frallorna

Alla inlägg under maj 2010

Av Lena - 31 maj 2010 21:20

  

 

En skön promenad på kvällningen, till en bäck! där dom fick plaska omkring lite! 

 

Åkte hem till mamma min, som har lagat "proviant" till både gubbe & hundarna när jag är i London! hi hi...

 

Köttbullar & Karre skivor, bullar & muffins, kommer då inte att gå någon nöd på honom när jag är borta!  & en bit "Ren" till Märta!  

 

Instruktionerna får han i morrn, & när jag har åkt på onsdag förmiddag, har han glömt allt inom en timme! suck suck... fniss...  

 

Men spela roll då! de fixar sej!  å ledig är han åxå, så vovvarna behöver inte vara ensamma hemma något!!  

 

                                         Kvällskram!  

 

  

Av Lena - 31 maj 2010 11:22

  

 

Blir en varm dag idag! redan medelhavs värme ..

 

Liten morgonrunda gjord, nu blir de skön trappsolning för hela slanten! så tar vi en svalare promenad mot eftermiddagen...  

                                            Kram kram!  

 

 

Av Lena - 30 maj 2010 19:16

  

Fika hos faster, i det härliga uterummet!    

Vackra vår blomster i deras makalösa trädgård!

 

& så åkte vi till min mamma & tog "tretår" Märta hoppade upp bredvid "mormor" när det blev fika!  

 

Tårta & kakfat hos faster & farmor, sedan tårta & kakfat hos mamma!  

-ho ho.. & magen den växer!  ....

 

Ja så har dagen vart! -Varm, fin & underbar i goda

vänners lag!  

 

                                                 Kram kram!  

 

 

 

 

Av Lena - 30 maj 2010 13:28

  

 

Har fixat lite blommor!

 

Ska till min farmor som fyllt 91, & som bjuder på kaffe vid min faster!

 

Sedan iväg till min mamma...

 

Vackra Rosa Fuchsior ska dom få!!  

 

Härligt väder med sol/moln, & värme på de! 

 

                                 Kram kram alla fina!!   

Av Lena - 29 maj 2010 19:40

  

       -Visst är hon vacker vår Prinsessa!!!    

   Snart blir det en "tager vad man haver" paj!   

Idag formligen "exploderade" Äppelträden! igår var det knoppar, & idag var trädet bara blommor!  

 

Sådär ja! igår blev det en ljuvlig kvälls promenad i tystnad & lugn, vid 22.00, himlen var så vacker, & en fåget som lät så lustigt följde oss, lixom 4 katter!  

 

Ikväll blir det Melodifestivalen, så promenaden är redan avklarad!  

 

Som sagt håller jag på Danmarks bidrag i kväll, som jag gillar! men å andra sidan tippar jag ALLDRIG någonsin

rätt!  

-men vad gör väl de?  livet går vidare!  

 

Många super bra låtar med i årets Festival, om alla dom bra gick vidare har jag däremot inte koll på, men super kul & spännande blirde!  

 

           Kram mina fina & trevlig kväll på er!  

Av Lena - 29 maj 2010 14:54

  

                            Har vart i skogen...  

                    ...medans gubben högg...  

           ...kollade på vackra blommor åxå!

 

Skogs Violer är bara såååå vackra  

 

Vi myste på, medans gubben fällde några ved träd.

Fikade emellanåt, skönt väder, lite regn blött, men de gjorde inget!

 

Nu däremot har det kommit in lite oväder, regn & rusk..

 

Lyssnar på radion, Melodifestival låtar & massa snack, & som ni vet, så kommer jag att vara Dansk i kväll hi hi  

 

Ljuvligt Märta Prinsess kort kommer i kväll! 

                                                

                                                  Vi ses!    

Av Lena - 28 maj 2010 19:06

  

 

Gick en timmes promenad på kvällen, eller gick & gick?

 

Plockade blommor & fotade, medans Petrus & Märta rullade runt & svalkade sej i gräset 

 

Idag hittade jag utslagna Liljekonvaljer! vilken doft...

Fick lov att plocka med några hem, måste dofta mer..

 

Talang får det bli av kvällen!

 

                                                Kram kram!   

Av Lena - 28 maj 2010 15:28

  

                                Vätske kontroll  

        Kanske blir det mycket Blåbär i år!?  

 

Blev en härlig skogsvända medans gubben högg.

 

Varmt & gott i sol & lä på trappen när vi kom hem, Petrus & Märta låg där & torkade, efter att dom båda hade "plurrat"

-Petrus i ett dike, Märta i Tjärnen  ...

 

Jag var då nöjd med Festivalen igår!  

Lite ovant att Sverige inte kom med förståss, men nu blir jag Dansk & kommer rösta på dom!  England är ju åxå super bra i år! lixom Georgien tror jag det var?..

Fler låtar som jag gillade i år! så i morrn blir de kul & spännande i alla fall...

 

Pst! jag gav Danmark 4 röster! fniss fniss...

 

-Jodå, hon gjorde det bra Anna! men låten fastnade alldrig i mitt huvud... men visst var Sverige bättre än fler av dom som tog sej vidare...

 

Nåja! så blev det i alla fall!! 

 

                                                Kram kram!!   

 

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards