frallorna

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Kväll igen..

Av Lena - 27 januari 2010 21:41

  

                    Sötaste, snällaste Baffe!!!  

 

Ljuvliga Baffe hade världens mys stund med Petrus på kvälls kvisten!

 

Snön fortsätter vräka ner, undra hur det ser ut i morrn?

 

Jag har fortfarande fruktansvärt ont i min svanskota efter skidåkningen! ingen gnolande värk, men sitter jag så gör det eländes ont när jag reser mej! knyter jag skorna så, ååå vad ont de gör att böja sej framåt & på promenaderna gör det "lite" ont hela tiden... funderar på om jag har en spricka i kotan? -kan man få det tro? nåja, säkert inget någon doktor kan göra något åt, tror dom rekomenderar vila... så jag härdar ut! 

 

Sängen är skön! där ska jag krypa ner om en stund & vila min "gump"   men först gå en kvälls runda med vovvarna!

 

                       Tjingeling! ses i morrn!  

 
 
Ingen bild

optimist

27 januari 2010 21:57

Känner starkt med dig. Jag har råkat ut för samma sak då jag var tonåring. Jag hade ett elände i flera månader. Grät nästan då jag skulle resa mig ifrån en stol, det gjorde mycket ont. Hoppas att det läker snabbare för dig. Vilken härlig bild på Baffe, sötaste katten som jag har sett på länge. Kram och krya på dig.

 
Lena

Lena

27 januari 2010 22:03

Optimist!
Jasså minsan du har haft liknande!? ja jag tror inte det är något annant att göra än vila & lugn, dom kan ju inte gärna "gipsa" svanskotan? *ler*
Baffe är en otroligt söt katt!!!! långhårig & tovig! så han kommer bli helrakad bara värman kommer...;-)
Kram & sussa gott! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
nakkik

nakkik

27 januari 2010 22:06

Hann inte kika på webkameran under dagen, har varit ute & lunchat. Pratade med min kära Borlängeväninna i kväll.. ska ge henna Din blogg adress så hon ka se alla Dina fantastiskt fina bilder. Jag kollar in Romme webbkameran i morgon, efter besök hos "vampyrerna" där de ska sno lite blod. Ha en bra kväll. Kramar ♥♥

http://blogg.expressen.se/nakkik

 
Kicki

Kicki

27 januari 2010 22:30

Ja du Lena.....jag var ute en halv dag i vackra Storforsen och red i full galopp......hade superkul det var ett vildmarksäventyr......detta är några år sen.....dagen efter hade jag som du beskriver.......det var en spricka....och inget att göra åt....bara vänta.....DET TOG ÖVER ETT ÅR drygt, innan jag ens kunde sitta på en vanlig hård stol.....att gå på ex.föreläsning var omöjligt om inte stolarna var stoppade......så välkommen till klubben för dom halta & lytta......hoppas du inte har spräckt den!!!!!
Jättekramen från Halta jag

http://www.frallanlotta.blogspot.com

 
Rosi

Rosi

27 januari 2010 22:32

Go'kväller, här fortsätter snön oxå att vräka ner, har väl kommit en sisådär 40cm.
Inte lätt för stackars Otto att ta sej fram, det är inte plogat någonstans, men han är smart lille "herrn" och söker sej till bilspår så han slipper pulsa så mycket.
Nu är det sängen som gäller och "lula tudden" med grabbarna,så godnatt och sov gott.

Rosi & Grabbarna Jansson

http://www.boxerfralla.se

 
Lena

Lena

27 januari 2010 22:53

nakkik!
Mysigt med ute lunch! *ler*
Det har kommit ganska mycket snö till Romme Alpins glädje! ;-) -menjag vill ha vår!...
Har gått en skön kvällsrunda, vi fick "pulsa" oss fram!
Kram och sov så gott! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 januari 2010 22:55

Kicki!
Ha ha ha ha ha...
Vad är vi gjorda av för "skrot & korn" tro? ha ha ha... & ändå så är vi såååå unga? fattar inget! ha ha ha...
Jätte skönt att höra! för jag tror åxå på en spricka1 och man kan ju ogärna gipsa mej invärtes? *skratt*
Men 1 år... hu hu... ja ja.. de är väl som det är...
Kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

27 januari 2010 22:58

Rosi!
Oj så mycket!! nja ca 2,5 dec skulle jag tippa vi har fått, räcker väl, och oj vilka plog kanter det blir nu igen då!
Det plogas först nu här på bya vägen, vi var ute alldelens nyss, och oj oj vad vovvarna & jag fick pulsa!! inga bilspår att gå i ;-)
Kram på er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pane

27 januari 2010 23:28

Åh så söt bild :)
Men det snöar lika mycket uppe hos dig som mig...här hör man ploggbilarna nu....jädrans liv
Aj aj då inte kul att ha ont i svanskotan och mina böner funkar ju inge vidare heller "skratt" hoppas det ger med sig snart. Tröstkram kommer här natti natti, kram / Pane

 
Lena

Lena

28 januari 2010 08:25

Pane!
Nja du var lite "krasslig" på att be! *asg* men tack ändå! ;-)
Inget snöande nu på morgonen, sköööönt! ska ut & ratta bilen, och vill helst inte ha mer snö då..
Kram vännen! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards