frallorna

Alla inlägg under januari 2010

Av Lena - 31 januari 2010 21:21

        

         Här har det slappats mest hela dagen!

 

Just nu -20,4  men inne +24,4!  

 

Hel slapp dag! inte gjort ett dyft! & maten blev enkel, som lagade sej själft i ugnen.

-Jo jag skivade upp små blogpuddings bitar till vovvarna, som ligger på tork i ugnen åxå!  

 

Sängen lockar mej redan, vi får se när jag faller! he he..

 

                                      Kram mina fina!  

 

 

Av Lena - 31 januari 2010 12:17

  

                                                  Vilar...  

        Zoomade in solen från köks fönstret!  

Märta ville upp redan kl 07.00 oj vad de är jobbig för henne att löpa...

Petrus jäspade & undrade vad det var frågan om?  

 

Snöade en stund på förmiddagen, sedan kom solen  

Men ut kan jag inte gå, kan knappt ta mej fram här inne... skrattar åt mej själv, känner mej som hundra +  

-önskar bara att jag var en gubbe så jag kunde stå och kissa åxå!  

Kallt är de åxå! -19 när vi kom upp, nu

-17,2 hu hu... fast de skulle ju inte hundarna haft något emot! dom har fått kissa på gården, så får gubben gå en promenad när han kommer från jobbet!

 

Men jag är såååååå lyckligt lottad i livet!

-så tyck inte synd om mej! fniss..   

 

                Kram på er & härlig söndag!!  

 

Av Lena - 30 januari 2010 23:46

  

                  Här kommer en kvälls puss!  

 

Å va glad jag blev att Hasse vann på Robinsson! honom gillade jag från första stund, lugn & sympatisk...

 

Nu har jag bytt topp bild & bakgrunds bild 100 gånger snart!  

 

Attans kul att modelera lite!  

Men jag tror jag stannar här för idag!

 

Gick en vända vid 19 tiden med vovvarna, kallt & uppfriskande!

Men nu gör "gumpen" så ont att jag faktiskt överväger att ringa läkare/sjukvårds upplysningen på måndag morgon!  få höra vad dom tror?...

 

Nu ska jag pallra mej av stolen och hopppa i säng med dom små trollen!  

 

                                 Kram & sussa sött!  

Av Lena - 30 januari 2010 16:07

  

                Hittade "ram" verkstan idag åxå! 

 

Igår arbetad jag sååå intensivt så jag bara "lyssnade" på Lats Dace, satt här som iglad och bara gjorde fel & fel & fel hela hela tiden... men nu! har en av 1000 polätter i alla fall trillat ner he he.. återstår 999  

 

I kväll ska jag i alla fall se Robinsson finalen

 

Vovvarna gillar nog inte Photoshop, så värst! men å andra sidan så gillar dom varandra ganska mycket nu  så dom är nog ganska glada för att jag inte stör! fniss..

Undra hur länge höglöpet brukar håller i sej? någon som vet? Petrus är inte stimmig alls! medans Märta är jätte jobbig på honom emellanåt!...

 

Kram för nu!  

-ska iväg till Photoshop igen! ses!  

 

 

Av Lena - 30 januari 2010 10:11

  

        Suck vad Photoshop är förvirrande!!!   

 

Minus 20,5 när jag kom upp kl 8.00

 

Inte många timmars sömn inatt kan jag lova! blev HELT fast här i det nya pogramet!

& inte klokare för de...

Jag gick till sängs kl 03.20

Gav upp! ....suck...

 

Solen lyser!!! fast jag har knappt sett den ännu! 

fortfarande fastiglad vid datorn sedan jag vaknade igen! fniss.. men nu ska här hämtas tidning och gå en liten "isande kall" hund runda!

 

                   Kram på er alla!!!  

Av Lena - 29 januari 2010 23:20

  

Håller på att lära mej Photoshop! & snart sliter jag mitt hår!!!!!!!!!!!

 

Hur gör man? suck suck..   

Att denna bild blev av? tro inte jag hajjar ett dyft för det! skulle inte ens kunna göra om den!! ha ha ha...

Är sååååååå frustrerad!!!

 

Men skam den som ger sej!! de har jag iof.alldrig gjort någon gång!  

 

Nåja, kl 22.00 tog vovvarna & jag en uppfriskande kvälls vända i -15,2!

-Tyvärr klarnade det ingenting i huvet av det jag ville veta & lära mej, får väl antagligen sitta här & mala på..

 

Men tack kära syster som via telefon försökte lära mej några knep!  

 

Nu ska jag fortsätta hela natten med photoshop! 

 

                Ni andra! -Kram & sov så gott!  

 

Av Lena - 29 januari 2010 12:27

  

                          Blev en skön promenad!!!        

Skogen hälsade vi inte på idag! men den är vacker som vanligt..  

Duvorna såg ut att frysa där på telefon tråden...  

Härligt att vi fick lite sol på oss i alla fall!  

 

Det blev si sådär en 50 minuters tur, och solen skymtade stundom fram så ljuvligt!!

 

Ingen skog & lösa vovvar, då Märta är i sitt höglöp! Petrus tycker förståss om Märta jätte mycket & hon honom  

-men inga bebbar får de bli!  

 

Ajjj va baken gjorde ont när jag gick! hur ska detta bli? de blir ju bara ondare & ondare istället för bättre ju mer tiden går? knas åxå  

 

Nåja! det är fredag! solen har visat sej! -bra så! 

 

                                            Ses! Kram   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards