frallorna

Alla inlägg under maj 2010

Av Lena - 23 maj 2010 17:01

  

    Idag blommar buketten så här vackert!!  

Gårdagens sallad till Pastan, ljuvligt god!  

                                      Moss mys!

 

Nu först spricker det upp lite på himlen!  

 

Åkte till vännerna, glömde ju kameran igår...

-blev kaffe igen & så klippte hon mitt "vildvuxna" hår!

-gösses Amalia vad bra de blev! nu känner jag mej som en ny mäniska igen! 

 

Gubben är i skogen, men idag tyckte jag det var för blött att hänga med, gått runt i byn här istället, & nu kan vi kanske ta en vända utan regn?...  

                                                Kramiz!!    

Av Lena - 23 maj 2010 10:21

  

Petrus från igår! vet inte vad jag gjorde med kameran?  

Kortet är från vår strålande skogsdag nämligen!..

 

Gårdags kvällen blev super trevlig vid goda vännerna!

 

Underbar Mozarellasallad & en fantastisk pastarätt  som avslutades med ett vackert glas fyllt med nötter, Turkisk yogurt som var blandad med Lemon Curd, & godaste Rabarberkompott på toppen! yammi yammi...   

 

Sedan bildvisning från deras Italienresa, & prat prat... glömde kameran där åxå! attans...  

 

Regnet från igår har fortsatt hela natten, & det vräker fortfarande ner...

 

Hopp & hej! Sverige förlorade hokyefinalen åxå, atans 

 

Få se vad som händer idag? inget skrivet ännu...

 

                                                Kram kram!!   

Av Lena - 22 maj 2010 18:06

  

          Kikade på hos bror min på Biltema...

...sedan bar det av mot skogen! & dom goda blommorna!  

                                           Svalka...  

                                        ...vackert...  

..hoppsan!! oj oj, han tog sej en tur på egen hand...  

          ..mellan vilopauserna i en sval bil...  

 

Vi började dagen med att besöka min bror som visade sin träbåt & demonstrerade Biltemas Båtfernissor & oljor för båtar!

 

Sedan bar det av till skogs!  en alldelens underbart skön dag! strålande sol & värme! vovvarna badade & myste på, gubben sågade & serverades kaffe med dopp emellanåt!  

 

Rackar Petrus fick rulla i mossen en stund, tog sej en springtur åxå  nåja, det var bara på mjukaste mossen, så jag tror det gick bra!  

 

Fick vila i bilen emellanåt, blev ju där några timmar...

 

Nu hemma, & regnet vräker ner!!!...

 

Goda vänner har bjudit oss på middag om en stund!  så en härlig kväll väntar på oss!  

 

                   Kram mina fina! vi ses i morrn!  

Av Lena - 22 maj 2010 10:19

  

                                2 fina kärlekar! 

 

Det bär av till skogen om en stund, gubben ska hugga, & vi ska promenenera lite!

 

Solen lyser & värmen är perfekt!  

-regnskurar & åska är utlovat tills eftermiddagen!  

 

Önskar mina fina Bloggare en skön Pingst afton!  

Av Lena - 21 maj 2010 18:29

  

Kunde inte låta bli att plocka med mej en bukett hem..

 

Älskar Gullvivor, & förvildade Borst Nejlikor, Kött & Blod, lixom Liljekonvalj...

Men Förgät mig ej... är nog nr 1!!  för mig!  

 

Idag blev det inköp av Märta Ren mat   köpte en stek åxå, som jag skurit i skivor, sedan i remsor, ligger på tork i ugnen nu...

 

Skar steken medans den ännu var fryst, så jag kunde frysa in några skivor för senare torkning åxå!

 

Frikadeller ska åxå kokas snart  

 

Sedan slår vi igen butiken & myser allihop framför tv:n 

 

Vovvarna ligger här nybadade, som dom blev i en skogs bäck!  hoppas dom torkar snart...   

 

                                Kram kram mina fina!!  

 

 

Av Lena - 21 maj 2010 13:01

  

       -Vad lyssnar Petrus på? -jo GÖKEN!!!!!  

         Byn bortaför, med Lanthandel!!!!    

                   Posade lite vid ett Härbrä!

 

På vår tur idag, hörde jag GÖKEN!!! för första gången i år!!!

 

Ja nu har det ju inte blivit så mycket skog för vår del i år, & skogen här vid vårt hus, där bor inte göken!

 

Jag blir helt euforisk när jag hör honom "ko-koa" på våren! 

-Sååååå underbart vackert....  

 

Regntyngda skyar idag, lite lite regn kom på vår promenad som blev lite längre.. aja bajja, men det var så skönt!  

 

Blev ingen kvällsbloggning igår, vi fick åska! så kontakten drogs ur!

Nu fick vi inte så mycket av "kakan" mot inne i vår stad! 

Hälsade på vänner där, & gösses så det small där vi satt på altanen  & när vi åkte hem, hamnade vi i värsta skyfall...

 

                                        Kram för nu! ses!  

Av Lena - 20 maj 2010 15:06

  

Det sa bara pang! så slog Plomonträdet ut! 

             -Släpp ut mej!...

 

Doften av Hägg & trädgårds träden är enorm nu!! tur jag inte har pollen allergi! utan kan njuta av dofterna...

 

Tänker klippa gräset i dag eller morrn, årets första gräsklipps doft! mmmm...  

 

Känns som om detta är årets hitills varmaste dag! phu... varmt så in i norden & kvaft, kanske åska på gång?...

 

Vi gick en skön vända vid 9, sedan en kort påstlåde vända, nu blir det till att vänta tills i kväll med nästa.

 

-Dom   istället!  

 

                                                Kram på er!!  

Av Lena - 19 maj 2010 21:35

  

                        I väntan på sängen... 

 

Det låter på tv som detta var den sista varma dagen på ett tag nu, i morrn regn & åska, & sedan bara regn & regn...

 

Hade ju hoppats på en varm Pingst! men men.. suck..

 

I morrn sista arbetsdagen för veckan, sedan iväg & handla till Märta stumpan, både färs & stek av Ren! (stackars ren...)

 

Strax "Sandhamn" om jag orkar vara vaken, känner att John lurar i busken  

 

                                          Kram & godnatt!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards