frallorna

Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Det blev...

Av Lena - 25 februari 2014 16:08

 

... åkrarna som vann!! en sån här dag som man blara är så taxam för.

 

Bara på ett enda ställe serverades det Lakrits kulor till Märta & Malte & det

är HÄR!  själv hann jag inte fram förens dom var slut! -attans ungar, hur kan det vara så gott???  

  Jag hade fickan full av tillåtet hundgodis & några apelsin-klyftor till mej  


 

 

 

Märta vill gäna sitta & sola, ögonen stängs & hon bara njuuuter  

 

 

Pluss 7 grader, bäst att passa på dom få stunder vi har med sol, men attans blött på många ställen av åkern, väntat, men hade hoppats att det runnit undan mer  


Just tagit ut ett glutenfritt bröd ur ugnen, tyvärr totalt misslyckat, men Malte gillade provsmakningen & skatorna kommer bli glada i morrn!  för idag äter dom makaroner  


En vanlig deg jäser till gubben, grahams frallor fylld med russin, solrosfrön, anis, fänkål, lite honung & så  


                                        Kram på er!  


 
 
Ingen bild

Kerstin.

25 februari 2014 17:14

Visst har det varit härligt i dag,men ack så skitigt blött och lerigt överallt,men solen har i alla fall varit framme och visat sig.Nu är mysteriet med ljuset som ni såg över bergen löst det är någon som satt dit en utfodringsautomat till vildsvinen och det är många som sett ljuset så nu vet vi vad det var.Å det är så härligt när snön försvinner men det kommer väl mer när jag säger så jag tycker att det räcker nu!!
Kram Kerstin.

Lena

26 februari 2014 14:03

Aha... läste igår men glömde komentera då ;) sa det på en gång till Mats, att gåtan var löst ;) Tack!
Är det Jägare som matar dom?? skjuts dom nu?

Hua ja så blött, men hellre de än snö ;) & får det bara vara regnfritt så kanske det torkar upp snart, hoppas kan man ju alltid ;)

Nu är jag så sugen på en husbilstur så jag tror jag snart smäller av :))) -är du? jag tänker att bara Mars kommer & snön & minusgraderna försvinner, så vill jag iväg på någon liten tripp, vill vill vill!! :))

Kram & fin onsdag♥ trots mulet & grått :(

 
Alvis

Alvis

26 februari 2014 15:26

Hej! Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? SE DEN GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Lena

26 februari 2014 22:58

Hmmm... jag kikade in & lämnade en komentar! såg du inte den?
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards