frallorna

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Skön dag!

Av Lena - 13 maj 2011 19:00

  

                                    Slappo eftermiddag!

 

Dagen var varm & så skön! fyllde på nytt vatten i bad båten...

Gubben åkte till jobbet, plockade ur & i disk maskinen, lagade en massa mat, pratade i telefon   men inte så värst många knop mer...

Hundarna som vart ute på gården hela dagen, kom in, lade sej på golvsängen & slocknade...

Då masade jag mej ner bland dom & kollade hokey matchen som slutade BRA!  en spännande dokumentär, lite mat pogram...

Hundarna vaknade till, -ska vi gå ut? sa jag, & kollade ut

-nej de ska vi nog inte, eller bara på gården!  

Kommer inte ens hinna halvägs runt byn tänkte jag, förens vi får bada...

-hade rätt, nu fullkomligt vräker det ner!....

 

Just nu håller Malte & Petrus på & busar & nojsar, Märta ligger i mitt knä, blir nog en fortsatt slappo kväll, till Talang  

 

Gubben sov i Husbilen i natt, sov såååå skönt! värmen gick på gasol, i natt ska han åxå sova i den & prova ström värmen.

-Undra om han tänker bosätta sej i den?  

Gått här hemma med ett leende på läpparna, han är nöjd! testar, upptäcker, läser instruktions boken, kommer ta sin lilla tid innan han fattat alla finesser & knappar, trots att han är en händig mekaniker  ... & när väl han fattar, ja då kanske han ska få lära mej Delfinens inre åxå!  

 

Som sagt regnet vräker ner! men inne har vi varmt & mysigt!

 

                                       Kram & fin fredags kväll!  

 

 

 
 
Snosse

Snosse

13 maj 2011 20:18

Önskar dig och vovvarna en trevlig helg! Ja du, gubben kanske flyttar ut i husbilen... Kram!

http://blogg.expressen.se/snossefilosoferar

Lena

15 maj 2011 10:54

Ja nu har han sovit alla nätter i den sedan vi fick hem den! ha ha ha... ;) han sover sååå skönt säger han, bra de ;) tänk om han sagt tvärs om?... hemska tanke fniss.. ;)
Kram kram!♥

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

14 maj 2011 14:23

Vilken fantastiskt tjusig husbil..GRATTIS.som vanligt underbara foton, många får mig attlängta hem. Bilden på Malte (tror jag) där han ligger utslagen på rygg ville jag låna, men se det gick inte.............verkligen mysigt......blötpussar från Buttons och solig kram från mig.

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

15 maj 2011 10:52

Går inte att knycka bilder från denna blogg, men skicka din mail adress (jag har tappat bort den), så kan jag maila över den! :))
& ja, Delfinen är sååå tjusig! hi hi..
Förstår att hemlängtan kommer ibland...
Kram på er!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards