frallorna

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lena - 31 augusti 2011 21:14

  

Kom hem efter att ha jobbat & handlat massa hundmat & mäniskomat både här & där.

                          

Fixade till en äppelpaj med detsamma jag kom hem, lite senare världens godaste pizza... först tomat puré, sedan kantarellstuvning, skivade tomater i massor, ananas, mozarella & sist riven ost, mumma... 

 

 -Paj med starkt kaffe  , för att mota bort den jobbiga huvudvärk som var på väg, lyckades!  vilade & så fixade jag till kvälls pizzan, ätit till  "Halv åtta" & "True talent", tycker inte som juryn alla gånger... zappar till Robinsson ibland, men tycker det gnälls för mycket, men de är väll de det går ut på...

 

Tänkte skogen & lite kantareller som jag inte han med igår, men det drog in värsta ovädret på eftermiddagen! & när det gått över, blev det rysligt kallt!!! hua... 

 

Ledig för denna vecka, både gubben & jag! mysigt!

 

                                         Kram kram!   

Av Lena - 30 augusti 2011 22:31

 

            

En skön kvälls promenad över åkrar & till skogen, där kantarellerna väntade på mej  har gjort en omelett & skulle ha kantarellstuvning till den!

-enkelt fixat! vilken skatt skogen är!!  

  

 

  

 

  

 

Märta lilla Märta, har inte! fel på synen i alla fall... satte mitt hjärta i halsen, gubben han behöll lugnet...

För lååång där borta gick ett par hästar i hagen, & tokig som hon är i både kor & hästar, tog hon sikte på dom när vi var kanon långt bort från dom! & sprang.....

Malte & Petrus efter, men dom kom tillbaks när vi ropade!! Märta hon bara sprang... å hjälp... hur många tankar hinner gå genom huvudet? phuuuu...  

Men vi tror inte hon såg dom när hon väl var framme, för hagen var ganska så högt upp, vägen var vid en slänt lixom, & så högt gräs mellan, så vi såg hur hon vände sej om, & såg oss! & jag vinkade som jag alltid gör, så där som man gör på Arlanda åt plan på marken  

-& hon kom!! i full fart!!

Fick massa godis & tusen pussar! 

 

Nu strax sängen... där vi sover i en enda bröt hög vovvarna & jag!  först lyfter jag upp vovvarna en & en, sedan skyndar jag mej i fort som f..  jag åxå  å har jag tur så får jag plats!!! 

Sedan är det verkligen INTE att gå upp & kissa på natten ska ni veta! för då är platsen tagen när jag kommer tillbaks!! -men om, nöden knackar på, får jag försöka maka på dom, & åla mej ner igen, smidig som en elefant!    för att inte tala om när dom nattliga "svallningarna" kommer & det känns som om vi har 200 grader i sovrummet & man vill av sej med täcket! men de går ju inte, för de ligger dom ju på! & inte har jag hjärta att knuffa undan någon heller, för dom sover ju så gott, hjärtegullen  

 

Nåja, utan en hund i sängen skulle jag inte kunna sova, & gissa om det känns i hjärtat, att vakna av deras goa pussar!  

 

                                   Natti natti!  

Av Lena - 29 augusti 2011 22:29

     

Skynda skyndade ut på bryggan & hoppade i Karin!

Inget kappell ner ida inte! för här såg ut att bli regn & nu var goda råd dyra  ... & det kom kan jag säga! uj uj vilket oväder vi hamnade i, Karin skvalpade runt som en tvålkopp! men vi hade det mysigt därunder kapellet!  

  

& efter 45 min. resa, så precis när vi gick iland, kom solen!!!

-snacka om tajming!  

  

En helt hänförande vacker ö!

  

 

  

 

  

 

  

& så plötsligt så var det bara en enda stor plan, med mjukaste mossa! så vackert & vovvarna rejsade på av hjärtans lust!  

  

 

  

Efter 1 timme & några kantareller, så var vi nöjda!, mörka moln såg hotande ut, så vi kuskade hemåt, såg en "dykare" inte bra!  det är en stock som flyter upp till ytan, ställer sej rakt upp lixom, det sägs att dom jäser under sommaren & flyter sedan upp, denna var enormt stor! gissa hur det känns att köra i den i 45 knop tex? oj va illa det kan gå... den dök upp alldelens bredvid oss, & vi kör i sådär 4 knop, hade kunnat bli en regäl smäll även det! gode gud, låt ingen träffa den, men va gör man? ja den går inte att rubba, så bara att hålla tummarna...

  

Åkte förbi sonen på hemvägen & hjälpte till att borra i betongväggen, tavlor skulle upp! & Palte vännen, han gillade brossans säng han! 

 

Nu kallar sängen! lite jobb i morrn, härligt!!

 

                                    Kram & natti!   

Av Lena - 29 augusti 2011 10:24

  

                                    En söt Märta!!  

 

Måndag, lite kallare, fast ganska så behagligt för en skogstur!

De ska vi göra, fast jag vet inte riktigt vart...

 

  En öm kram!  blev det när Foffe kom hem efter hans semester som varade 3 veckor denna gång!  

 

Malte Palte som bara jagar katterna, & får han tag i dom trycker han ner dom & skäller, dummer där...   men inte alltid, ibland vill även han gosa! som tur är  

 

                              Kramelikram på er!!  

Av Lena - 28 augusti 2011 20:31

  


 

  

Petrus fick äran att sitta i brossans nya soffa!  

 

Petrus & jag åkte hem till ena sonen & hjälpte honom att städa av allt slipdamm efter tapetsering & målning,  & oj vilken jätte soffa han köpt!! gör sej inte rättvis på bild kan jag säja, för här ser den inte särskilt stor ut, men i verkligheten så säjer man

-oj!!  

Nu ska han få en matta av oss i morrn, & en lampa, försenade födelsedags precenter, å lite mer hjälp med olika små fix.

 

                                 Kram kram!  

 

 

Av Lena - 28 augusti 2011 13:50

                                       

Morron gnuss för Malte & Märta, medans Petrus kramades & myste i pappas famn på golvsängen, så började vår dag  

 


   

                 Sedan frukost & en skön promenad

                                             

 

   

Å så har jag fixat med mina torkade plommon, -ner i burkarna med er!  

 

Gubben har åkt till jobbet, å vi bara är, kollar tv, vovvarna solar på trappen när den är framme, Malte försöker få igång dom till lek, lyckas sådär... en kastrull med kyckling står på spisen, -till vovvarna förståss  , å så ska jag skiva lite äpplen & lägga i torken.

 

                                       Vi ses!! Kram!!       

Av Lena - 27 augusti 2011 19:49

  

Blev en alldelens underbar dag! på en ö med endast en smal spång, & där är ju jätte kul att springa & nästan trilla i  

  

Så otroligt vacker natur på ön!! & svamp överallt, dock inga kantareller...

  

 

  

 

  

 

  

 

  

Petrus lade sej i vattnet på en sten, stundtals var värmen tryckande, efter ett tag var molnen välkommna kan jag lova

 

Min bror med fru var åxå med, fika, lite mat & svampletar promenader, helt underbart...

 

I morrn blir det en ny "topp bild" tog några riktigt fina bilder idag, men nu ska vi äta lite gott & kolla Fångarna,  så dom får komma kanske i morrn? när vi får regn... & i natt kanske åska...

 

Vovvarna är kabb sluta, få se om dom orkar äta nån kvällsmat?

 

                                   Kram kram på er!!  

Av Lena - 27 augusti 2011 10:47

  

 

Strax åker vi iväg till Karin, för vidare färd ut till någon ö!

 

                         Kram & fin dag på er!!  

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards