frallorna

Alla inlägg under mars 2014

Av Lena - 31 mars 2014 16:37

 

Vi gjorde åkrarna, i så skönt väder. Först gör Malte en obligatorisk stoooor vända runt åkern i full fart, jag spelade in den trodde jag! men hade tryckt på fel knapp  nåja, efter den så blir det lungt, & alla dofter & rullningar tar över  

     

   

Efter åkern tog vi en koppelpromenad...

     

Nej nej nej! Malte stretade som bara den & ville ner i lerpölen!  


Traskade över bron till en annan by & tillbaks, dom är så farsinerade över hur långt ner det är tror jag.


Nu har det blivit lite moligare & vid halv 2 så snöade det inne i stan, ett lokalt moln som "läckte"


                      Kram på er & fin måndag  

Av Lena - 30 mars 2014 23:06

   

Min bror med fru kom förbi på kvällen, & i vanlig ordning när just dom kommer, så blir Märta & Malte helt stolliga av glädje!! :))) bror min åkte några gånger i masage fotöljen, med en Ärta i knät :)))

Svägerskan fick en flaska sköljmedel & några örngott då vi inte har samma stil & lukt :))) bra de när man handlar fel ;)


Gubben är hemma & vi kollar Skavlan, mina ögon är små & strax ska jag "dejta" John B! ;)


                           Kram & sov så gott *hjärta*





Av Lena - 30 mars 2014 16:58

 

Vilket vackert ekipage som åkte omkring på Rommehedslägret & tränade, & vilken ur gullig liten vovve som hade stenkoll på oss hela tiden  

 

 

 

Strövade över den gigantiska planen, småplan övade, solen sken & luften var helt ljum, även om dom flesta var klädda för en istid  

 

    Hittade en snöpöl så dom kunde svalka sej lite, gillades mest av Märta  

 

 

Ett cycklande par som stannade till & tog en fika, så mysigt  

     

& planen dom kom & åkte...

 

... lixom Modellplanen, ser ni ett långt där borta? det tycker jag är jätte kul att kolla på!

   

Mys på paviljongen!  

 

 

Så vacker arkitektur överallt


På förmiddagen tog vi ut alla madrasser & skakade & damsög på altanen...

 

... Malte fick spunk, toklekte med damsugaren & grisen fick sej en omgång!  & nu har jag bäddat i...

 

... dom gröna påslakanen & tagit min första promenad på löp bandet!!

-tjohoooo här ska trimmas fläsk!!!  


En disk står & väntar på mej, & Mästarnas mästare på tv ikväll, & lite annat pyssel sådär som vanligt.


Regn ska visst kunna komma till kvällen, vi får väl se.


                 Kram & fin söndags kväll   


Av Lena - 29 mars 2014 18:34

 

Gått en liten bya vända...

 

... & jag tror att när molnen får hullingar lixom, så är regnväder på intågan...

 

 

Men än är himlen bara så vacker & det finns fler fågelmatare än jag i vår by! 

 

Nu sitter jag på altanen med ett glas rött & det är aldelens ljummet & en så vacker kvälls himmel, & en sol som snart tar kvällen.


Blev så berörd, när jag nyss läste om en fruktansvärd trafik olycka i Stockholms området, där en man omkom -sov i ro  -  i bilen fanns åxå en stor skadad hund, som Djurambulansen kom & tog om hand & skjutsade till Djursjukhuset, oj så det berörde mej positivt, att även han/hon räknades   


                         Kram mina fina   

Av Lena - 29 mars 2014 16:59

 

Inga knop alls idag, bara varit hemma & på gården & på vår underbara stora altan med eftermiddags & kvälls sol 

Fy kattsingen så glad jag är för denna! & för att jag har världens händigaste man som kan ALLT & byggde den sååå bra!!!  

           Nu ska en sån där grå heltäcknings altanmatta på, himlasängen ska byggas, inne taket ska fixas till & väggen på altandelen ska kläs med vit Pärlspånts panel  

  Nu äntligen kom vi till skott & jag har fått mitt löpband, ville ha ett litet & smidigt, provat runt på alla sportaffärer & övriga & bestämde mej slutligen för ett Attract, skulle velat ha vitt då det ska stå i vardagsrummet bredvid golvsängen, men nu fick det bli det som fanns, i kväll eller i morrn ska det sättas ihop!

           

I samma område har just CT Home öppnat en butik! den har tidigare funnits i Insjön några mil bort, & alltså denna affär tok älskar jag!! & denna hade så mycket mer än den i Insjön, mumms mumms -änd ajm in hävän  

Fina örngott i fantastisk kvalite för 10 kr/st Påslakan som liknar en flanellskjorta, & med en kvalite som INTE går av för hackor, för 99 kr/st dom är tvättade & i morrn ska dom på, köpte 2 flisplädar för 19 kr/st som man kan linda runt sej om altanen blir kall någon gång  & kuddar till Himlasängen som står & väntar 29 kr/st

Fynd fynd fynd & jag som bara skulle in en snabbis & titta  & behöver jag säja att jag gillar grönt?? & orange  

     Märta var en snabb skata innan jag hann med, & Malte slickade durkslaget, då jag vänder runt lite margarin i mackisarna.

 

En solande Baffe pojk  


Ja så blev dagen här, nu ska vi gå en byavända, & så väntar vi på gubben som slutar tidigt på lördagsättämiddagar, sedan Gladiatorerna & mys.


                    Kram kram mina fina läsare   

Av Lena - 28 mars 2014 18:55

 

Hej Paviljongen där borta!  ...

 

... men innan vi satte oss & njöt så kollade vi till flygplanen...

 

      Ett litet plan taxade ut & flög iväg...

 

... vilket Märta & Malte inte brydde sej ett dugg om!   Det var varmt där på åkern  ...

 

... så vi vilade i skuggan på Paviljongen, satt & njöt länge...

 

 

Kväll i stugan, snart Lats Dance -gillas!!  

 

Har bakat pizza, av ett nytt mjöl, spännande värre, kunde blivit bättre, skrattade gott, fick slipa tänderna till sylar, sedan gick det att ta sej igenom bottnen!  

 

Zoomade in kvällshimlen bakom husen som var så vackert rosa...


                              Kram kram  

Av Lena - 28 mars 2014 11:37

 

Samma vackra väder idag åxå  ingen åkervända, men när gubben åker på ättämiddas skift så far vi till Rommehedslägret & tar en liten promenad, & sätter oss en stund i paviljongen & bara njuter & ser på andra hundpromenörer. Idag tar vi en stillsam dag, men minst lika intresant kommer Märta & Malte att tycka  

  Igår försökte jag zooma in & få skärpa (blev inte så bra) på en flock Domherrar som satt i grannens äppelträd! kom inte med snö bara  


                   Kram på er mina fina som kikar in  



Av Lena - 27 mars 2014 17:09

 

Vi har gjort åkern idag & slog läger borta där i skogskanten.

 

Försökte hinna före Märta till alla högar med lakritskulor  

-fast inte för att jag skulle ha dom  

   

Vi har myst så in i bombens!!

 

Slog läger här, solade, vilade, drack lite vatten vovvarna fick lite godis & jag tog ett äpple, så varmt så jag satt i t-shirt

 

     

 

Att bara sitta där & låta en gren leka över nosen  ...

 

... eller gnaga lite...

 

... eller brottas om en pinne!  

 

 

Malte gasade på en gång där i skogsbrynet & en gång på åkern, men det var inga snabba inbromsningar eller hopp, mer att han sträckte ut  

   

Sniff sniff sniff


Ljuvlig dag, & det sägs att vi får lika fint hela helgen, hoppas hoppas  eller... det enda negativa var alla fästingar vi fick på oss  -har luskammat Märta & Malte typ & gubben har kollat igenom mej  


Äti gött å äppälkaka tä ättärätt  å nu e lita byvända.


                                 Kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards