frallorna

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lena - 26 augusti 2011 21:13

  

 

Oj va tiden har sprungit iväg!!

Har varit hemma hela dagen, men inte haft så mycket tid vid datorn...

 

Ena sonen har hjälp med tapetsering i sin lägenhet, & jag fixar mat i morrn åt dom, han ville bjuda på köttfärslimpa med gräddsås, kokt potatis, lingonsylt & gelé, allt "homemade" såklart  levererar gör jag i  morrn förmiddag.

 

Resterande plommon har jag delat & ligger i min tork, lite pyssel som åxå tar sin tid. 

Fixat en stor pizza som kommer ätas kall... för -ja, vi ska ut på sjön i morrn!  blir en heldag!  

 

Skönt väder va! varmt & behagligt, badbåten fylldes med vatten, dom har solat & myst, dörren öppen ut hela dagen, härligt!! ... tycker inte gubben som får jaga flugor i morrn bitti   

 

Föresten? är det fler än jag som gillar nya programet 

-True Talent??

Gösses vad jag gillar det! & vilka talanger dom hittat... så bra att Fångarna får stryka på foten  & lätt till tårara som jag har, så sitter jag & lipar mest hela tiden, när cenerna snurrar upp, eller inte...

 

Må så gott i morrn när vi får sol & värme i stora delar av landet. &...

                                ...kram kram!!!  

 

 

Av Lena - 25 augusti 2011 22:23

  

Kanske om värmen & solen kommer på lördag, så ska vi åka med Karin igen!  till någon ö med solvarma hällar att vila på...

 

Varit till våra vänner, där frun i huset fyller 50 år, ska snart ha fest, & det enda hon önskade av oss var plommonsylt! så då fixade jag lite sån idag & så åkte vi dit med det, blev förståss fika där åxå, bla. bananchoklad kaka, oj oj va himelskt god!

-jodå, hon kommer få det vi har tänkt ut åxå, sylten var bara en liten kul grej  

 

Vi gick en lill promenad, jag & Petrus & hon & deras terrier pojk! & vår tuffa Petrus var en glad kille som vickade på sin stump när dom träffades! va skönt det känndes!! för Petrus är inne i en period då han kan vara kaxig så in i norden! men vi jobbar på det...

 

Han ville inte ha mat nu på kvällen, var aningen låg när vi kom hem, & så spydde han upp det han åt tidigare idag, nu ligger han & sover, skrutten min...

-han & jag ska sova själva i natt, nära intill varandra, de gillar han bäst! & gärna på min arm, med sin nos mot min kind, älskade ungen  

 

                  Kram kram för idag! ses i morrn!!  

 

 

Av Lena - 25 augusti 2011 11:53

 

  

 

Inget vidare båtväder idag inte!! & inget badväder heller för den delen  

Vackra Karin får allt vänta på oss tills soligar dagar  

 

Gubben jobbar förmiddag, jag har bilen hemma som vi skulle ta till skogen, men det ser inte så bekvämt ut just nu   känns som det är lite för blött bland granar & mossa...

 

Tror dom känner de åxå, för dom har bara kissat & bajjat & sover vidare, djupt åxå, dom sparkar & låter, tror dom jagar & har ganska så kul! i drömmen...  

 

Nu ska jag fixa med plommon, -igen!

 

                                         Kram i regnet  

Av Lena - 24 augusti 2011 21:44

  

  

  

  

  

 

Jaha så var det ledigt resten av veckan!

 

Inget särskilt har hänt idag, men i morrn ska jag fixa med både bär & plommon igen! & kanske en liten vända till skogen så vovvarna får mysa, om det inte regnar förstås...

 

                                     Kram kram!  

 

 

Av Lena - 23 augusti 2011 22:17

  

Idag var en kompis & jag ut på en liten tur för att plocka blåbär, hittade inte så värst mycket, jag plockade bara sådär 3 dl, medans hon pinade på & handplockade ganska så mycket! själv övergick jag till lingonen, nu var vi inte i någon lingonskog precis, men efterssom dom i år växer överallt! så fick jag ihop sådär 6 liter på denna lilla snabb tripp!

  Detta kort bara "blev" lite  tokigt sådär...

  

-Å va gör man åt denna Gasell som flyger & far både högt & lågt? här har han hoppat upp till kattens plats!

-så här har ALLDRIG Petrus & Märta gjort! han hoppar ju upp på köksbordet som ingenting!! han är såååå vild & alert, med massa studs i benen så jag vet inte vad han liknar, -en hare kanske??! men jag vill inte att han ska hoppa & påfresta sina ben, säger till på skarpen, & han lyssnar!!! fast glömmer lika snabbt igen... suck... börjar fundera på om han har någon bokstavs komination?  & lika intensiv är han i sitt pussande & kärlek till oss!!! gud vilken älskvärd hund han är!!! man blir ju helt yr av lycka i hans närhet...  

 

Nu ska vi gå & kojsa! blir till att sova på golvsängen i natt, har jag bestämt.

 

                                           Natti natti!!   

Av Lena - 22 augusti 2011 22:39

  

Detta fina väder som var i söndags, hade vi INTE idag!....

                            

Äpplena är så stora att jag baxnar!! fast glaset i dom är inte där ännu, & lite omogna, men snart är dom finemangens!  har olika äppelträd, men detta Transperan blance ääälskar jag! sedan har jag ett Åkerö, & på andra tomten finns åxå ett transp. & ett Sävstaholm, dom andra vet jag inte "rasen" på!  

Det dräller av äpplen verkligen! härligt!

Så gjorde jag en Plommonkaka, lagt i frysen & till kaffet åt gubben i morrn förståss, först jobbar jag ynka 2-3 timmar, sedan iväg med en kompis för att kolla efter lite mera blåbär! eller vad vi nu hittar där i skogen...  

 

                                  Kram & sov så gott!  

Av Lena - 22 augusti 2011 15:50

 

Jobbat en liten stund, hem & gosa med vovvarna  inga långvändor väntas, då regnskurarna avlöser varandra... åska har "dom" sagt åxå, ja de känns så, kvaft & kvalmigt, men men -svampen växer då, & gillar vädret!!  & hundarna ser inte ut att lida speciellt  för mellan skurarna så lyser solen, & då ligger dom på trappen på en mjuk dyna & soooolar!!! 

 

Nu ska jag fixa lite med plommonen igen, göra en långpanne sockerkaka med plommonbitar i, & lite kokos flingor på toppen!  

 

                                        Kram kram!!   

Av Lena - 22 augusti 2011 00:29

  

Det blev en Karin tur i härligaste värme & sol!!!

  

                                         -Vart ska vi???

  

Blev en stor ö, som vi fick helt ensama!! underbart!!!!  

      

Min bror med fru kom strax efter, blev svamp letning & fika!

  

 

                             

   

 

   

En alldelens underbar dag!! & ganska så mycket Kantareller åxå! & några små fina Karl Johan! dom finns i en paj nu, som bl.a blir min massäck i morrn på jobbet!

 

Dax att hoppa till kojs nu! oj gisses va tiden sprungit fort!

 

                                              Natti natti!!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards