frallorna

Alla inlägg under mars 2012

Av Lena - 8 mars 2012 11:23

 


  Vet inte om det syns så mycket att vi har snö i luften, mer eller mindre snöande hela förmiddagen, känns som om våren spelar oss ett spratt!! minst sagt  fast vi ska få värme snart, så det töar strax bort! får vi hoppas!!

                     

Jag har en jobbig "passion" i livet, vet ni vad det är??

-Jo hundbäddar!!  

I datarummet som är på 11 kvadrat, har jag 3 stycken!! en dubbel teddy bädd (2 på varandra för bästa mjukhet), en tempur & en bia! i köket en dubbel Teddy till, & en på ett bord vid fönstret, i vardagsrummet en bia, sedan en bädd på hallsoffan, en på köks soffan, sängen i datarummet & golvsängen förståss!! 

-& ändå är det det första jag kollar, när vi får reklambladen på söndagar, om det är någon hundbädd med!  

-Andra kläd-shoppar, sko-shoppar, smink-shoppar, heminrednings-shoppar osv.

-undra hur många som har min last?? 

 

Nu är dock mitt konto tomt! hundmats köp & Peace & Love biljetter köpta till sönerna som fick dom i Julklapp, blev lite brådis, då vi fick veta att då Rehanna skulle komma hit, då såldes det biljetter som smör i solsken!

-vem nu hon är???  försöker tänka... men nä... har ingen aning!   

-Ååå va jag känner mej gammal & hjärndöd! men hon är säkert bra!!  

 

Om en stund ev. lite härligt jobb, & när jag kommer hem, en hundvända i förhoppningsvis uppehåll & sol!!? kan ju alltid önska... 

 

                                     Kram mina fina!!    

 

  

Av Lena - 7 mars 2012 21:54

 


 


 


 


 


  


Idag var kylan eländig! var ute & gick 1,5 timme på jobbet, det blåste nordan, hua man blev frusen ända in under skinnet...  -ååååå så jag fick tankar till sommaren...

  

 

  

 

  

Hänförande vackra & varma solnedgångar, ofta blev det så, för vi var ute från morgon till kväll, bad, mat, fika...

För det mesta tillsamans med min bror & kusin med familjer, & svampletning blev det åxå en hel del på öarna!

 

Nu väntar vi på snön som ska "dimpa" ner under natten, suck...

 

För övrigt blev det bara byarundor för vovvarna, då jag sjönk ner & kollade på skidskytte när jag kom hem från jobbet, spännande var det!

 

I morrn bara 2 eller 3 timmars jobb, sedan ledig tills måndag igen!

 

                 Kram på er & sussa gott när det är dax  

Av Lena - 7 mars 2012 09:32

 


Solen flödar & -3 Ska strax iväg till mitt underbara jobb en stund!! vovvarna får sola inne här hemma med pappa & någon byapromenad, så får vi se vad jag orkar när jag är hemma igen!!

 

                                     Kram kram mina fina!!  

Av Lena - 6 mars 2012 16:36

 

Vi tog en åkervända, kryddad med lite skog! den ni ser längst där borta!  


 


 


 

Trodde en skock änder kom över oss, men nu ser jag ju att det är svanar!!  


 

Mystiska moln skymde solen, men riktigt skönt var det, så där lagomt varmt!


 

                         Tjohoo över stock & sten!!  


 


 

                                Bus, lek & ystra vovvar!! 

   

           Gubben fick macka med leverpastej & ägg till kaffet!  

   

                                         Vår "Fåraherde!   


 

                            Sedan gick vi ut mot...
 

... åkrarna igen! & dom kommande bilderna är från snön där i backen till vänster

  

 

  

 

  

 

 

 

En riktigt skön vända! & härligt sa vovvarna, som hittade "Lakrits kulor" 

överallt!  men men, det är smällar man får ta...  

Lakritskulor = Harpruttar! för den som funderara  

 

Fixa lite mat för både 2 & fyrbenta, pankakor med grädde & egen jordgubbs sylt, eller föresten! han ska nog få Lingonsylt! Grädde & lingonsylt fick jag alltid hos min mormor när jag var barn till pankakorna, hon plockade åxå & gjorde Hjortronsylt, men nej.. inget slår lingonen, & har ni inte provat den kombinationen? så GÖR DET!! & grädden behöver inte vara visspad!  

För bästa resultat, ska det förståss vara hem kokt sylt när det gäller Lingonsylten.

 

Mormors pankakor var åxå magiska, stekta i så mycket smör, så dom fick breda frasiga kanter... oj oj...  

 

Vovvarna kommer åxå få smaka pankakor, & då blir dom nästan yra i bolle! så gott tycker dom dom är!!  

 

                               Kram kram så ses vi!  

 

 

 

  

 

 

Av Lena - 6 mars 2012 10:53

 

 

Härlig morgon i sol... vi ska till åkrarna, även gå i skogsdungen, men vi väntar en liten stund till, på lite mera värme  tills dess solar "vi" inne!  

 

                                  Kram & fin dag!  


Av Lena - 5 mars 2012 19:11

  

 

Idag har åxå varit en riktig slödag, har fått Järn & för en gångs skull gick det hyffsat! en miss på foten, sedan försökte hon med handen, & jag

skrattade gott!!  

-men gissa om jag blev förvånad? då det tidigare i alla år alldrig lyckats där! 

-men hon lyckades!!

-skam den som ger sej tänkte väl hon! & fick in allt Järn!  

 

Förbi till min härliga faster med man på hemvägen, massa prat, kaffe & nygräddat matbröd fick vi där! eller gubben, jag äter ju glutenfritt & faster min likaså, så vi åt glutenfritt knäckebröd istället!  

 

Ganska så kall dag idag åxå, solen orkade inte riktigt fram, bara någon

stråle då & då.

 

Strax Halv åtta, sedan Sofias änglar.

 

                   & kram kram alla mina fina blogg änglar!!  

 

 


Av Lena - 4 mars 2012 18:32

 

Vi åkte till åkern, när solen börjat dala & färgerna blir så vackra, -här Petrus!

  Gubben drack kaffe & åt en bulle, skoteroverallen på, för det var kyligt, inte jätte kallt, men inte varmt heller... lixom...  

  

 

  

 

  

                                     Rulla rulla rulla...  ...

  

                                       ... & speja...

 

En härlig vända på trekvart.

 

Oj vilken "piano" dag vi annars haft! inte många knop, solat har dom dock gjort, fast inne  & Märta är verkligen en som letar strimmorna inomhus  

 

Det visade inte frost där på åkern, men gräset var i alla fall fruset, inte alls som igår..

men nu är det 3 minus & kallare blir det.

 

                              Kram mina fina bloggisar!  

Av Lena - 4 mars 2012 12:01

 


                

Är man ett "nörd" när man ligger framför tv:n & tar kort på

Vasaloppet?eller? 

Klockan på ringning ifall att jag inte var vaken, för den mäktiga starten ville jag inte missa, har följt hela balonsen tills nu, ätit gott medans andra

kämpat, å så!  

 

Hade hoppats på Jerry Arlin som segrare, men icke så...


 

Vovvarna har bara fått vara på gården, ingen vända ännu, & en kall morgon hade vi åxå,närmare minus 10 för ovanlighetens skull!

 

I skuggan minus 2,5 men solen börjar värma lite mer nu, så tills eftermiddagen blir det nog en åker skutt tur, när gubben vaknat från nattskiftet!

 

                      Kram & fin Vasalopps söndag i sol!!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards