frallorna

Alla inlägg under februari 2015

Av Lena - 25 februari 2015 23:13

Idag har febern *bara* pendlat mellan 37.7 & 38, till skillrån 4 dagar med runt 39 phuuu...
Matt i kroppen, men nu står jag i alla fall ut!

Malte & Märta har blivit lite märkliga, dom tokälskar frukt i alla former, vilket dom aldrig förr gjort ;)
Gjorde en smotis med egenplockade hallon och Havredryck, Malte blev helt exalterad, då jag bjöd han att smaka lite fint ;) men han slaffsade i glaset, så jag hällde upp resten i deras matskålar, hur gott va inte de då? :)) hade lite mer kvar till mig som tur var :))

Å så mitt i sjukan blev det en *kaninräddning* eller den var planerat tidigare då jag var frisk, tur jag har världens bästa gubbe Jag ska berätta mer när jag orkar sitta vid datorn & blogga & visa bilder.

Kram kram så länge


Pst, ser nu på bärbara datorn, att bilden ligger & hjärtan & text är åt skogen, man ska tydligen inte blogga från mobilen, eller jag i alla fall, fattar inte riktigt hur man gör grrr :(

Av Lena - 24 februari 2015 16:08

 


Fortfarande så in i bombens sjuk, hög feber på fjärde dagen, känns som om jag ska bli galen, kroppen värker & huvudet bultar, hostar, nyser & snörvlar.

Inga värktabletter hjälper det minsta, får bara ont i magen av dom...

Orkar bara ligga på golvsängen, ser inte på tv, den stör bara, vill ha tyst...

Orkar inte ens tugga, bara svälja...


Pust pust... ;)


                              Kram på er!



Av Lena - 21 februari 2015 22:08

 

Från ett ögonblick till ett annat, typ så fort kom feber, tjock i halsen & totalt slut, vid lunch tid, sovit mej igenom halva dagen & kvällen med frossa, tagit en Ipren för en stund sedan, blev inte mycket bättre, så nu ska jag fortsätta sova, med Märta & Malte tätt tätt nära, mina sköna element *hjärta*


                          Kram kram *hjärta*

Av Lena - 20 februari 2015 22:12

 

Gubben hade ärenden in stan vid lunch tid, M & M behövde både mat & klorhexedin shampo, så vi hängde på & på hemvägen blev det en kyrktur istället för en Romme promenad...

 

... kollade till mor & svärmors grav   tog bort 2 lycktor...

  

... tänkte att det var torrare runtom där för en promenad, men det var översvämmning mest överallt...

 

... tittade om vi skulle se en väns grav   som dog för ca 20 år sedan i en tragisk bilolycka, men vi hittade den inte... gick genom minneslunden där en sten i form av en våg restes när så många från vår stad dog i Estonia olyckan.

  I ett av ljusen som vi tog bort kröp en liten spindel & en skalbagge,

dom följde med hem, jag släppte ut dom i vedhögen inne i garaget i värmen  


Hemma blev det tass, magtvätt & mat  

 

Har varit sååå sugen en längre tid att prova på lite akvarell målning, köpte material idag & expementerade lite, så galet kul! -denna behöver jag inte signera för famtiden  -men kanske jag blir nöjd med något kommande alster?  -hur som helst! -i natt? eller i morrn fortsätter *mitt nya liv* som konstnär! så de så!  


                          Kram på er  

Av Lena - 19 februari 2015 21:08

Bilden på Malte prommisen i byn är från igår, gösses vad det smälter, dock inte i natt, jag som trodde det skulle gå att gå, stundtals tog jag mej knappt ens ur eller i bilen mellan besöken, kollegan gick dock helt obehindrat nästan, måste ju vara mina braiga skors fel :-P

Sov bara en liten stund efter natten, så idag har varit en trött mössa dag, gått en liten promenad, & ute nu blåser det enormt.

Vet inte hur detta inlägg kommer se ut då jag skriver från mobilen ;-)

Kraaaaaam på er <3

Av Lena - 18 februari 2015 18:05

 

Sommar skulle sitta fint nu va!!! :)))


Här händer inte mycket, jobbar tredje natten inatt. Regn tunga skyar utanför, småstinker nu på kvällen då Malte & jag tog en vända som för en gångs skull inte var hal, det töar för fullt på byvägen, skönt, för i natt trodde jag jag skulle ramla hela tiden, & sand tycks vara en sällsynt vara i dessa hala tider, inte ett enda sandkorn utanför några stugor :(((


Ikväll WM invigningen i Falun, har inte tänkt åka dit & se något, men en härlig folkfäst kommer det nog bli, hoppas vädret åxå kommer vara på topp! :))


                            Kvällskram på er *hjärta*



Av Lena - 16 februari 2015 13:28

 

Igår tog vi en promenad runt Biltema på asfalt medans gubben handlade, det tog en attans tid  efter 20 minuter ville Märta in i bilen & värmen, Malte tyckte det var allt för kul för att sitta i bilen & kolla  glömde täckena hemma, men solen värmde skönt mot väggen, annars var det kylslaget trots strålarna.

Tvätta tassarna noga när vi kom hem i specialschampo.

  Åkte förbi biltvätten, tvättade kärran sist i höstas  lortig som jag vet inte vad, men...

 

... plötsligt såg vi äntligen ljuset!  

 

Gått en kall byapromenad trots bara 2 minus, inatt hade vi sist jag kollade -10


Tvättat 2 maskiner, strukit en stor duk, druckit kaffe, lyssnar på lokalradion, så trevligt folk som jobbar på den. Nu ska jag laga lite mat till gubben som kommer från jobbet, själv jobbar jag 3 nätter på raken, kul kul  


Vet ni vad jag just köpt???? hi hi hi trallala...  

 

-Jo detta!!! min syster ringde just från en Secondhand där hon såg detta täcke & ringde på stört, sms:ade bild & jag dooooog! så vackert med blommor, åååååååååå va fint!! snarlika dom jag köpt, fast kanske lite ljusare & så dessa fantastiska blomm rankor  Tack gulliga *yster*   har en sak här hemma som du ska få för besväret  


                                     Kram på er  

Av Lena - 14 februari 2015 17:41

 

In till stan på förmiddan, köpte en vattenblandare & Semlor, min bror kom förbi & vi fikade & gav en försenad födelsedags precent...

 

... Malte slickade i sej lite grädde från fatet, fick annat godis åxå såklart  

 

Vi har bäddar på hela köksgolvet nästan!  tar ut dom på altanen om nätterna så dom får frysa bort alla kvalster.

  Bakat en sockerkaka till skatorna & kråkorna  

 

Tog oss en liten kall eftermiddags promenad i Romme, med en blandning av asfalt &...

 

... skridskobana  här hade faktiskt barn kunnat ha kul med skrillorna! undra om några ungdommar kommer på hur kul det skulle vara att sladda runt här med bilar?


Alla Hjärtans Dag ja, inget speciellt för vår del, lugn & ro, ska byta ut vattenkranen, spännande att se om den passar in  köpt list ovanför kaklet & så ska det cilikonsprutas nertill, få se vad som hinns innan VM:s alpina tjejer kör slalom & jag ska åka & jobba natt? troligen inget, får bli i morrn istället, för denna dag blev allt för kort  


                   Kram på er denna Hjärtedag  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards