frallorna

Alla inlägg under maj 2015

Av Lena - 31 maj 2015 19:33


Regnet öste ner igår, hela dagen, men entasuasterna Raggarfolket brydde sej inte, dom åkte förbi på vägen vid oss, stora vackra klenoder & här en Amazon som jag zoomade in :))



Ja så tog vi husbilen med oss & åkte till vänner vi var bjudna till, sååååå trevligt! dock kunde vi inte sitta ute på deras altan i kyla & regn... 



Malte var ytterst intreserad av vad dom pysslade med he he ;)


   


Maten var otroligt god! som väntat :))


 


Min tallrik, glutenfri & mjölkfri *hjärta* 



Svägerskan & jag :))

 

   


Fina fina värdparet *hjärta*


 


Flyttade såsmåningom över till vardagsrummet & fortsatte prata & äta massa snacks ;)



Vi sov över i husbilen som sagt & i morse bjöd vi dom på frukost inne hos oss :))


     


Idag bjöds vi på middag hos mina föräldrar, massa gott i vanlig ordning, till mej vegan paj & smarriga egengjorda grönsaks biffar bl.a. 

 


Tok lek & massa skratt kusiner, syskon & alla emellan :))))))



Fina fina älskade mamma som gjort så mycket gott till oss alla *hjärta*

     


In i det sista tokade min syster + son & vår son med varandra ha ha ha :))


Nu har solen kommit en stund, den skulle visst det sa "dom" men regnet ska snart vara tillbaks, säj den sol som varar ;)


Strax Mästarnas Mästare, så spännande!


Fin gårdag, fin dag & i morrn ska jag ut på äventyr med fina arbets kolleger!! :))


                Vi hörs! Kram på er mina bloggvänner *hjärta*


 

Av Lena - 29 maj 2015 17:25

   

I förrgår var Lilleman Malte inte kry alls... oro & mer oro... dock kände jag mej säker på att det var magen som krånglade... han bara sov, bajjade löst & blev röd därbak...

  Gick ner till min goa vän & Veterinär & pratade av mej lite till en kopp kaffe, pratade medeciner å så. Han har ju i perioder ätit magmedecin.


Kände att jag inte ville jobba natt, men när dom på kvällen ringde & frågade då det krisade, så kändes det bra & Malte mådde lite bättre...

  

 

 

... natten löpte på & som vanligt jobbade jag med en underbar kollega   

 

 

Försökte ladda upp en film här från telefonen, men det funkar inte, synd, för Malte drog omkring Märta i bädden! ha ha ha   det var igår & han mådde bra igen.

Nu är vi stenhårda med hans mat, har slappat till lite, vilket inte går i så stora mått.

 

 

Druckit lite olika drinkar, nyttiga & såå goda tycker gubben! jag är lite ostabilare i mitt tycke  

 

 

 

Vi tog en promenad mellan skurarna, fattade inte först, Märta var som en bromskloss gånger hundra!!! hon ville BARA bakåt när vi vänt!  


    

 

Fick dock ge sej då en störtskur kom över oss i stora mått! då först pinade hon på så fort hon kunde  

 

Här är svaret! vi var ju nere i byn som man ser vid åkern, där det igår spreds dynga!! dit ville hon & äta sej mätt med alla fiskmåsar som flyger runt traktorn som idag plöjde!!  

 

Verkligen hit & dit väder, i ena stund regn i andra sol & som det blåst! här lite vila efter promenaden som några minuter före var öppen himmel!

 

Gubben fick syltmunk till kaffet, jag en slät kopp då jag vaknade efter ytterligare en jobbnatt med en annan lika underbar kollega  dock inte lika vacker vädernatt, bara regn denna.


En Plats på landet & Lats Dance väntar.


                                   Kram på er  




Av Lena - 26 maj 2015 22:18

     


Gick en promenad mellan skurarna, eller det fullkomligt vräkte ner stundtals



Gjort smoties av frussna blåbär, liiite honung, soyamjölk & nässelpulver som jag fick av vännerna som kom hit igår, mixa & toppade sedan med Bipollen kulor - gubben tyckte det var kanongott!! jag tyckte inte det om man säjer så gahhh ha ha ha ;) tvi & tvi, men nyttigt! urk ;) i morrn ska jag göra mer, men försöka snittsa till den lite, så den blir god! :))) ;) -en stor var om dagen ska vi börja ta! har en burk Spirulina/vetegräs/mynta åxå som jag inte öppnat ännu, spännande! :))


 


Malte dyrkar sin Prinsessa! *hjärta* dom har som alltid varit så gosiga med varandra, så gulliga när dom leker *hjärta*


 

 


Mobilen hinner inte med i farten ;) 


Lugn dag & fin kväll


                           Kvällskram *hjärta*

Av Lena - 25 maj 2015 21:42

     


Vaknade vid 12 efter nattskiftet, lite ärenden in till stan, sedan hem & goa vänner Mona & Johan kom hit, gubbarna bilfixade, sedan Taco & fika :))


En vacker kväll, ska kolla playen nu & Mästarnas Mästare som jag missade igår, spännande ;)


                              Kvällskram *hjärta*

Av Lena - 24 maj 2015 16:20


-Mamma! får Märta göra...



... såhär??? Tänk att hon bestämt sej för att förstöra denna bädd!! som tur är var den dyr & av kvalite som jag tror ska hålla trots Märtas envisa bitande ha ha ha ;) Dörren ut på altanen har stått öppen, det gillar vi ;)



 


Bara promenerat i byn, Smultronen har kommit fram! härligt :))


   


Här på bron hade jag kunnat stanna länge, doften från Häggen var bedövande underbar *hjärta*



Pratade med grann Eva på promenaden, hon var i trädgården & satte bönor, pratade Mello såklart ;)


Nej jag tycker inte alls rätt låt vann!! som jag sa igår, gillar jag inte Sveriges låt, men senframträdandet han gjorde var & är helt fantastiskt bra!!


Jag gav Cypern 3 röster & Italien en, tänkte att dom får nog en hel massa ändå ;) Cypern fick ynka 11 poäng, fy så taskigt!! grrrr... & Värdlandets Österikes låt var åxå bra! den fick noll! brukligt är ju att ge dom något poäng bara för att, men icke då! blääää :(


Lyssnat på dom idag, har några på Spotify nu, dom jag gillade & det var fler & även av dom som inte gick vidare till stora.


Kul dock att vi får hela alltet i Sverige nästa år igen! :)) mins för 2 år sedan då den var i Malmö, vi var i Österlen & deras lokalradio handlade enbart om Festivalen från morron till kväll! såååå mysigt för ett nörd som mej *skratt* men nästa år skulle jag tro att Stockholm får den...


Nåja, nog om detta! längtar bort! längtar till Smögen igen... suck suck...


En jobbnatt väntar kul! :))


                          Kram på er!!! *hjärta*



Av Lena - 23 maj 2015 15:19


Hitills idag har vi gått en skön promenad, vädret var skönt, lagomt.



Malte var lite lös i magen, gjorde 2 lass + ett i morse, Märta gjorde ett på turen, såklart tar jag ALLTID upp pruppet! men idag tog jag åxå en heeeeel påse med hem!! :))) kunde inte motstå när det plötligt satt oceaner av Liljekonvaler längs vägen, inte utslagna, men dom blir förhoppningsvis, kunde inte gå med en bukett, så det är tur att skitpåsar finns ;) & till det vanliga fanns det många hundbajj lådor där vi gick ;)


 


Tyvärr ingen doft ännu, men ska ta in dom i köket så dom får värme när vi stänger altandörren.  



Vatten vatten vatten & en skön tupplur när vi kom hem, på vår mysiga altan där det var svalt & perfekt!


Melodifestivalen ja, ska SÅKLART se den!! gillar dock inte Sveriges Hero, får ingen feeling alls över den, men när dom spelade upp alla bidrag i Svt för ett tag sedan, så hörde jag några kanoner!! mins dock inte vilka länderna var, så jag har ingen aning om dom gick vidare eller inte, blir lite spännande ikväll ;)

 


Så kom solen...

-Va vill du mamma?? jag solar, stör mej inte!! :)))


Önskar er en fin Pingst!!



              Kram alla fina som kikar in *hjärta*  

Av Lena - 22 maj 2015 21:49


Köpte med mej frukost hem till gubben efter nattjobbet på ett fantastiskt bageri, & ett Winerbröd till kaffet ;)



Lika vacker natt som igår & en lika underbar kollega *hjärta*



Sov med vovvarna, men vaknade tidigt & drack en kopp kaffe med gubben innan han åkte till jobbet. Halvmulet när jag vaknade




Stuvade (med Havregrädde) min -för tiifället- nya drog till lunch = BRYSSELKÅL ha ha :))) 



   


Gulle gull ALLTID mellan dessa 2 hjärtan


Kollat tv & gjort ingenting. Regnet strilar ner, det har blåst som bara den, får hoppas våren med sol kommer snart.


                          Kram kram *hjärta* 

Av Lena - 21 maj 2015 19:32

 


Såhär bedövande vacker var jobbnatten...


Märta & Malte skötte sej exemplariskt & sov så snällt med mej efter min natt, gullhundar *hjärta*


Uträttat några ärenden, annars baravarit.


Nu iväg på andra natten!


                          Kram på er *hjärta*

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards