frallorna

Alla inlägg under april 2016

Av Lena - 30 april 2016 19:50


Så hade kattvakterna kommit & vi var äntligen på väg! & vi rullade mot Uppsala...



Uppsala  Gränbys Ica har Ulltuna Mejeri ostar av chahewnötter, varit nyfiken så länge nu på hur dom smakar, köper dom frysta, har smakat en tinad snutt av en, säger bara owaw... & lite senare ska vi avnjuta när den tinat hel, på kex med Fransk marmelad, slurp!  




Mamma skickade med nygräddade gluten/mjölk & äggfria pankakor som vi avnjöt med hallonsylt & Alpro grädde, behöver jag säja att det var gott?? 

 



Sedan var det godis & såklart åt vi alla av allt 

 


Nu har vi gått en vacker solnedgångs kvällspromenad, & Märta & Malte är trötta & vi ska kolla på Gladiatorerna & tar ett glas rött   


Oj oj oj vad med folk det var i Uppsala centrum! & Poliser överallt!!  det märks att det är 1 maj i morrn, själv står vi lite utanför i Sunnersta vid ett fritids område & känner oss trygga.


I morrn kuskar vi vidare


                                  Kram kram!     

Av Lena - 29 april 2016 21:18

     


Igår vid lunch var jag Milles vän en stund   medans matte var på praktik! & har ni aldrig träffat en Bullterrier, så har ni aldrig träffat en Mille!! så egen, så farsinerande, så speciell & så olikt alla andra hundraser! fast på ett lika fantastiskt vis!! jösses vad jag älskar denna underbara Bulle  som satte sej i fönstret på soff ryggstödet & tittade ut på mej när jag gick iväg... dåligt hjärta fick jag? japp! 

 


   


Hemma igen en stund senare kom denna Juvel, så söt så jag svimmar, vickar med sina händer & har fått sina 2 små tänder!! & kan ta nappen & sätta i munnen!! Puss Sam!!  


   


Idag har vi åxå haft fullt upp, en bya promenad & efter den en klorhexedin champonerings stund



Så kom gubben hem från jobbet & körde ner husbilen, som packats i! planerna var avresa idag, men vi orkade inte jäkta mer denna vecka, så vi är hemma & far i morrn när vänner kommer & bor här medans vi är på resande fot, & tar hand om våra katter  


      Kram till er som kikar in! vi ses i morrn från en annan plats!  


 

Av Lena - 27 april 2016 19:12


Morronen idag var så vacker, kall & endast några slöjmoln. Kom hen vid halv nio efter nattjobb & mamografi, en snabb pruppvända & pang i säng vid 09.00, somnade som en stock & sov bra.



En poserande Malte nu alldelens nyss



...... men sanningen är den att altanen har blivit ett föråd typ  här måste röjas när värme kommer  


Idag när jag vaknade känndes foten hyffsad igen!! men i natt gjorde den ont, en bra jobbnatt med en härlig kollega, & man jobbar i ett, ingen vila ingen ro!  


Nu är jag ledig en tid fram, härligt!  


I morrn ska jag vara "vovve vakt" till Millen en stund  & fixa lite mera fönstertvätt på samma gång, hos min son med flickvän, medans dom studerar  OM! jag kommer härifrån? en klass 1 varning är utfärdad pga ett kraftigt snöfall som ska dra in över oss!! men vi får väl se, oftast hotar "dom" med mer än det blir, skulle väl vara så typiskt om dom har rätt denna gång  


Nu ska vi bara pysa på golvsängen


                          Kram på er   


  

Av Lena - 26 april 2016 20:20

     


Bonden gödslade potatisåkern vid kyrkan & hundratals måsar sjöng

Vaknade till +18 pannan är lite si & så  kall morron med minusgrader


Trots en ond underfot så gav vi oss iväg på en kyrkpromenad på en halvtimme, har vadderat under foten så den ser ut som en klumpfot  men det får gå   


En jobbnatt, tar Panodil & biter ihop, tror det är en inflamation runt där vid tån på undersidan...


Hjälpt sonen & flickvän med fönsterputs & i morrn ska jag vara lite hundvakt åt Mille!!  


                   Kram till er som kikar in!  

Av Lena - 25 april 2016 17:45

   


Åkte till sonens flickvän & hjälpte till lite med att tvätta ur frysen, tog med sallad som vi åt, & som jag delade med Mille  han tokgillade grönsaker!!  



När jag körde uppför backen i byn, så gick denna "bebis" Säpo med matte förbi!!  vilken läcker färg! owaw!!!! brun som en chokladkaka & söt som socker   


Märta & Malte fick en promenad innan jag åkte, den gick nätt & jämt, hemma igen en till som blev kort, fick vända, fick ett skavsår under 2 tår i fredags efter nattskiften, som gör så ont så jag nätt & jämt kan gå, & inte blev det bättre av att jag var med & flyttade & sprang i trappor  har provat med skavsårsplåster, men det funkade inte, har gjort fotvård & smort, men det ger heller ingen effekt, nåja, ett jobbskift i morrn, sedan får jag vila  & jag får gå på ytterdelen av foten, eller inre eller hälen ett tag  


                                    Kvällskram!  

 

Av Lena - 25 april 2016 09:35


Märta har bäddat ner sej helt själv! myser som bara den där i kojan  ...



... & undra på det!! rysligt kallt ute & snöar gör det till & från, fast den lägger sej inte som tur är  ...



... samtidigt är himlen både grå & blå! eller denna bild är för 10 minuter sedan & det blå har nu dragot bort!  ja ja, det blirsom det blir & det är som det är  



Igår var en hektisk dag, vi hjälpte ena sonen & flickvän att flytta, båda 2 "bodde" på tredje våningen upp utan hiss!!      -å hjälp... & jag som trodde att sonen "bara" hade det & det, men kära nån? han hade ju såååååå mycket!!


Denna tapet var i garderoben, orginal sedan -69 gisses vad jag älskar alla dessa fnkis tapeter som var en gång, ser så många hos dom jag besöker på nätterna, önskar att dom kommer i nytryck...


Om en stund ska jag åka till sonens flickvän som håller på att städa i lägenheten, "tanten" som hade den var så seg att flytta ur, men om? dom städade en del, så skule hon skynda sej ur lite tidigare, -taget! men shit så skitigt hon lämnat den, fy fan rent ut sagt!  jag hade skämts att lämna det så... men men, "vi" sonens flickväns mamma & jag kavlade upp ärmarna & började, hann en bra bit i köket, kyl, frys & några skåp  


Nåja, lägenheten är så fint planerad & med en egen liten täppa!!   


Flickvännen har en Miniatyr Bullterrrier, galet söt! & aningen villd  ni får se honom senare  


                                     Kram för nu!  

Av Lena - 23 april 2016 18:34

      Började förmiddan med att åka in till stan & hämta färgprover & vidare till möbelaffären för att stämma av färg, gubben hade i uppdrag att måla träfärgade ekstolar i samma färg som det bord sonen & flickvännen just köpt, sedan hem & sprutlackera! han kan min man  

  Åkte sedan förbi på en kiosk på vägen hem & köpte en Ställplats/Camping tidning, för snart far vi iväg en vända  

  På möbelaffären hittae jag dessa fynd! dom känndes sköna, 99 kr styck & 2 extra örngott, dom är i tvättmaskinen nu 


   


Så har jag bakat lite, ska ha med till ena sonen som ju flyttar ihop med flickvännen i morrn, de ska städas lite & kånkas flyttlådor & möbler 

 

 


Dessa 2 hjärtan har inte fått någon långpromenad idag, rysligt kallt, blåsigt & småregnande, lekt inne en del istället med varandra & med mej  som är det roligaste Märta vet!!  


Nu väntar lite lugn, slappa lite, efter en dag med en massa "to do"  


                                    Krampå er!!   

Av Lena - 22 april 2016 20:52


Idag är en sån dag jag ödmjukast tackar livet, som gett mej 8 år av kärlek med denna underbara Prinsessa!!!!  förvisso i både glädje & sorg, men livet har segrat i alla svåra stunder  Märta är luften jag andas, min skugga vart jag än går, hon är mitt allt  Grattis vår underbara kärlek! & Tack för all den underbara kärlek du ger oss  & för alla goa pussar  

 


Självklart en Prinsesstårta till en Prinsessa!!  ...

... & självklart fick åxå Malte smaka!!  



Paket, en sån där älsklings lekis, med en lång skön svans att tugga på  


Ja så blev det!


Sov några få timmar efter sista nattskiftet men en underbar kollega!  sedan uträttade vi en massa ärenden i stan.


Nu myser vi på en nybäddad golvsäng till Lats Dance! efter tårtätningen, paketöppning & bus! 


                          Kram till er som kikar in!     

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards