frallorna

Alla inlägg under mars 2012

Av Lena - 16 mars 2012 19:16

 

Efter att gubben vaknat från sitt nattskift, åt vi underbart god mat! härlig sojabiff med dressing, gräddstuvad lök & massor med sallad, sedan packade jag ryggan med kaffe & stor chokladkakebit   som jag bakat på förmiddagen, & begav oss mot skogen...


 

...& där på en Stuuuube fick Guuuben sitta & fika!!  medans ystra vovvar fulla i spring hade en jätte rolig stund!

   

 

   

                                  Härren på täppan!! 

  

Massor av snö fanns kvar i daljorna, härligt att leka i när vi hade pluss 12 grader!

  

 

  

 

  

 

  

 

  

                            2 slybetande brundjur!  

  

Vi var i värsta "autostrada" paradiset för älgarna! älgskit över över allt! har alldrig sett så mycket, en "Dass plats" -som tur var ville inte vovvarna äta av den, för då hade vi fått fly fälltet illa kvickt!  ser ni högen till vänster?

  Tror Kungen av älgarna bodd just där!

   

Så vandrade vi mot bilen, nöjda efter en skön stund i sol & värme!

 

Nu är det tv som väntar, The Voice & På minuten, blir till att zappa...

 

                                     Kram & fin kväll på er!!  


 

Av Lena - 16 mars 2012 10:48

 

Winston är fortfarande borta, -var är du lilla hjärtat?  

Om någon tror sej se honom? -är han stulen? -har plockats upp av en bil? kan ju faktiskt finnas i hela landet, om han lever...

Ring isåfall Polisen eller matte Marianne på 08-55247367 el. 070-4910827

 

  

Nyvaknade, eller en i alla fall, den tredje sover inne hos "pappa" som jobbat natt.

      Det första Kaninhuset -bild 1- byggde gubben, när han tyckte min bygnation -bild 2- var allt för eländig! nu blev alldrig det gubben byggde använt av kaninerna, utan har stått på baksidan av tomten i säkert 12 år! & nu tror jag vi ska ta upp det till gården & ha som hundkoja istället!! En Hackspett försökte jag fånga, han satt alldelens bredvid i ett träd & hackade frenetiskt, men hann flyga innan jag fått den perfekta bilden, & satte sej längre bort & högt upp! otroligt vackra fåglar!!  


   

Skönt väder, solen strilar in, jag tror det får bli en vända till skogen när gubben vaknat!

 

                         Kram alla Bloggläsare!!    


Av Lena - 15 mars 2012 21:17

 

Vi gick till åkrarna, vovvarna myste en stund, jag tänkte hela tiden på Winston, som fortfarande är borta... lilla vännen hör lite dåligt, & älskar mäniskor -var är du?..


 


 


 


 


 


 


 

Vandrade hemåt... kallt var det idag, många plussgrader, men ingen värme...

 

Ledig i morrn & resten av helgen.

 

Nu ska jag fortsätta tänka på Winston    får honom inte ur mitt huvud, har hört lite om vad som händer, ev. setts i Gnesta utanför Stockholm, bärandes av en kvinna, 3 av 4 medier har sagt att han är skadad ev ännu värre.. men det vill ingen tro! så letandet fortsätter & är nu Rikstäckande!

 

Lilla vännen, mitt hjärta är hos dej  

 

                              Kram alla fina! vi ses i morrn!  

 

 

 

 


Av Lena - 15 mars 2012 14:25

    Winston, Fransk Bulldogg, 7 månader är försvunnen sedan i söndags, från Nykvarn utanför Stockholm, då det var husvisning på gården & någon glömde stänga hundgrinden..

Flera mil längs E 20 & andra vägar är genomletade av mängder av finaste mänsikor som hjälper till i letandet, men inget resultat.

Kanske har någon tagit in honom i en bil & åkt? han är självklart Chippad & anmäld hon Polisen.

Winston är en mycket social, tillgiven & glad liten parvel  

 

Vem vet? kanske dyker han upp i någon annan stad?? om du misstänker dej se denna Winston, ring då:

Polisen eller Kennel Lufsenburg på tel 08-55247357 eller 070-4910827

 

        Var finns du lilla hjärtat??  -din husse & matte gråter...  

Av Lena - 14 mars 2012 21:08

 

 

Nej det blev ingen åkervända idag, på en gång när jag kom hem, åkte vi tillsamans med faster till farmors lägenhet, där stod det underbart fina linneskåpet + bord & stolar som jag fått!!  lastades in i släpvagnen, åååå vad glad jag känner mej!!   detta är möbler som farmor & farfar har haft i sitt hem i alla år, farfar fick möblemanget när han fyllde 40 år, 1952.

-& så är det något med mej & linneskåp! jag har redan 2, köpta på Ta Till Vara, vackra så vackra & tänk bara så mycket dom slukar!  -tunga & gediget gjorda, inget IKEA stuk här inte!

Bordet ska bli mitt nya sybord! & skåpet ska ska jag åxå kanske ha i syrummet, möbleras om en del, blir nog perfekt när det är klart! ni ska få se senare!  

 

Gubben har åkt på nattjobb, men innan fick han rygg masage   först kör jag med Novafonen, sedan maserar jag med Tigerbalsam, har kört så varje kväll i en vecka, & han känner en stor förbättring! super! vovvarna lägger sej alltid tätt tätt intill, ger honom gärna en puss eller hundra, & ser så bekymrade ut...

 

Nu strax lite sömn, bara 3 timmars jobb i morrn, sedan min sedvanliga långledighet, skönt de, för jag har blivit så otroligt trött...

 

                                 Kram kram mina fina!   


 

Av Lena - 13 mars 2012 21:36

 

                                Prinsessan solar & njuter!! 

 

Ser ni den söta munnen? den skulle jag kunna pussa sönder!!  finns inte mycket som slår hennes pussmun & dom goa pussarna hon ger mej!  min älskade älskade älskade Prinsesssa!!  

 

I morrn en ny härlig jobbdag! strax sängen, trött...

 

                                    Kram mina fina! vi ses!   

Av Lena - 13 mars 2012 17:15

 

Hem från jobbet & så pallrade jag mej iväg (inte vovvarna, för dom har full sprutt i sej alltid!) till åkrarna... Det blåste så in i nordens! så vi gick upp mot skogsbrynet, där var det lä & underbart skönt!


 


 

Vilken lycka att se den första fjärilen! en Nässelfjäril! som flaxade runt mitt huvud hur länge som helst, innan den satte sej, & jag irrade lika för att få den med på bild!  den är nog det första fina vårtecken vi sett! en massa spindlar i gräset åxå, men dom "gills inte"  


 

Vovvarna har haft så härligt som vanligt, & att jaga varandra är det bästa!!  


 


 


 

Naturhundar skulle man kanske kunna säga? smälter i alla fall bra in...  


 


 

Petrus: -håll dej i skinnet ungen!! Malte: -bläääääää farsan!!  


 


 


Som sagt, blev en härlig tur, & efterssom vi hoppade allt vad turer var igår, så var det bara att kravla upp ärmarna & ge sej ut! -men bara jag ser deras glädje, så glömmer jag både tid, rum & trötthet!! 

-är det något som är lekamen för min själ, så är det att se våra hundar

må bra!  

 

Underbaraste Märta, hon lekte åxå på, men satt & solade emellanåt, i gräset som var torrt! den härliga bilden kommer lite senare!

 

Ben & magtvätt för killarna & heltvätt för Märta!

 

Järnet har droppat in, men har redan bett om mer, -mycket mer!!  nu ska det inte vara några fisiga ml. inte! nej nu ska jag ha så jag vaknar till ordentligt!!  i morrn hör sköterskan av sej, bara hon fått tala med läkaren -bra det!

 

Nu väntar tv!

 

                                       Må så gott!! vi ses!!   

Av Lena - 13 mars 2012 09:29

 


På väg till jobbet, tidigare sol & fin himmel, nu mera mulet...

 

          Kram mina fina bloggisar! hoppas ni får en toppendag!  

 

 


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards