frallorna

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Tänk vad en blogg kan ge...

Av Lena - 19 maj 2013 22:56

 

Så hamnade vi vid denna gästvänliga familj *hjärta* & tänk va vad en blogg kan ge! en så underbar bekantskap *hjärta*

Anna & Charlie med familj tog emot oss med en öppen famn, ett digert fikabord, massa prat & skratt, kändes som om vi känt varandra alltid :))

 

Denna sköning Charlie har samma pappa som mina "barnbarn" efter Petrus dotter Maggie som just fått 2 bebis flickor som vi ska hälsa på i morrn!

Charlie pussade oss mycket nogrant hi hi :)) en mycket söt fralla, modell mindre om man jämför med våra jättar *skratt*

 

Ser ni vad jag ser? denna vackra ring fick jag av Anna med familj!!!! en Märta med "strass" helt helt underbar vacker, & jag som inte bär ringar så ofta, kommer ändra på det & bära denna fortsättningsvis vid ALLA festligheter!! :)))


Tack snälla ni!! & jag tror gubbarna gillade varandra! hi hi ;)  & du & jag Anna hann bara skumma lite på ytan av allt hundprat vi hade velat prata mera om, kanske får vi ta "huset" med oss & besöka er nått mer i höst ;)'


Erkännas ska att både Anna & jag var sååå pirriga innan mötet! *skratt* & jag var inte så "paparatzig" med kameran som jag kan vara fniss.... ;)


Tänk vad en blogg kan ge va?... ;)

 

Åkte vidare efter 3 timmar, & överallt stod mäniskor vid vägkanterna med kameror beredda! något på G förstod vi, från Norrköping ända till stockholm...

Stannade till på en plats för att fixa lite mat

  köttskivor & potatis till gubben, medans jag gick ut till killarna & frågade vad sonm var på gång? jo en bil tävling....

 

& det kan jag lova!! vi hamnade mitt i Gumball 300 som kördes idag mellan Skåne till Stockholms Slott!! & vilka bilar!! oj oj oj... att delta i tävlingen kostade 3hundra tusen hö hö & dyraste bilen som körde kostade omkring 4 miljoner pund...

Dom svichade förbi oss...

 


 


 

Förväntansfulla mäniskor trots duggregn...

 

Oj oj oj vilka läckerheter som dundrade förbi oss... vilken upplevelse vi hamnade i!! :))


Nu sitter vi i en skogsglänta en bit från Nykvarn, dit vi i morrn som sagt ska åka & hälsa på "mina barnbarn" dvs Petrus dotter Maggies barn *hjärta* 2 söta bebis-flickor som jag måste få pussa på *hjärta*


& så tog Sverige VM guld, inte illa ;))


Vilken dag!!! :)))))


Regnet har strilat till & från, men ingen åska, vi hoppas på den i morrn ;)


          Kram på er mina fina som följer med :))

 
 
Ingen bild

Li

19 maj 2013 23:36

Vilken fräck ring!
Hoppas ni har det bäst!!
Kramar från oss <3

Lena

19 maj 2013 23:47

Ja visst är den!! :))

Vi har det kanon & i morrn ska jag få gosa med Maggie bebbarna ;)

Kram till er!! :)) *hjärta*

 
Kikkan

Kikkan

20 maj 2013 00:28

Synd att Ni inte svängde av vid Trosa, världens ände och jättemysigt ställe, där spenderar vi ju mycket av våra Sverige vistelser.. Trist att Ni fick regn idag :( Vilken jättefin ring Du har fått ♥. Som Du säger Lena, kul att man kan bli så bekant med en del bloggare!!! :) :) Kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

20 maj 2013 10:45

Aha.. ja när du säjer det så vet jag ju att du pratat om Trosa ;)

Ja du, tänk va vad bloggen ger vänner!! du medräknad & vi ses ju åxå såsmåningom, för vilken gång i ordningen har jag glömt! hi hi! :)))

Kram på dej *hjärta*

 
Ingen bild

Anna

20 maj 2013 07:21

Ha ha
Nu är man kändis!!!

Tack själva ! Jätte trevligt !
Och va kul att ni fick uppleva lite bil race bara åskan som fattas men mullrar ganska gott med motorer i den klassen oxå ! Peter hade varit i sitt esse om han hade fått uppleva och se på alla bilarna !!!

Ha en bra dag!
Kram
Anna o Co.

Lena

20 maj 2013 10:40

Japp!! hi hi :)) vilken pangbild jag fick till på er!! :))

Så synd att jag inte ringde tillbaks till er & berättade om bilarna, men jag förstod heller inte hur stort det var förens jag googlade på namnet på kvällen när vi slagit läger, & läste om hela balunsen!

Kram & fin dag i solen! *hjärta*

 
skånepågen

skånepågen

20 maj 2013 08:46

Såg att ni varit i våra hemtrakter medan vi var i England.

Såg något om blåsten? Man vänjer sig nog, skulle jag tro. För blåser det gör det nästan jämt.
Men visst är det en vacker del av vårt land ändå, Skåne.
Men Dalarna går inte av för hackor det heller. Åtminstone tycker jag så!

http://aake.bloggagratis.se

Lena

20 maj 2013 10:37

Ja det har vi, & blåsten var enorm, men jag skulle nog inte bry mej, medans gubben tycker den skulle vara jobbigt att ha den jämt ;)

Så är det, Dalarna är bara så enormt vacker & kan inte få nog av det fast jag bor här, men havet & Simrishamn & dom små pärlorna i hela viken är bara fantastiska, oj oj oj... & det mäktiga havet ska vi inte tala om :))

Kram på dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards