frallorna

Alla inlägg under januari 2010

Av Lena - 29 januari 2010 09:50

     

             Mys pys på sofflocket..

 

Så var det fredag morron! -11, lite snöflingor som faller och en aning ljusning i molnen...

 

Jag får bara ondare & ondare i min "gump"  igår kvällst var det hemskt! kunde knappt ta mej från stolen & upp! trodde de skulle bli bättre efter lite sömn? men nej nej, så fel jag hade!  

 

Nåväl, en promenad får de bli ändå, fast kanske inte så lång, länge sedan vi hade kallare än -5... kan ju alltid hoppas att vovvarna fryser & vill in igen!  -not!...

 

              Kram och fin fredags förmiddag!  

Av Lena - 28 januari 2010 22:13

  

                                Baffe & Petrus! 

 

Fotokursen klar för ikväll, 2 enorma aha upplevelser!  

Fantastiska kurs säger jag bara!!!

 

Nu ska här kollas på Replay på datorn! missade ju både finalen på Halv åtta hos mej, & Robinsson! stor & bra bildskärm & så slipper man ju reklamen!! ska bara fixa till i gäst sängen med kuddar & så! så jag ligger riktigt mysigt med vovvar & katter! 

 

Druckit kaffe på kursen, ledig i morrn, så nu blir jag en nattuggla!  

 

                                        Kvällskramen!   

 

Av Lena - 28 januari 2010 14:52

  

                    Sötnos har fått en till Body!  

Perfekt "passform" st 92! på barn avdelningen ..   

              ..fast de struntar Märta helt i...

 

Fick klippa av ärmarna & sick sacka & vipps!

-den satt som en "smäck"  

 

Har lyckats fått upp benen på databordet

-aaaj... så Märta kan få ligga på sitt favvo ställe! i mitt knä!

 

Gått en timmes promenad när jag kom hem, det snöade hela tiden, men skönt ändå!

 

Ikväll väntar Foto kursen igen, härligt!  

 

                                             Kram kram!  

Av Lena - 28 januari 2010 09:07

  

          En av mina favorit bilder!  

 

Inget snöande! BRA!!!  

 

Åker till jobbet strax, så gubben får ta lill morgon promenaden & jag en lite längre senare!

 

Är så imponerad av Petrus, som trots Märtas löp & nu höglöp, så är han en lugn & fin pojke!! lite nyfiken

förståss  men absolut ingen ylande stimmig en!! allt går så bra med en Body!  peppar peppar fniss...

 

                         Kram mina fina bloggare!!!   

Av Lena - 27 januari 2010 21:41

  

                    Sötaste, snällaste Baffe!!!  

 

Ljuvliga Baffe hade världens mys stund med Petrus på kvälls kvisten!

 

Snön fortsätter vräka ner, undra hur det ser ut i morrn?

 

Jag har fortfarande fruktansvärt ont i min svanskota efter skidåkningen! ingen gnolande värk, men sitter jag så gör det eländes ont när jag reser mej! knyter jag skorna så, ååå vad ont de gör att böja sej framåt & på promenaderna gör det "lite" ont hela tiden... funderar på om jag har en spricka i kotan? -kan man få det tro? nåja, säkert inget någon doktor kan göra något åt, tror dom rekomenderar vila... så jag härdar ut! 

 

Sängen är skön! där ska jag krypa ner om en stund & vila min "gump"   men först gå en kvälls runda med vovvarna!

 

                       Tjingeling! ses i morrn!  

Av Lena - 27 januari 2010 16:45

  

                                -Vilket snöväder!!!  

Gösses vilka stor & många flingor de kommer    

     

 

Har nog kommit upp mot 2 dec här snart! på bara ca 3 timmar!

 

I vanlig ordning ville inte vovvarna in, hade velat vara lösa och hoppat i snön!  så blir de inte, Märta är nog strax i sitt höglöp, så hon får vara kopplad!  men Petrus fick vara lös idag i skogen, & fara omkring som en Ferarri! 

 

                                     Kram i all snö!!   

Av Lena - 27 januari 2010 12:43

  

                     Vacker Prins!...

 

Det snöar inte alls så mycket som dom skrämdes om igår!!

Fast på förmiddagen var det ganska ymnigt...

Vi har vart i skogen, de är ju inte alls kallt ute, så vi hade mysigt! & där blåste de inte heller  

 

Hör man på radion om hela länet, ja då är det många bilolyckor & avåkningar, så jag är glad för att jag inte behövde åka bil idag!

 

Undra om det snöar mycket där ni alla bor??

 

                           Kram & fin onsdag!  

Av Lena - 26 januari 2010 22:09

  

 

Jag är lika trött som Märta & orkar inte gå den sedvanliga kvälls/natt promenaden!

 

Väntar på snöovädret som ska komma in över oss.. slipper ut & köra bil i morrn som tur är, får gå till skogen & leka i snön istället!  

 

                        Kram & natti alla fina!  

 

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards