frallorna

Direktlänk till inlägg 25 april 2016

Opps!

Av Lena - 25 april 2016 09:35


Märta har bäddat ner sej helt själv! myser som bara den där i kojan  ...



... & undra på det!! rysligt kallt ute & snöar gör det till & från, fast den lägger sej inte som tur är  ...



... samtidigt är himlen både grå & blå! eller denna bild är för 10 minuter sedan & det blå har nu dragot bort!  ja ja, det blirsom det blir & det är som det är  



Igår var en hektisk dag, vi hjälpte ena sonen & flickvän att flytta, båda 2 "bodde" på tredje våningen upp utan hiss!!      -å hjälp... & jag som trodde att sonen "bara" hade det & det, men kära nån? han hade ju såååååå mycket!!


Denna tapet var i garderoben, orginal sedan -69 gisses vad jag älskar alla dessa fnkis tapeter som var en gång, ser så många hos dom jag besöker på nätterna, önskar att dom kommer i nytryck...


Om en stund ska jag åka till sonens flickvän som håller på att städa i lägenheten, "tanten" som hade den var så seg att flytta ur, men om? dom städade en del, så skule hon skynda sej ur lite tidigare, -taget! men shit så skitigt hon lämnat den, fy fan rent ut sagt!  jag hade skämts att lämna det så... men men, "vi" sonens flickväns mamma & jag kavlade upp ärmarna & började, hann en bra bit i köket, kyl, frys & några skåp  


Nåja, lägenheten är så fint planerad & med en egen liten täppa!!   


Flickvännen har en Miniatyr Bullterrrier, galet söt! & aningen villd  ni får se honom senare  


                                     Kram för nu!  

 
 
Ingen bild

Anna G

25 april 2016 21:43

Märta har förstånd hon och bädda ner sig. Fy attan vad kallt.
Sonen flyttade nu också i helgen, fy jäklar vad skitigt det var när dom kom och skulle flytta in.
Dom städade och tvättade fönster under kar och frys, och gjorde fint.
Sedan var det bara att börja om hos skitgrisarna. Folk vet inte hur man skall städa längre. Är det undra på att man älskar djur mer än människor,och det var unga människor så dom kan väl orka med. Latmasken gör sig påmind, tummarna har fullt upp med att trycka på knappar.Brukar inte bli arg men ibland så undrar jag vad det är med folk. Så nu fick jag skriva av mig!
Kram fina du!

Lena

26 april 2016 14:07

He he bra att få skriva av sej ibland ;)
Sonen tar hjälp av en flyttstädnings firma, att köpa sej fri är väldigt bekvämt ibland ;) nu när det är som det är där, & tanten som lovat att flytta ur tidigare & ändrade sej, gjorde att han har bara 3 dagar på sej att städa sin stora 2:a, jag skulle såklart hjälpa till! men... att gör ALLT spis, fönster, kyl frys, lister m.m alltså, det TAR TID! & han & vi vill ju att den som ska in i den ska få en REN lägenhet!
Blev så himla mycket på några få dagar, pust & än är inte heller deras nya lya klarstädad, jag skulle dit idag & tvätta alla fönster, men då fick flickvännen huvudvärk, säkert av all stress... Ja så ska ju vi iväg på fredag & har inte ens hunnit få fram husbilen för att se över, jäkt jäkt jäkt! pust ;)

Brukar undra vem du är ;) du är så härlig, klok, snäll & kul!! *hjärta*

Kram fina du *hjärta*

 
Ingen bild

Anna G

26 april 2016 17:45

Du undrade vem jag är, är en vanlig äldre dam( fniss) som bor med
min man och två älskade kissar som är 12 & 14 år snart.Har två söner och barnbarn,där ingår också tre vovvar som det är så roligt att umgås med.
Bor på landet efter flytt från Stockholm och trivs alldeles förträffligt med alla rådjur och alla små fåglar som nu kommit åter.
Och nu skiner solen men kallt som attan är det. Hoppas vädret blir bra till Valborg då vi skall inviga grillen vi köpt, man får väl annars värma sig med ett glas.
Tack för dina fina ord, klokheten har väl kommit med åldern annars är jag sprallig och skrattar gott och länge.Man får se det ljusa som finns för ett tu tre så ligger man där.
Kram fina du!


Lena

29 april 2016 21:44

Åååå Tack för den presentationen!! :)) det låter som vi skulle ha jätte kul ihop om vi bodde grannar ;)

Vi firar Valborg i husbilen någonstans, & tänk, snart är nog Valborg ett minne blott, i vår stora stad finna inga officiella brasor längre & inga fyrverkerier, så som det var när jag var liten & ung... en epok är på väg i graven, lixom vår dagstidning BT åxå skrev... lixom demonstraions tågen genom staden, där nazisterna ska göra entre, ett rysligt ståhej & en enorm förberedelse av negativ art är på G, jag blir faktiskt rädd...

Men varm kram till dej! & må så gott & ta vara på dagen -Carpe Diem-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards