frallorna

Alla inlägg under mars 2012

Av Lena - 31 mars 2012 18:58

 

Letade oss längre bort, i motsatt riktning mot den skog vi brukar vara i, blev en härlig stund, bara +4 men solen lyste, så det fick duga, en lördag som denna!  


 


 


 


 

                    Mossan killar så skönt lixom!! 

   

                                   Sötast i hela världen!  

 

Oj så skönt det var att komma in i bilen & goa ner sej    för hua så kallt det var, hundarna som rörde sej hela tiden märkte nog inte av det  

 

   

Gubben fick "hem-mos",  mammas "hem-köttbullar med sås" & "hem-lingonsylt"  


   Sparris är bland det godaste som finns tycker Märta, som blir helt exalterad när jag tar fram & öppnar en burk, hon klättrar på mej efter burken!  


 

Söt va?  deras topping på maten blev både mos & köttbullar, därav hennes kladdiga men ack så goa mun! men kommer en sparris fram släpper hon allt!  

 

Hopp vad klockan går! strax dax för Gladiatorernas final! super spännande!

 

                        Kram på er mina fina bloggare!!  


Av Lena - 31 mars 2012 10:56

 

-Ärä redan morron??? snälla mamma, låt mej sova lite till...


 

-Men jag är me! trött??... nej inte då!  ... vill inte missa en sekund av livet!!  


 

Strålande sol, har snöt lite lite i natt, ett puder över gräsmattan, tycker det ser såååå kallt ut för dom 2 svanarna som ligger där i vattnet, har kollat på dom i kikaren, men dom fryser förmodligen inte...


 

Vid mina fötter här i datarummet ligger Malte & Märta & solar, absolut skönast kan jag lova! för oj så det blåser!! eller snarae stormar! nordan därtill... minus när vi vaknade om än bara lite, 0,8.

 

Funderar på omöbleringen, funderar på att byta sovrummet med syrummet? hmm...

 

                              Kram på er & fin lördag!  


Av Lena - 30 mars 2012 19:50

 

Oj!! det bubblar omkring oss!!!  ett "lokalt" oväder som drog in över oss alldelens nyss, vilket i ordningen vet jag inte, mysko omväxlande väder har vi då...




 

... storm, regn, snö & isande kyla ute, men inne har vi det varmt & gott!!  

 

Nu väntar jag på Lats Dance! lite spännande...

 

                          Kram på er & fin freda kväll!!   

Av Lena - 30 mars 2012 15:54

 

Handlat, varit till tippen & fikat hos mina föräldrar, mamma hade gjort Jordens godaste rulltårta! Glutenfri!! en choklad med smörkräm, helt ljuvlig...  


       & så visade hon lapptäcket som systerdottern ska få, katter & katter, men baksidan var minst lika fin tycker jag!  

 

& så denna varg igen då!! i onsdags morse knatade han förbi på åkern där vi alltid är numer!!! genom skogen som inte är så stor, & strax bakom höll en man på att ta ut hästarna till hagen, -vilket stort Rådjur tänkte han, som kom strövande på åkern... hämtade kikaren & hopps! det var en jätte stor varg!!! & han hann filma den åxå!! visade filmsnutten för min kompis son, & den var stor!...

 

Samma dag, var min kompis mamma ute & gick med hundarna i skogsbrynet, när ena Bordecollin sprang iväg en bit, & kom tillbaks totalt livrädd!! hon kände nog vargdoften...

 

Igår red en därikring, när hästen fick total nippran!!!...

 

Tur vädret är så pass hit & dit & gör åkern blöt & kall, så vi slipper sitta här hemma & önska oss dit... nu håller vi oss därifrån åxå! känns som om vi blir inmutade i ett litet hörn!!  -men med hundarna med så vill jag inte träffa på Varg! hellre Björn om jag måste välja...

 

I ugnen puttrar en stooor Lasagne, glutenfri, slurp!  & anledningen till mitt kånstiga mående, beror nog på att jag varit så noga med att äta glutenfritt en tid, men så hittade jag så kanongoda Soja burgare, har ätit flera, lite då & då, tills jag läste inehålls förteckningen, & såg att det var mjöl i dom... suck... & precis dom symtom jag haft, får man ofta om man äter något med Gluten i, & sitter i i flera dagar, äter jag mycket gluten får jag dessutom stört diar'e uch...

 

& jag som är en så obotlig Ingridiens läsare på allt jag köper! det har jag haft med mej ända sedan min syster var liten, då hon var & är allergisk mot många saker, men dessa biffar, dom kollade jag inte upp!

 

Tur man är en Ture Sventon ibland  & kan detektiva lite.

 

Tyvärr är jag så glömsk, glömde ringa vårdcentralen & få reda på mina Järnvärden, attans åxå!

 

                         Nåja, maten kallar!! Kram på er!!  

 

 


Av Lena - 29 mars 2012 22:10

 

Så vem är du lilla vännen, & vad vill du???

Frågade min fina faster idag, & hon sa på en gång att det är farmor som är här  

Farmor vill att jag tar in den fina möbeln jag fick efter henne, Linneskåpet bord & stolarna... det ska inte stå där i ladan & bli råttgnaget!  -som farmor skulle ha sagt på sin fina Särna dialekt!  

 

Så i morrn börjar jag städa ur & göra plats för den, som jag tänkt & som jag planerat!

Tack farmor för att du ger mej en spark i ändan!!       

 

Farmor sa till faster med man, att hon skulle komma tillbaks på det bestämda! & höra av sej, -det gör hon åxå! på trevliga & tokiga sätt! Farmor hade i alla år, i hela sitt långa liv, förmågan att känna den andra sidan, vi pratade om det ibland, det var inget konstigt alls, ändå blir jag förvånad...

 

Jo jag vet, ni var några som påpekade, att det var just "farmor" som kom till mej genom fågeln!    

 

  

Blev bara byapromenad idag, blåsigt & rätt vad det var kom världens störtskur över oss, himlen var ömsom ljusblå för att i nästa andetag vara mörkaste blå med hotande moln...

  

                      ...Pucko följde med runt byn...

... & kylan gjorde att inte ens Tusselagona   orkade slå ut...

 

Kollat Lyxfällan, & finalen på Bigest loser, så spännande & så många kämpar!!!

Helt fantastiskt!!   

 

Tror jag hittat felet i mitt kånstiga mående! om det berättar jag i morrn!

 

Ledig då, regn ska de bli, -men spela roll då? jag ska ju bara vara inne i alla fall & städa & möblera om i huset! så farmor & farfar möbeln får plats!    

 

                                          Kram på er!!  

 


Av Lena - 28 mars 2012 20:26

 

Märta var till sin bästa veterinär idag, jag misstänkte öroninflamation, & så var det åxå, så nu har hon droppar med sej hem & återbesök om 2 veckor.

Hon är inte alls trött & vill gå undan, utan som vanligt, lekig & full i fart! stumpan liten då! eller liten?... väger 13,5 kg vår guldklipmp!  "lite" för mycket, men så är det, desutom steriliserad, både veterinären & djursjukvårdaren tyckte dock inte hon var "för" trind, & aktiva är vi åxå, & rätt mat äter hon åxå, men mer vill jag inte att hon går upp, älsklings skruttan  

   

Regnat ganska så mycket idag, uppklarnande mot kvällen & kallt så kallt ute nu...

 

Finalslutet på Mästerkockarna håller på nu, späääänande!! gillar Sigrid!!  

 

Psst! Pippin väckte mej i morse åxå, trots regnvädret dunkade han sitt huvud mot rutan idag åxå, femte dagen idag...

 

                        Kram på er! vi ses i morrn!   

Av Lena - 27 mars 2012 21:53

 


 


 


Hyffsade bilder, fast dom är tagna av en gammal mobilkamera, fick duga att ha med på promenaden, som vi tog oss i Romme, tog bilen några kilometer dit, & gick i lite "sivilisation" som omväxling!  & i en skogsdunge med massa spännande nya dofter!

 

Jag är så matt & trött, yr i bollen, det är något som inte stämmer känns det som, men vet inte vad... har varit så här i ca 2 veckor nu... tog blodprover på Järnet idag, & jobbar på som vanligt, kanske bara är kroppen som håller på att reparera sej? får hoppas på det!  för allt jag gör, är som att springa maraton typ... 

 

Nog med gnäll!!  strax väntar sängen, sova sova säng säng säng ♫♪♫♪♪♪♫♫♪ ja ä trött ja ä trött, ja ä riktigt trött, säng säng säng ♪♫♪♫♫...      

 

                   Kram & fin onsdag! vi ska få regn  ...   


Av Lena - 26 mars 2012 22:22

 


 


 


Blev ingen promenad i koppel, utan en åkervända med spring i benen istället!

 

Trött som bara den, ska krypa till kojs alldelens strax, ska bara kolla vädret

först , så jag vet vad jag har att vänta i morrn, regn har jag hört, men vi

får väl se...

 

                      Kram mina fina & sov så gott!  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards