frallorna

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Anandag Påsk & varg nojja..

Av Lena - 25 april 2011 10:57

  

               Morgonens vända blev på åkern!  

 

  

 

  

 

  

 

Tänker & tänker på -tänk om!? vi skulle möta en Varg i skogen...

 

Håller på att bli nojjig av mina funderingar...

 

I vintras höll dom till både i utkanten av vår by + i en grannby, grannen såg vargen bara sådär 150 m från vårt hus...

 

Nu tror jag väl iof. att mycket snö gjorde att Rådjuren kom närmre byarna, som alltså är Vargens mat...

 

Men tänk om... vi har stora kolonier med Varg här nu, där jag traskat så tryggt i alla år... inte tal om att se eller ens höra om någon som sett dom för bara några år sedan...

Numer ser folk Vargen titt som tätt i skogarna runtomkring...

 

Min kusin var i sin stuga inte långt från vår pyttestuga i skogen för ca 2 veckor sedan, & på kvällen var det "skogs Disco" som han sa, Vargarna sjöng....

 

Tänker på hunden i Nortälje som blev tagen nyligen, tänk om det hade varit Petrus, Märta eller Malte...

 

Tryggt är det dock på åkern & den skog som finns där, den gränsar inte till storskogen utan har byar runtom, däremot huserar Vildsvinen visst där! suck...

 

Nåväl! Nu ska vovvarna badas & sedan soltorkas! var +18 när vi började knata vid 9.00, en timme senare var det +21, & nu ännu varmare  

 

Mina föräldrar bjuder på Påsk mat idag! gott gott gott  

Sedan avslutning på Malte valpkurs på eftermiddagen! tråkigt, hade gärna gåt 10 gånger till  

 

                                  Kram & fin dag!!   

 
 
marina

marina

25 april 2011 18:04

Usch, kan förstå din oro för vargen. Jag är rädd för vildsvinen jag.
Så tjusigt du gjort med en egen flik bilder till alla doggarna. Kanske får för mig att härmas någon gång om det är okey.
Kram

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

25 april 2011 19:22

Såg det igår att den funktionen kommit, men fick allt "tänka" ett tag innan polätten trillade ner hur jag skulle göra, fniss.. ;) kanske funnits ett tag, kollar inte så noga ;)
Klart du ska fixa lite bredvid bilder! de är inte att härmas! ;)
Ja ingen hitt att träffa svinen, vi hoppas att slippa det... vi har redan sett en galt i vitögat i skogen som kom rusande mot oss, trodde vår sista tid var kommen, höll i Petrus & Märta, satt på huk, & hoppades på att vi skulle dö fort & att det inte skulle göra ont... men som en sista gest, så skrek jag, från tårna & upp, hördes säkert till Kina, & Galten vek av sådär 3 meter framför oss... vi överlevde... då kan man snacka om att vara spak & röst lös några dagar ;)
Tänker på sötaste finaste Elsa♥
Kram!♥

 
marina

marina

26 april 2011 15:24

Nej men fy *** va läskigt! Oj oj, vet inte vad jag skulle göra men jag hoppas något så bra som du lyckades med. Har många gånger tänkt att man ska ta med en visselpipa ut i skogen ifall det händer något. Kanske att den skulle kunna avskräcka en ilsken galt också. Hur gick det med hundarna då? Hann dom förstå att det var allvar?
Kram

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

27 april 2011 17:10

Fick som tur var tag i deras nackskinn, hade deras koppel runt min midja, så någon möjlighet att få på dom dom hade jag inte.
Petrus & Märta satt som ljus bredvid mej, sa inte ett pip, Galten & suggan stannade ca 100 meter från oss, tittade åt ett annat håll, vi satt kvar... men efter någon minut släppte jag dom & gick i RASK fart ner mot grus skogs vägen, hundarna tätt tätt i mina fotspår, dom kände min rädsla kan jag lova... vi gick genom morän utan att vika en tumm, där det annars inte ens går att gå! fniss... men har man sådant adrenalin påslag så går allt ;)
Ville bara därifrån...
Hör gör dom!! bra åxå!! så en visselpipa är nog bra skulle jag tror! däremot ser dom uselt!!! skulle du bli jagad, så gör en snabb sidoförflyttning, då hänger visst inte svinet med utan springer rakt! bra tipps va? fniss.. ;) fast hoppas du alldrig ser dom...
Men hellre möter jag svin & björn än en varg...
Kram på er!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards