frallorna

Alla inlägg den 20 september 2014

Av Lena - 20 september 2014 16:24

 

 

Åkte till min faster för att lämna glutenfritt fryst matbröd som finns i Uppsala & som vi köpte med sist vi var dit, jag köpte åxå  hon påtade i trädgården förstås &...

 

... hönorna har värpt bra så 2 kartonger fick vi med oss!  

 

Vi åkte sedan till skogen i grannbyn, där jag har Trattar, men ack ack så små & torra dom är! så ynkliga, & lika på alla ställen i skogen tycks det som, nåja, jag hittade till kvällens mat i alla fall & ingen är gladare än jag om det kommer vräka ner i några dagar nu, så dom växer!!!  

 

Gubben for till jobbet & vi till Romme där det är mjuk mark...

 

... nosandet upptar mesta tiden för Märta, Malte är lite mer för att ta sej framåt!  

 

Så mjukt där på flygfältet så man kan gå barfota

 

 

Fast ibland får hon sprutt i rumpan!! & då går det undan vill jag lova!!  


Om en stund ska jag börja med kvällsmaten, gubben slutar 20.00 på lördagar, det blir en ljuvlig Ungsomelett med trattstuvning ovanpå, till det rostat bröd & sallad, check!  


         Kram & fin lördagskväll mina fina som kikar in  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards