frallorna

Alla inlägg under september 2014

Av Lena - 30 september 2014 17:27

 

Förvisso var Malte röd i ena örat, men skriken var inte gpa. det utan ett nytt diskbråck...

Behöver jag säja att Jorden rämnade under mina fötter??


Hade tackat ja till 2 jobbnätter till, hade jobbat 2... sov en timme efter natten, vaknade till då det kom ett pling om att jobba, svarade glatt JAAAAA, somnade om & vaknar till efter en halvtimme då Malte skrek till... & kände med ens att detta går åt helt fel håll, då han gck ur bädden & desutom kutade med ryggen förstog jag på en gång...


Ringde Ulltuna & sa att vi kommer, ringde hem gubben från jobbet, packade snabbt fika medans vi väntade på honom, ringde Bemanningen & tappade rösten, bara grät i luren, dom bokade av mej & önskade oss det bästa, sedan bar det av...


Vi satt i bilen & väntade ganska länge efter att en sköterska hade kollat av honom, lugnast där.


Till slut fick vi komma in, & samma veterinär Ida som sist Malte var där <3

  Bilden är från förra gången.

Underbart bemötande


Som åxå jag ville tyckte åxå hon, ett morfin plåster & så en spruta där, fick med mej hem att ge i munnen på natten innan plåstret gav verkan.


På hemvägen skrek han till en aning när vi var i en rondell, resternde rondeller kröp vi igenom... här hemma när han lyftes ur bilen skrek han åxå till...


Inne & hemma gick han raka vägen till sin bästa Bia bädd som han älskar & somnade helt slut. Jag drog madrassen dit & Märta & jag låg bredvid, gubben skulle jobba förmidda & sov i sovrummet. Jag hade min hand på honom hela natten, skrutten liten


Tecken som på ett nack diskbråck, men det kan åxå komma från länden & skjuta på framåt...


Så var vi på ruta ett igen... känns som om en hjärtinfarkt är nästa för mej... oron gnager, oron om att han ska få ont... oron för allt... tar bara en minut i taget...


Veterinären ringde idag som hon sa, för att höra hur Malte mådde, dom bryr sej verkligen


Malte som älskar sin bädd, & jag kom på lösningen om kompostgallret istället för buren, det passade perfekt runt bädden! så bra det blev.


Jag har frågat honom några gånger om han vill vara med oss på golvsängen en stund, men han ville till *sin* bädd istället, hjärtat


En minut i taget... livet gör tvära kast...


                                Kram kram <3





Av Lena - 27 september 2014 20:56

Hopp & hej, blev en akutinkallning på jobbet!
Kram alla lediga <3
Pst första gången jag bloggar från bloggplatsen app ;) undra hur det blir att se ut *skratt*

Av Lena - 26 september 2014 22:53

 

Ser ni hur Malte Palte hänger med örat? kladdet är inflamatons dämpande cortisondroppar han just fått, han hade världens öroninflamation på det örat, skrutten  & som om inte det vore nog, så har han åxå fått börja med en lång antibiotikakur mot dom inflamerade & variga knölarna som bara blir fler & fler & snart täcker hela honom, när inte shampot gjort någon nytta så fick det lov att bli såhär  Hade turen att få en tid idag, på Vettris, & samma veterinär som förra gången, det är en bra sak med små motagningar, att man kan få kontinutet, & inte som på förra stället olika hela hela tiden, på Vettris har dom bara 2, en som jobbar 4 dagar & en som är där en dag.


När vi kom från veterinären hade jag huvudvärk så jag trodde jag skulle spy, men lade mej på golvsängen i hopp om att kunna slappna av, Malte lade sej i min famn lixom & örat blev vikt mot mej & han somnade av & sov som en stock, & när jag efter en halvtimme skulle resa mej, så skrek han till då örat kom ikläm, det var riktigt elakt rött, så såklart gjorde det ont, & inte är det väl konstigt heller att mitt huvud får knackelibang, då jag är orolig 24 timmar om dygnet alla dagar för mina hjärtan ...

 

Fast Märta hon är så lekfull så jag måste bromsa henne, hon vill kampa & toka sej, men kampa & ruska vill jag inte att hon ska göra, vi är rädda om hennes nacke, men glädjen gör mej så glad  

 

M & M fick vara hemma någon timme medans vi var på fest knytis hos min bror med fru på kvällningen...

 

... taco buffe & sedan paj & lite annat gott  


                Kram alla fina som kikar in  


Av Lena - 25 september 2014 22:40

 


Åkte till Romme, tog med kaffe & mackor, det var riktigt varmt & skönt i solen :)


 


Gubben plocker upp "B" efter Märta ;)   för vill man inte trampa i det själv, så ska inte andra behöva göra det heller ;)

 


-vi kan väl få smaka pappa??? såklart fick dom det, fast special mat kulor ;)


 


Vi bjöd sönerna & en flickvän på Broken Dreams på kvällen, flickvännen hade fyllt år & vi Grattade i efterskott! :))


 



 


Tyvärr är denna underbara spröd friterade korg med en magiskt god sallad innuti förbjuden för glutenfria mej, men jag struntade i det, det får gå som det går...

Nåja, vi fick några mysiga timmar med god mat, dryck, efterätt & många skratt :))


Hemma väntade M & M, Malte har fått örvärk, skit åxå, fått en Rimadyl ikväll & hoppas att någon kan ta emot honom i morrn & kolla öronen.


Snart mitt favvo program Shark Tank fast kanske somnar jag under tiden, blev bara 2 timmars sömn efter nattskiftet.


            Kram mina fina som kikar in *hjärta*


Av Lena - 24 september 2014 19:05

 

En inlindad Malte efter en dush & lång väntan på att champot ska verka, han har varit lite låg idag, tassarna är så röda trots att vi kämpar, så har han åkt kana, så grannen kom förbi & klämde säckarna, en gjorde så ont & var så stor, suck suck...  

 

Igår var himlen blå, idag varierande mellan sol, grått & mulet.

                      

Matar skatorna med pasta, köper Penne så dom kan stapla dom i munnen  pastahjul eller snäckor lägger sej över ögonen så dom inte ser vart dom flyger, tror jag  köper 3 kg säckar på Willys  


Strax ska jag jobba natt, & gubben får gosa ensam i en nybäddad golvsäng med M & M  


                              Kram på er  

Av Lena - 23 september 2014 23:08

 


Vi tog oss en hej hopp tur i Romme på eftermiddan, Märta var yster & gasade...


 


 


...på som bara den!! -& ja vi springer alla 3 :)))


 


  


-& här får hon *galenskap* i sej!! gösses, då går hon inte att tygla för 5 öre *skratt* & Malte hänger på ;))) phuuuu sa jag när tokerierna var över he he ;)


Nu på kvällen kom Märta efter 6 år på att äpplen var goda :)) stumpan smackade & kluckade av välust, hjälp så söt hon var, fick inte allt för mycket då magen är ovan.


Frost i morse som på många andra ställen & höstluften är verkligen härlig, sådär ren & klar & på kvällarna den där goda doften av skorstensrök.


Just nu mitt favorit program Shark Tank ;) John Blund har redan övermannat M & M, mej får han kämpa med efter programmet, sovit så dåligt en period nu...


                             Kram kram på er <3

Av Lena - 22 september 2014 21:41

 

Kom hem från en bra jobbnatt, somnade vid 08.00 & vaknade vid 11.00 pip!

utvilad & på benen, skulle träffa en kompis på Wayns för lunch, blev en låååång stund med bästa Cissi  

 

Hem & iväg igen, vi hade massa ärenden, M & M med såklart & efter alla bestyr så fick dom en promenad i Romme, men gubben höll på att frysa ihjäl i stormen, så det blev inte så lång...

 

 

... det har blåst, kallt så in i bomben, men soligt.


Om en stund ska vi bädda ner oss, gubben jobbar natt & vi sover nog snart.


                         Kram & gonatt  

Av Lena - 21 september 2014 17:04

 

Ja idag vattnas då svampen ordentligt! så jag ska väl inte klaga  Malte tycker det är sådär lagomt kul, blir så glad när han ska få gå ut & så är det bara regn regn & han blir lixom lite besviken, stackarn   & tappar lusten för en byavända, kissa får räcka, Märta hon gillar läget & bara sover & myser  

 

Blev så överumplad igår, kollade till hallonbusken & fick se att det var så fullt med mogna & stooora hallon! & en smak som inte var i somras, otroligt goda, plockade massor & frös in flera förpackningar!  mycket mer finns kvar som inte var moget, få se om det hinns mogna innan frosten, & det bästa av allt, dom var helt maskfria!


Jobbar natt, kul!  


                  Kram mina fina som kikar in  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards