frallorna

Alla inlägg under oktober 2014

Av Lena - 31 oktober 2014 18:56

 

Bad gubben åka in till Elgiganten & köpa en ny damsugare, den gamla är verkligen GAMMAL! en äkta *hunk*  jag stannade hemma & städade, & hem kom han med denna!! röd & fin  

-jag tog den dyraste dom hade & så var det en katt & en hund på, då måste den ju vara bra! efter dom premisserna bestämde han sej  massa extra sugar & så, pratade inte med någon personal, vi får hoppas den är kanon  

 

Tankarna är många från Märta & Malte...  


Vi har nästan städat ut oss själva idag  eller nej nu ljuger jag, vi har bara gjort vardagsrummet & hallen mycket grundligt, så vi har att göra i morrn åxå.


Alla täcken & sängkläder ligger ute i minusgrader, madrasserna likaså, & såklart ska helst sängkläderna ligga ute en stund var dag i minusgrader hädanefter.


Nu ska jag gotta mej i reprisen av Desertmästarna, sedan Idol.


                                 Kram på er  

Av Lena - 30 oktober 2014 20:24

 

Igår åkte jag till Heros mattes hårfrisering för att lämna lite Grattis godis  & där satt han lite *överlägsen* i fönstret hi hi   i en fotölj & tittade ut...

 

... sååååååååå tok söt!!! & blev dränkt av miljoner pussar  Grattis finaste vännen igår på DIN DAG!!  

 

Hemma har det blivit för lite ute vandringar idag, jag sov efter nattskiftet & M & M rumsterade om & väckte mej med jämna mellanrum  

 

Så ringde grann-vännen & frågade om jag var färdig för skogen & svampen

-absolut sa jag & kastade på mej lite paltor, tog hink & kniv & guidade henne till mina bästa tratt ställen...

 

 

... -jo tjena & opps!!! kalhyggen kilometer efter kilometer, ALL *min* skog var ett minne blott  -fyyyy så det gör ont i hjärtat.... nu är alla mina guldställen på denna plats borta för alltid under min livstid i alla fall...  

 

Men vi gav oss inte, utan fortsatte, stannade i blindo & bara gick ur... & se där! rätt som det var satt dom, överallt  -här Eva i plockartagen  


Nu har vi nyss ätit en glutenfri Trattpaj med ananas & tomater, smakade nam nam  


Strax finalen av Hela Sverige bakar, den måste jag se, sedan bara mys resten av kvällen.


                   Kram mina fina bloggvänner  

Av Lena - 29 oktober 2014 12:40

 

Idag är ingen vanlig dag! för idag är det hela barnaskarans födelsedag!!  


                                   Grattis alla fina  


Hoppas ni får en underbar dag!! & i himlen lyser en så vacker Stjärna  


 

Malte har fått godis förstås  torkar & rullar hans blöta allergimat till stavar, verkar bli godare än godast!  Någon leksak blir det tyvärr inte då jag inte vill att dom ska leka & stoja runt, kompenseras med en miljon pussar & kramar av oss istället!!  


Veterinären ringde på förmiddan, Malte har en svår allergi, enormt höga värden på 4 kvalster... ledsen är bara förnamnet... & så var han resestent mot den antibiotika han nu äter, så där byter vi idag.


Nästa steg är att vänta en månad på att ett serum speciellt för honom ska tillverkas, & att han svarar på en allergi vaxination, resultatet kan dock vänta på sej i 1 år.


Sanera huset, vet inte vart jag ska börja... vi är lediga ihop gubben & jag från i morrn, tänkte bara mysa, nu blir det en -stora städa huset helg- sovrum, sängkläder m.m


Men ett steg i taget, en dag i taget -Carpe Diem-   


                        Kram alla fina som kikar in  




Av Lena - 27 oktober 2014 22:08

 

Lugn dag, skönt ute, gått flera 10 minuters promenader med Malte  nu skulle han förvisso vilja gå mycket längre, men får ju inte.


Pysslar för fullt, kul kul, ni får se sedan  


Medans jag pysslat på kvällen lyssnade jag på Cancer galan, så tragiskt & jobbigt, fruktansvärt & fasansfullt, man undrar ju bara när man själv ska drabbas...


                                Kramarom er  

Av Lena - 26 oktober 2014 18:23

 


Vi försökte oss på en promenad, men Märta tvär vägrade! det blåste enormt & jag tror hon tyckte det var obehagligt, fick sätta sej på trappen en liten stund istället...

 


... tokfian he ;)

  Gubben har tappat ur allt vatten i husbilen, & vi saknar den redan båda 2! :(

 


Skator med fler har ätit i stormen...

  ... & till M & M tog jag & rullade korvar ur deras allergimatburk, torkade i ugnen &   vipps så hade vi gott gott godis! :))


Kollat hästhoppning på Playen, kopplar datorn till tv:n så vi kan ligga på golvsänge ;)


Nu väntar först i Huvudet på Gunde & sedan Maria Langs film.


                            Kram kram *hjärta*

Av Lena - 25 oktober 2014 18:08

 

Malte & jag tog en promenad bara vi, funkar inte alls, han gör bara det han *ska* sedan är han vilsen utan sin Märta & vill hem igen  fast det var visserligen regndugg då & inte så behagligt  

 

Bakat 2 Butterkakor, en fick gubben ta med till jobbet & en gick jag in med till grannen G & pratade bort en stund  

 

 

Märta har spunk emellanåt & kom på att det var kul att döda ligg dynan, så gulligt så hon fick väl göra det då  

 

Så kom solen & värmen! en bit blå himmel & vi skyndade oss ut för en liten vända, helt underbart som omväxling till allt regn...

 

 

Lerigt & smetigt på byvägen, men annars bara bra  


Så mycket bättre & lite god mat väntar.


                                    Kram kram  

Av Lena - 24 oktober 2014 19:10

 

Kojsade efter natt jobbet som var lika bra som alltid, så fantastiska arbets kompisar så det finns inte  


Lugn dag, regnat konstant, men Malte & jag tog en liten kortis när det regnade lite mindre några minuter  

  Skator, kråkor & kajor äter med glädje kokta penne makaroner  dom får mat i 2 omgångar om dagen mina fina fåglar  

 

Fixade ihop en glutenfri vegetarisk smörgåstårta på eftermiddan, det svarta är inte rom utan alg tångs kulor & bara så gott.


Gubben jobbar ättämidda, vi kurar inne med tända ljus & snart Idol.


-Vet ni vad jag gör idag? & som alltid???...

 

... saknar min Kämparnas Konung  

              

                   Kram alla vänner som kikar in  

Av Lena - 22 oktober 2014 18:16

 


Struntade i skogen, aningen huvudvärk började komma & så fick jag 2 jobb nätter, så Malte & jag har hunnit med 2 små byavändor istället, hiskeligt kallt, men...

 


... med detta täcke på är han så varm & skön efter turen, det braiga är att det går ner över rumpen ;) ska köpa ett lika åt Märta åxå.


  På andra pasta serveringen för dagen fick skatorna & kråkorna morots stuvning i, men morötterna struntade dom i, kräsna endra :( gubben var dock inte kräsen då han fick varm äppelkaka med vaniljsås till kaffet ;)


Få se om det är snö i morron när jag ska hem från jobbet... det har gått ut med en klass 1 varning för upp mot 1 dec snö under kvällen & natten i norra Dalarna, hoppas verkligen det håller sej där åxå, vi har sommardäck på ännu... :(


Ena sonen var hem & hjälpte mej med datorn, den orkade inte ladda upp någon sida, så tom jag känt mej utan den bärbara i 2 dagar :( han gjorde en system återställning & så var den om vanligt igen! phuuuu vilken tur :))


                 Kram mina fina som kikar in *hjärta*




Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards