frallorna

Alla inlägg under april 2011

Av Lena - 30 april 2011 11:14

  

Morgonvända i skir & så vacker grönska...  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

Mot kvällningen åker vi till min bror med fru & vänner, äter lite gott & så!  

 

Hoppas ni får en fin Valborg!!  

 

                                             Kram på er!  

Av Lena - 29 april 2011 14:19

 

Igår på åkern, träffade troligen Malte en Padda...

 

Hann började dregla, lite för mycket.. & sedan hur mycket som helst!!

 

Malte låg i en av Biabäddarna, med huvudet på kanten, när vi såg hur han dreglat en liten pöl!

Hmmm... sedan flyttade han sej över till golvsängen, somnade, vände sej & flyttade sej lite så, & när jag efter en stund kollade honom, var det stora sjöar av dreggel på sängen! trodde först han hade kissat full hela sängen! fattade inget...

Men då var klockan sent... han var pigg, så jag var inte så jätte orolig ändå...

 

Sov hela natten men fortsatte dreggla, både i natt & på förmiddagen... men förövrigt, pigg & alert! glad & ingen feber eller något vajsing i munnen. 

Ringde Kerstin som på en gång sa -en padda!

Ringde Djursjukhuset åxå, som nyligen ringde upp & sa detsamma, & jag kunde vänta mej att han skulle kunna dreggla några timmar till åxå!

 

Så vi hoppas på att det var Paddgift & inget annat! Malte Palte då...  

 

Kollat det kungliga bröllopet, fina var dom tu, men äch då, fick inte alls se så många klänningar! det Svenska var mycket bättre...  

 

Skön dag med sol!!!

 

                                  Kram på er!  

Av Lena - 28 april 2011 20:02

  

Idag på mitt jobb, så åkte vi till Leksand, via små vackra byar...  

...& åt en underbar sallads buffe, med bakelse efteråt!    

Så var det dax för Märtas avslutning, Malte fick åxå följa, lekte i en tunnel   funderar på att gå en Rally lydnads kurs med honom! blev fika där, & så kom gubben dit med Petrus åxå.  

Efter det tyckte vi att en bensträckare skulle vara skönt!  

 

  

 

  

 

  

 

Så var vi hemma igen, alla lika trötta, mätta & belåtna ska vi nu sjunka ner på golvsängen & mysa!  

 

I morrn är jag ledig, & måste förståss kolla in det Engelska bröllopet! se på alla vackra klänningar & så  

 

                                         Kram & natti!!  

 

 

Av Lena - 28 april 2011 09:10

  

     Morgon stund har Guld i mun, i en stökig säng!  

 

Strax åker jag iväg till mitt härliga jobb!! sedan raskt hem & iväg på Märtas avslutning på sin kurs, Trix & konster! då ska Malte åxå få följa!  

 

Solen skiner, strax en morgon runda med Husse, sedan får dom sola & plaska i baljan tills jag kommer hem!  

 

                                 Kram & fin dag på er!!  

Av Lena - 27 april 2011 16:40

 

  

                                  Vackra Ada!!...

Som gick där lös bland vovvarna & spred lugn!  

 

Supertrevlig träff på Sportfältet, massa hundprat & träning! , 9 hundar med mattar & hussar!! 

 

Idag har jag fått Järn dropp, jobbat & haft jobb möte, nyss hemkommen & nu funderar jag på om vi ska ta en åker promenad eller en väg promenad...

 

Vovvarna har inte lidit någon nöd, dom har varit hemma med bästa husse! småpromenader badat & solat, antar jag  

 

Nu en suredgs macka med Valnötter & Aprikoser, mumma  

 

                                     Kram kram!  

Av Lena - 26 april 2011 11:42

 

Kallare, men ändå ganska så behagligt tycker vovvarna som gärna är ute!

 

Jobbmöte lite senare, & till kvällningen hundträning!

-jag tar Petrus med mej på den, vi är några stycken som träffas med våra hundar, tränar lite & pratar! kul!!  

 

Vad mer som händer vet jag inte riktigt, sitter & kollar anonser, vill ha en Husbil...  

 

                                             Kram på er!  

Av Lena - 25 april 2011 18:57

  

Underbar mat & fika ute på altanen hos föräldrarna!  

 

  

 

  

Elsa föredrog Melon & mormors rårörda hallonsaft!    

Vovvarna fick gå lösa, orkade inte så mycket mer än sola & vila!  

Jag struntade i avslutningen på valpkursen, det var ju ingen träning denna gång, utan bara en repetion på det dom lärt sej & så fika.

Blev så snoigt att hinna dit, fick inte ihop allt, då de var så trevligt att sitta & prata med familjen!

 

Lite senare åkte vi istället till hamnen, där min bror & hans fru höll på att renovera sin båt lite, då fick vovvarna premiär bada!! gillades!! dom gick i tills vattnet nådde en bit upp på magen 

 

Nu är vi hemma, lite ved ska hinnas med & lite tv förståss  

 

                              Kram & fin kväll på er!!   

Av Lena - 25 april 2011 10:57

  

               Morgonens vända blev på åkern!  

 

  

 

  

 

  

 

Tänker & tänker på -tänk om!? vi skulle möta en Varg i skogen...

 

Håller på att bli nojjig av mina funderingar...

 

I vintras höll dom till både i utkanten av vår by + i en grannby, grannen såg vargen bara sådär 150 m från vårt hus...

 

Nu tror jag väl iof. att mycket snö gjorde att Rådjuren kom närmre byarna, som alltså är Vargens mat...

 

Men tänk om... vi har stora kolonier med Varg här nu, där jag traskat så tryggt i alla år... inte tal om att se eller ens höra om någon som sett dom för bara några år sedan...

Numer ser folk Vargen titt som tätt i skogarna runtomkring...

 

Min kusin var i sin stuga inte långt från vår pyttestuga i skogen för ca 2 veckor sedan, & på kvällen var det "skogs Disco" som han sa, Vargarna sjöng....

 

Tänker på hunden i Nortälje som blev tagen nyligen, tänk om det hade varit Petrus, Märta eller Malte...

 

Tryggt är det dock på åkern & den skog som finns där, den gränsar inte till storskogen utan har byar runtom, däremot huserar Vildsvinen visst där! suck...

 

Nåväl! Nu ska vovvarna badas & sedan soltorkas! var +18 när vi började knata vid 9.00, en timme senare var det +21, & nu ännu varmare  

 

Mina föräldrar bjuder på Påsk mat idag! gott gott gott  

Sedan avslutning på Malte valpkurs på eftermiddagen! tråkigt, hade gärna gåt 10 gånger till  

 

                                  Kram & fin dag!!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards