frallorna

Direktlänk till inlägg 4 maj 2024

Tur…

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

       

 

Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏 

 

 

 

Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, gick så fel ha ha vilse i pannkakan verkligen, 7 km men dom var så sköna 😃

 

  

 

Varma dagar, alldeles perfekt & vackra kvällar, 9 husbilar & vagnar, helt perfekt

 


 

  På onsdag kom finaste vänner upp & hälsade på, lite nostalgi då dom stod här på sesång för många år sedan, självklart var deras Juvel Eddie med ❤️ till Maltes förtret 😟

 

   


Torsdag & en till promenad till samma konditori & det bidde bara 6 km 😉

Samanlagt gick jag 1.7 mil & det var sååå skönt, så nu fortsätter jag med utomhuspromenader istället för löpbandet jag har inne framför tv-n 😉

 

 

 

Avslutande promenad innan vi packade ihop & styrde kosan hemåt 

 

     

Igår for vi till Dala Floda & inhandlade mer ägg, så vackra stugor & gårdar där på andra sidan älven, som det var väldig fart på 😌   

 

 

           

 

stannade till vid vackra Malingarna & fikade   🥬☕️🧁

 

 

 Morronbild, sömntuta lixom pappa 🥰

 

 

Igår påbörjade vi altanstädningen, där vi ställt ut en massa under vintern, sedan åt vi & satt där ute tills 22.30 & läste om mannens släkt sedan början av 1800 talet, han är nästan släkt med alla i byn 🤭 & farmors morfars far hade 11 barn & dom hade minst 10 barn var & & & göses ha ha jag hängde inte med, vi brukar ju gå igenom boken om byn om sommarkvällar, men man glömmer ju & allt börjar om ☺️

 

Idag fortsätter altanstädningen & vi får ta vara på solen, för redan i morrn blir det svalare igen

 

      Kram & fin helg ❤️

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

Söndag 5 maj 08:08

Ser att våren kommit lite längre hos er. Här ligger sjön fortfarade full med is och det finns snödrivor lite överallt. Bäckar och åar är fulla med vatten kanske mer än jag någonsin sett och då är det bara början på vårfloden. Tur att jag bor högt på en backe i alla fall. Pollen är det massor av så jag snorar och hostar och nyser trots medicin

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards