frallorna

Alla inlägg under februari 2014

Av Lena - 28 februari 2014 17:13

 

  Idag tog mamma & jag en vända till Kupolen som öppnat en såååå bra affär där igår! Axelson, den går vi till först när vi besöker Stockholm & så plopps! så finns den nu här!!  Fikade på Wayns & jag tog deras glutenfria macka, den är bara sååå god!  

 

Disigt & regnblandad snö om vartannat, just nu mycket av det sistnämda  

Den stora baljan med mörkrostat kaffe gav mej en halsbrännafrom hell   men en tesked Bikarbonat vid mamma så var den väck på sekunden!  

 

Inga långpromenader alls, men inne är det full fart på leken  

 

Såg ni föresten Jills veranda där Kristian var med? jag grät hela timmen...

Så fint det var, ömt, oändligt sorgligt men ändå vackert på nått vis   


Man kastas onekligen från det ena till det andra... i morrn begravning för svärmor & såklart blir det många känslor i omlopp... & ikväll ska vi se Lats Dance som jag längtat så efter...

Tyvärr har svärmor varit helt borta för oss alla så många år pga Ahltzeimers, så vi tycker på ett vis att detta var skönt för henne... men likväl försvinner det sista...


Gubben pratade med en av sina mång härliga kusiner i Finland för en stund sedan & sa att vi kanske skulle komma dit i sommar & hälsa på! -opps då!  jo vi har pratat om det i alla år, men det har aldrig blivit av, välkommna var vi i alla fall!  

Nu ska vi mysa på golvsängen alla 4:a = jag, husse, Malte & Märta  


                                   Kram & fin kväll  


Av Lena - 27 februari 2014 19:45

       

Blev en 50 minuters promenad på skitiga vägar, grått men inget regn i alla fall.


Jag & gubben var till grann staden, han skulle på ett läkarbesök, allt var bara bra & vi skulle äta på Mac Donalds, så länge sedan det hände, & jag tänkte mej att fuska & äta en bön burgare som förvisso är panerad med ströbröd, men gltenfria bröd, såg framemot detta, men vad? gösses, det är ju Sportlov & Macen som ligger bredvid ett bad & sporthall var så knökfullt av folk så vi hade inte ens fått plats med tån, så de sket sej ;)


Men men det var väl inte hela världen ;)


                            Kram & fin kväll *hjärta*


Av Lena - 27 februari 2014 11:20

 

Det här är inte vädret vi har idag, tyvärr... utan grått & duggregn  


Dryg natt med tankar som mal i huvudet, tur man är ledig när natten inte ger någon sömn... & vad hände då? jo Malte tröstehund vaknade & kröp tätt tätt intill mej & rullade ihop sej som en boll & med nosen mot min hals  han kan den hunden & han vet  


                             Kram kram  

Av Lena - 26 februari 2014 18:42

     

Det finns några snöhögar kvar & dom är förståss sååå roliga att springa i!  


För övrigt är det rakt in i duchen som gäller...

 

... då byvägarna ser ut såhär & än värre på många ställen  


Klippt & klar! svich svich har aldrig varit på den frissan tidigare, klippte på ett helt annat vis, men helt ok! & som alltid är, så stylas det på frissans vis efteråt, & jag vill bara ruska & dra fingrarna genom håret med ev lite vax på, så får jag bara göra som jag själv vill så blir det att se än bättre ut   


Christian Gidlund på Jills veranda kl 21.00 undra hur många miljoner som kommer se det programmet ikväll  


Nu ska jag byta sängkäder på golvsängen & jag antar att Malte kommer hjälpa till på sitt vis  


                  Kram mina fina som kikar in  

Av Lena - 26 februari 2014 13:37


 


 

Så har vi en sån där mulen dag igen & det driver i luften, trist  men Märta & Malte myser  


Ska snart iväg & klippa mej, ringde vid tie & fick tid 15   fick detta i julklapp, så den blir gratis!  


                                     Kram kram  

Av Lena - 25 februari 2014 16:08

 

... åkrarna som vann!! en sån här dag som man blara är så taxam för.

 

Bara på ett enda ställe serverades det Lakrits kulor till Märta & Malte & det

är HÄR!  själv hann jag inte fram förens dom var slut! -attans ungar, hur kan det vara så gott???  

  Jag hade fickan full av tillåtet hundgodis & några apelsin-klyftor till mej  


 

 

 

Märta vill gäna sitta & sola, ögonen stängs & hon bara njuuuter  

 

 

Pluss 7 grader, bäst att passa på dom få stunder vi har med sol, men attans blött på många ställen av åkern, väntat, men hade hoppats att det runnit undan mer  


Just tagit ut ett glutenfritt bröd ur ugnen, tyvärr totalt misslyckat, men Malte gillade provsmakningen & skatorna kommer bli glada i morrn!  för idag äter dom makaroner  


En vanlig deg jäser till gubben, grahams frallor fylld med russin, solrosfrön, anis, fänkål, lite honung & så  


                                        Kram på er!  


Av Lena - 25 februari 2014 10:41

 

Märta i morron rejs på baksidan  

 

Funderar på om vi ska ta en socialvända i Romme bland hus & folk, eller en åkervända på dessa åkrar?...


Solen vill fram, men molnen skymmer den... men tidigt i morse strålade den in genom fönstret när jag tittade upp  det lixom pirrade när jag då tänkte att dagen skulle bli blå & gul  nu är den gråaktig men man ser åxå att det gula dinns därbakom, alltid något  


Först lite mat i magen & lite vila, sedan får vi se vad valet blir.


                                   Kram kram! vi ses!  

Av Lena - 24 februari 2014 14:59

 

Så har Malte traskat färdigt i vattentrasken

 


Oj vad det skramlade till när hon böt sida, halsbandet får han på sej efter en stund, då han bara vill busa & komma undan  & idag ville han mest bara busa i vattnet

 

 

Ompyssling & pussar ingår!  nu får vi fortsätta som vi gjort, med rygg träning & så & ringa om jag undrar om något.

Gubben & Märta satt i väntrummet & drack kaffe & pratade med lite folk, & när vi kom ut i bilen sade gubben:

-där! dä är han!

-vilken undrade jag?

-Hugo! där där!

-vilken Hugo?

-han den där vita som går där...

Gubben hade kommit i samspråk med en äldre man med hund & Märta & Hugo gillade varandra  

  Jag tog mej faktiskt en varm choklad, det bjuds på dryck där, bra de, för gratis är det inte att gå dit.

 

Åkte förbi min fina faster med man & hämtade ägg, blev kaffe & fika

 

 

Dom har det bra hönsen, gick fritt, dessa ägg kan jag verkligen äta med gott samvete  

   

Blåsten igår har tagit bort så mycket med snö!!! helt bart på åkrarna, bara i norrlägen som det är kvar på & i skogarna.


Gubben är med sin bror i skogen (den som hon & svärfar ägt) & plockar Lingonris & lite annat, som deras mammas kista ska dekoreras med, blir nog fantastisk vackert  


Mat ska lagas & en lortig promenad.


                            Kram på er  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards