frallorna

Alla inlägg under maj 2015

Av Lena - 6 maj 2015 18:49

 


Efter att gubben vaknat & ätit frukost (semestertider ;)  ) så tog vi en skön promenad i fina Hällefors.



 


Sedan bar det iväg & efter en timme ville gubben ha kaffe! :)) blir många stopp & rastningar för vovvarna, som stortrivs *hjärta* lixom vi!! :)) 

 



Hade bestämt mej för att köpa en Selfies stav *skratt skratt* (hittade en på SIBA i Karlstad) & tame tusan, fick vi inte igång den efter att främst gubbens hjärna arbetat aktivt medans jag lagade maten i Säffle ;) som vi skrattat! Nu är man modern gånger värre! ha ha ha ha ;)  & Fiskmåsarna, Skatorna & Kajorna är åxå mätta i Säffle! *hjärta*



Just nu har vi slagit läger i Skåpafors! någon som vet vart vi är? ha ha ja inte jag i alla fall ;) står vid en sjö som glittrar i solen, det har kommit några droppar just nu, men himlen är mest bara blå...

Kollar tv, först en Plats på landet, sedan Nya Arga Snickarn & sedan det som är kvar på Hockeyn :))  dricker lite vin, äter snacks & bara myyyyyser *hjärta*


I morrn ska vi träffa Smögen ;)


                                       *Carpe Diem*

Av Lena - 6 maj 2015 10:03


Morron i Hällefors, spännande tycker Malte! :))


 


Jag tycker det är så jobbigt alltid när metmaskar & sniglar ska ut på vägen & bli ihjäl körda eller trampade på efter regn, har alltid hjälpt dom åt sidan i alla mina dagar, denna vända blev lång, krypandes på Hällefors gator, undra vad ortsbona tänkte?? ha ha ha ha ;)


Gubben är en sjusovare i husbilen, njuter så in i vasen, det gör Märta åxå, medans Malte & jag är lite mer alerta! *skratt*


Mot Västkusten är planen, syns senare! :))


           Gomorron mina fina som kikar in! *hjärta*

Av Lena - 5 maj 2015 20:41

Äntligen är vi på väg, regnar för fullt, men det är bara myyysigt ;)

Kram kram, hörs i morrn :))

Av Lena - 3 maj 2015 22:01


En vacker dag har vi haft...

 



... tur gubben är händig, bytte ett hjulager på husbilen, men ett till måste åxå bytas, det blir först på tisdag, så avresan är uppflyttad en dag.

  


 


Märta hittade en leksak, blev full rulle!! tokfian :))



      


Vilat & solat på altanen, sååå varmt & skönt där på eftermiddagen.

  



Kväll & lika vackert nu & fortfarande ljummet på altanen.


I morrn väntas regn om vi får tro tv vädret, så det gäller att ta vara på den sista klara himmlen.  


                            Kram kram föridag! *hjärta*

Av Lena - 2 maj 2015 19:49

 

En liten bya promenad på eftermiddan till början av skogen, då hade duggregnet upphört

 

Sedan var det dax för Delfinen att komma ut! ytterst spännande tyckte Malte 

 

& in fick Gullan åka! om än bara tillfälligt  

 

 

Ljuvliga Sessorna Aika & Juffy var med & kollade läget  

 

Galaxer i mina braxer! vad skådar mitt högra öga? jo en mus har tagit sej in i husbilen & gjort bo i brallorna  ja ja, det är smällar man får ta på landet, men hitills har vi lyckats hålla dom ute.

 

Dålig kamera som inte alls visar hur fint överkastet är, ser mest bara sömmarna, men nöjd blev jag!  

Blev inte så mycket gjort idag, för den var kall inuti, i morrn är den uppvärmd & mer trivsam!

 

Tvättmaskinen läcker! sprang jag ut & ropade till gubben!! han skruvade itu den & kunde lungt konstatera att det "bara" var en slang som hoppat av  pga. att stötdämparna är slut, & har så varit ett bra tag, nu måste dom bytas, om dom nu finns att köpa, då maskinen är över 20 år gammal.


Gubben jobbar natttskift, trist, & vi ska kolla på Gladiatorerna! & så har ett under skett! jag har börjat få hörseln tillbaks!! jaaaaaaa!!!!  det knakar, sprakar & knastrar & är obehagligt varje gång jag sväljer, men det hände positiva saker hela tiden, så jag får stå ut  långt ifrån helt bra, men det går i rätt riktning!  


                                Kram på er  





Av Lena - 2 maj 2015 10:49


Duggregn & grått, synd för alla som är på Rättviks Marknad 

 


Malte käkade "grön" frukost & jag har skördat massa Rabarber igen, som ni ser finns mycket kvar & den växer fort, å så har jag en till lika stor! :)) 


Rabarber är så nyttigt! & oxalsyran alla pratar om, finns nästan bara i blasten & det som finns i själken är mycket lite & bryts ner vid upphettning.

Kokar du den 20 minuter så flerdubblas mängden antoxidanter!!!

Rabarber inehåller stora mängder cancerhämmande ämnen, som forskare nu försöker utvinna till ren medecin!!! & så har den använts i Kinesisk folkmedecin i tusentals år.



Köpte detta överkast på Primark i London, eller jag köpte 2 ;) REA såklart & jag tyckte jag gjorde ett riktigt fyyyynd!! :)) tvättade det igår & nu ska det få vara på sängen därbak i husbilen, så kan lakanen få vara rena därunder ;)

Husbilen rullar gubben ner på gården i eftermiddag, då ska den börjas att plockas i, ni får se hela vackra överkastet då :)) eller jag gillade det bara sådär i början, men priset sa -köööp mej! & ju mer jag ser på det ju mer gillar jag det ;)


                      Kram för nu mina fina som kikar in *hjärta*

Av Lena - 1 maj 2015 21:00

    

 

 

 

 

 

   

       

 

      

               Saknar dej älskade Petrus  vår ängel  vår kärlek  

                                    

Saknar saknar saknar... varför...


Av Lena - 1 maj 2015 16:55


Plockade en näve med vår primör Rabarber!! har mängder, så jag kan unna mej hur mycket som helst fast dom är små! :)) kokade ner dom till en kompott med bara liiite socker, helt ljuvligt till Tofutti vanilj glass mmmmmums ;) 


     


Gnussnade & gos *hjärta*   


   


Dessa bilder tog jag med riktiga kameran i Värnersborg, vilket hundbad va!! :)) 



Detta fantastiska hus fanns åxå där, magiskt, undra hur det ser ut inuti? användes som sommarhus, vilken Astrid Lindgren sommar ;)  



Här var det meck med båtvagnen innan vi åkte hem :))


Malte & gubben kom nyss hem, dom har fikat hos grannar ;) Märta & jag har myst & kramats med varandra under tiden *hjärta*


Igår somnade jag vid halv 9 på kvällen, brukar bli så när jag jobbat flera nätter & sovit dåligt, nästan en läskig trötthet, man bara försvinner lixom...

Inga smällare hördes i byn, ja nu hör inte jag så värst mycket ;) men Malte var lugn & visade inga orors tecken alls, så skönt *hjärta*


Bara varit idag, tvättat dukar som följde med Gullan & lite annat som ska vara i husbilen.


     Kram på er mina fina som kikar in, önskar er en skön kväll *hjärta* 

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards