dag som denna.... tänk vilken resa det blev!

   

  GRATTIS VÅR FINASTE PRINSESSA!!  


Idag är dagen bara din!!!!       


                               Kram alla fina som kikar in!  





Av Lena - 21 april 2012 21:51

 

Åkte till en skog jag ofta var i för sådär 12-14 år sedan & plockade svamp, idag var det bara kalhyggen överallt & den trolska så vackra skogen med sina porlande bäckar är ett minne blott...


 

... snårig & svår att ta sej fram i...


 

... bäckarna fanns förståss kvar, om än idag översvämmade & inte alls fina...


 

... vovvarna brydde sej dock inte ett dugg om att det var averkat, dom hade kanon kul i alla fall!!  


 

Å snälla Petrus vänd dej om! hade en såå fin vy, & det gäller att ta vara på hundradelarna, för i nästa så...


 

                                 ... så är den väck!! ...

 

   

                ... & leken fortsätter i full rulle!!   


 

Full speed i en timme, hade gärna speedat vidare, men vi skulle hinna in till stan & handla åxå.

 

Kollat på Kvällen är din, verkligen kanon vad dom "nominerade" får vara med om, måste kosta en hel del att uppfylla all drömmarna, för tv 4!  

 

För en stund sedan såg himlen ut så här, vacker...

 

I morgon är en mycket speciell dag här hos oss, kika in så får ni se!  

 

                                  Kram mina fina!   


Av Lena - 21 april 2012 11:13

 

Morgonen började med dragkamp om en Ikea råtta, myshundar!  


 

Denna bild från igår, inga ansikten med skärpa, avslutningen, aplåder & blommor, en helt underbar kväll!! fantastisk helt enkel!!  

 

Började lite knepigare  Tiden gick lite för fort här hemma & vi var ute i bara precis tid... -väl inne i stan, oj! biljetterna satt kvar på kylskåpsdörren! gubben fick släppa av mej vid Kupolen & köra fort som kattsiken hem igen! & det är en bit... medans jag stormade in till blomsteraffären med andan i halsen & köpte en ros till en av tjejerna som vi känner i teatergruppen!

Oj igen, sååå många vackra rosor att välja på! vem skulle jag ta, den eller den eller den... jag & val är ingen bra grej   blev till slut en aprikos stor långskaftad med röda stänk & brudslöja, & i celofan, vackert.

 

& vi hann...  tillockmed med marginal!!  ibland har man flyt...  

 

Vaknade till sol & snö!! fast vid 4 i natt, då hängde grenarna av decemeterhög snö!, vilken vinter tänkte jag! oj oj... tur vi har plussgrader & det töar bort fort! detta april väder....

 

Nu ska jag se Lats Dance reprisen! & sedan blir det något med vovvarna! gubben är ledig, skönt!

 

                                  Kram & fin lördag!  

 


Av Lena - 20 april 2012 11:20

 

En Malte Palte som sov skönaste Tärnrosa sömn i går kvällst...

 

... dagen idag har börjat med lek!! & för några minuter sedan började det att snöa, det blåser nordan & är ett riktigt kura inne väder! fast om ni frågar Malte så vill han med all säkerhet ut på en långvända!  

 

Inte vitt ute i morse, men i tidningen varnas för snökaos till kvällen natten...

 

I kväll ska vi på Teater här i stan! en liknande Glada Huddik, fast med folk från stan! Revyresan 3, hur spännande & kul som helst!!  längtar....

 

Min rygg käns "lite" men knakar inte som igår eftermiddag, skönt de!  

 

                                           Kram på er!  

 

 


Av Lena - 19 april 2012 19:26

 

Jag sa inte aaaj med ett skratt så länge.... det blev värre & värre & huvudvärk på det, så till slut tog jag mej en inteligent Ipren  & den klingade av det hela lite, fast jag har det så bra ändå! så jag klagar inte så värst, bara lite...  

 

Vovvarna har inte fått så mycket motionerande om man säger så, men dom har roat varandra med diverse bus & lek, en dag som denna får det räcka...

 

Trött så trött, ska strax krypa ner på golvsängen & kolla tv, fler program som jag vill se, en del samtidigt, dumt  

 

Få se om vi vaknar upp till ett vitt vinterland i morrn nu då? eller om det bara kommer som regn, spännande  

 

                                       Kram mina fina!!  

 

 

Av Lena - 19 april 2012 14:02

 

 

Petrus var ute på gården & gosade med katterna, här är det Aika som vill kramas, medans jag stod inne & tog kort genom fönstret  


    För övrigt så har dom lekt & tagit det piano.

 

Det har börjat regna lite smått, & jag har fått någon släng av ryggskott? så ibland säger jag bara aaaaaajjjjj.... -resa sej försiktigt, jäspa försiktigt, dra djupa andetag försiktigt  -ja jag blir lite full i skratt emellanåt, värre än så är det väl inte, & ledig är jag åxå, men någon långpromenad blir det inte! vi får roa oss med varandra här hemma istället  

 

                                           Kram på er!!  

 

 

 

 

 


Av Lena - 18 april 2012 22:53

 

Jobbat en liten stund, sedan hem & ut med vovvarna, blev en vända i grannsocknen för Petrus & Malte i skönt väder 

 

Nu väntar sängen & Allas veckotidning som kommit i lådan  

 

                                    Kram & sov så gott!   

Av Lena - 17 april 2012 22:24

 

Hej på er, oj va tiden går!!...

 

Vaknade till ett vinterlandskap oj va me snö!!? fast som tur är, är det april & den smälter ganska fort  

 

En regnig dag & riktigt sådär "råkallt" har det vart, hu hu...

 

Har börjat utforska Fotoshop som jag iof. haft länge, men inte fattat så mycket av, men nu bara måste jag börja fatta!  & sakta sakta släpper det mer & mer, fixar & trixar med kort å så! -uber kul! men vilken tid det tar, & så måste jag ju försöka skriva ner vilka vägar jag tar för att få den & den grejen på korten osv. för minnet är ganska så skralt, & vipps så har det gått flera timmar! 

 

Därför har jag sackat efter här idag  

 

                                             Kram kram!   


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards