frallorna

Alla inlägg under januari 2016

Av Lena - 31 januari 2016 19:28

 

Otroligt vacker eftermiddag/kväll, med solen som lyste upp bergen många mil bort

 

Gnussande & lek, Malte med vampyrögon   

 

Ächdå, lite stök & så, men mysigt  jag kollade på hästhoppningen genom datorn, blev några slappa timmar.


Det har frusit på, snorhalt under den snö som kom, & det sandas för fullt på byvägarna.


Gooood mat har jag lagat, & mer tv väntar  


                                 Kram kram   



Av Lena - 31 januari 2016 13:45


Sov lika länge i morse   vaknade med en Malte på ena sidan med tassen runt min axel   ...



... & en Märta vid min andra sida som vaknade till av blixten & att jag reste mej för att fota henne   -inga proffsbilder  men men


 


Snacka om att det började snöa på förmiddan! flingor förvisso blöta, men stora som dasslock  det har lagt sej & allt är vitt nu! var ut med M & M på en pink vända, det satt fullt med Sidensvansar i trädet! dom är så vackra  Matat stora fåglarna, dom åt med god aptit, lägger inte ut så mycket mat när det är plussgrader, för dom äter knappt upp den då, men nu idag i snövädret kom massor, så strax får dom lite mer   


Strax tv/playen för mej! direktsändning av hästhoppning!!  


                            Kram på er!!    

Av Lena - 30 januari 2016 19:39

 

Åkte till stora Maxi & handlade lite jag behövde därifrån, köpte en chilimarinerad ubergod sojakötts-förpackning! till den ubergoda potatisgratängen jag gjorde igår, allt alá vegan såklart  

Åkte vidare till hamnen & förbi ett hus som ena sonen med flickvän blev intreserade av! ja kolla kan man ju alltid  en jätte gullig stuga  & vidare till hamnen där vi tänkte gå en promenad, men si de gick inte! för då skulle vi alla 12 fötter & tassar behövt brodd   

 

Så vi fortsatte till kyrkparken, där det istället blåste så hårt & kallt att vi höll på att dööööö...  Märta & gubben vände & Malte & jag gick lite längre...

 

... & blev upphämtade en bit bort  & då var bilen skööööön!  

 

 

 

 

Otroligt vackert när solen går ner, här vägen genom vår by, & man kunde önska att alla höll 30... 


I morse sov vi alla till kl 11.00 oj oj!! gubben för att han gjort sej illa i ett finger & inte fick en blund i gårnatten, inte förens jag vaknade igår efter nattskiftet & gav honom värktabletter, vilket inte han tänkte på. Så skönt att sova ikapp & bara drömma & njuta  & han äter max dos Ipren/Panodil fortfarande  


Bara varit förutom promenaden & så, fikat, ätit gott & pömsat på golvsängen & strax Gladiatorerna som jag fullkomligt älskar!!  


             Kram till er fina bloggvänner som kikar in!    



Av Lena - 29 januari 2016 22:52

 


Hem från jobbnatten, mörkt & grått. Handlade först, bra de när dom 2 största mataffärerna öppnar redan kl 07.00 så gott som ensam där inne & ingen kö i kassan    


 

Se vilket eller vilka, för jag fick 2, söta insekts holkar!!  ena sonen med flickvän gav mej dom när dom kom förbi på kvällningen, så mysigt  -fikade rostat bröd & te, pratade hus & kollade vad som är till salu, för kolla kan man ju alltid  


 


Inga långvändor idag heller att tala om, det har vräkt ner på eftermiddan, & det blåser så huset knakar. Min kompis veterinär kikade in på go fika & klämde Maltes a-säckar, samma en som var fylld förra gången åxå.


Trött igen efter för få timmars sömn på förmiddan, ska strax krypa ner & lyssna på stormen Tor! & någon långfilm som roar gubben tills John Blund vaggat mej till ro...


                         Kram på er mina fina som kikar in  


Av Lena - 28 januari 2016 19:09

 


En vända genom byn för Malte & mej, den lilla snö som föll som slask i morse & på förmiddan, ligger kvar & har frusit



Märta vill bara leka! tokfian  


Mycket att göra under jobbnatten, men med en underbar kollega vid sidan gick den galant!  regnet vräkte ner hela natten, & halt på sina ställen.


Nu strax sista natten  


                             Kram på er    

Av Lena - 27 januari 2016 18:26

       


Mars 2012  såhär kul hade Malte & Petrus alltid med varandra på åkrarna & i skogar, lek, bus & jaga varandra, ibland men mycket sällan studsade Märta med en liten bit  


Idag 5 plussgrader & den snö som varit är nog snart ett minne blott om det fortsätter såhär...

  


Tack & lov för lön!!  nu har jag äntligen bunkrat upp med varor jag saknat & behöver  inte så billig nota, men det räcker ett bra tag, köpte massa annat åxå, soyagrädde, havremjölk, Flora, eko Zoega kaffe m.m. hade en mega nyttig kundkorg!  


Om en stund väntar natt 1 av 2   


                          Kram på er!  



Av Lena - 26 januari 2016 15:30

   


En skön promenad i flera plussgrader i stan runt Norra Backa området, snacka om att töandet gör det galet skitigt!  så duchen bums & en inpackning i klorhexedinchampo & en väntan i 10 minuter  uber trist tycker Märta & Malte, trots att dom får matkulor som godis under tiden  


Det märks på en gång på fåglarna att dom klarar sej själva bättre när frosten släppt, lade ut mat som vanligt, blev vid 12 tiden, anstormningen var stor, men dom åt inte upp allt, & fortfarande nu finns mat kvar! det gör mej glad, att dom är mätta & belåtna & inte i livsnöd pga kylan  


Handboll ikväll, Sverige Danmark, kan inte tro att "vi" ska vinna! isåfall blir jag attans förvånad! & glad såklart, fast först ska jag kolla andra avsnittet av det nya Vego matprogrammet på 2:an! suveränt att det lyfts fram, lite flummigt tyckte den del har jag läst, men jag gllade det   


Nu ska vi äta mat hela bunten!  


                    Kram kram alla läsare!  

Av Lena - 25 januari 2016 21:58


I förrgår, lessnade jag ur lite, på gubbens bil meckande, en bil som hade dragit ut på tiden fick mitt humör att rinna över... dom få lediga helger han har, vill jag att vi ska ha tillsamans... nåja   summan av kardemumman blev en bukett rosor som stod på bordet när jag kom hem   efter att smällt igen dörren & dragit iväg med bilen, Märta & Malte. I buketten var ena sonen inblandad, som fixade lite, så gubben skulle bli förlåten    Ibland, men väldigt sällan, rinner det över   


Samma kväll blev jag akut uppringd om att jobba, skönt att komma hemifrån & få annat att tänka på  2 underbara nätter med finaste kolegor som alltid  älskar verkligen ALLA som jobbar där, både ordinarie & vikarier 


På lördagskvällen (när jag jobbade) kom andra sonen med flickvän hem av annan anledning  & gav oss denna helt helt fantastiska bok, läst 3 historier av så många & blir sååååå gripen, en bok helt i min smak & gubbens 



Igår på jobbet ringde en vän & frågade om gästrummet var ledigt -såklart!  pratade en kort stund när jag kom hem i morse, gick upp efter 2 timmars sömn & pratade vidare med henne i flera timmar, vi skrattar så tårarna rinner, åt hur lika vi är! i samlande & textilande  så skönt att veta att man inte är värst ha ha ha ha ha   Tack & lov för denna gamla vänskap som blivit ny efter ca 30 år i vila, att vi fan varandra igen!    


Nu ligger Ärtan & sover, & jag har hållit på att ramla ihop i dvala flera gånger   men fått lov att fixa mat, & fågelbröd för morrondagen, ingen energi att tala om på eftermiddan,  & endast kortare småpromenader har Malte fått med gubben, ja ja så blir det ibland 


Nu ska jag lägga mej & antagligen slockna på 5 röda


                Kram på er mina fina som kikar in  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards