frallorna

Alla inlägg under september 2010

Av Lena - 30 september 2010 18:46

  

Vilket underbart väder vi haft i flera dagar nu! sol sol sol sol & så härlig värme...  

Detta gräs är frost vitt i morron bitti när jag tittar ut, hua så kallt det är innan solen fått lysa & värma en liten stund in på förmiddagen.

 

Jag jobbade, men Petrus & Märta var hemma med "pappa"

& bara solen börjat värma, så kunde dom vara ute i trädgården idag, med en tjock filt på trappen förståss, där dom låg solade, bland katterna, när jag kom hem! 

 

Nu ledig tills måndag! skönt! -fast jag älskar mitt jobb!  

 

                                  Kram alla mina fina!!   

Av Lena - 29 september 2010 17:31

  

            Hem från jobbet & iväg till åkrarna!        

Skrämde sjöfåglarna på flykt gjorde vi åxå, sorry..      

               & så blev det förståss "ko-möte"       

Gösses så Märta älskar kossorna! dom får buffa slicka, blåsa, & hon bara njuter     

& så var det dax att ta in min Corfu pelargon för denna sesång, hoppas den överlever vinter nu bara  

 

Idag var gubben på kurs, så vovvarna fick en sån där 4 timmars ensam dag här hemma, vilket jag kompenserade med en ljuvligt härlig vända på åkrana när jag kom hem, värmen & solen flödade! 

 

Nu det vanliga, tv & slötid innan sängen!

 

                                             Kram kram!      

 

Av Lena - 28 september 2010 19:24

  

Efter jobbet idag, åkte vi till mina föräldrar & fikade! tog en promenad åxå, många spännande dofter    

& så fort vi kommer innanför dörrarna där, hoppar ALLTID! Märta upp i soffan & får spunk! & kuddarna flyger      

        Fick massa goda äpplen med hem åxå!

 

Härlig dag på jobbet, bubblade bubbelpol under bar himmel! & bastade! nice nice  

 

Nu Halv åtta hos mej, Idol & mys innan sängen kallar!

 

                                 Fin kväll mina fina!   

Av Lena - 27 september 2010 17:31

  

   När jag kom hem från jobbet, fixades fika..   

..& så drog vi till skogs en stund! mysigt men..   

..höstkallt! så det blev täcken på för vovvarna! vilket INTE gillades av Petrus!  

                        Vätskepaus!   

Jag hade mina fodrade varma stövlar, så sköna..   

Hundarna sprang ner till vattnet när vi skulle åka hem, suck..   

Nej Petrus! inte bada i denna kyla, & med kläderna på desutom!     

Undra vad som ska göras med dessa rot stubbar?

 

Skön dag med sol! nu helt slut!  så det blir softning framför tv:n

 

                               Kram kram!!     

Av Lena - 26 september 2010 20:27

  

Nu känner jag mej som en "ny" mäniska igen!

 

Värken är HELT borta!! kan knappt tro det är sant ...

 

Har haft denna gnolande värk mer eller mindre i 3 månader nu, & så "vipps" är den borta! lättnaden finns det just nu inga ord för att beskriva...

 

Sakta bya promenad med doggsen när jag kom från tandis, sedan tog gubben med dom på en när han vaknade från nattskiftet, som ju bara blev "halvt" i natt för honom  & så på kvällningen tog vi denna sköna uppfriskande vända, ren klar luft, & jag njöt...

 

Känner redan att jag kommer sova som en stock i natt!  

 

Jobbar bara 3 timmar i morrn, lagom start på veckan!  

 

Kram mina fina & tack för alla rara komentarer!   

Av Lena - 26 september 2010 16:08

  

Orkar inte mer än vila idag...

 

Det blev för många tabletter i går natt & under dagen...

Hamnade på akuten efter några omtöcknande timmar här hemma, där kroppen vände sej ut & in...

 

Jag säger bara: ta alldrig för mycket av värktabletter, jag var lixom i helvetet & vände i går kvällst...  

 

Fick så komma akut idag till Tandläkaren, som hittade felet! en stor spricka som nu gett sej till känna...

 

Jag bad om"maxdos bedövning" för ännu lever kärringen! 

 

Den har dock gått ur nu, & öm i munnen & värk har jag, men idag tar jag inga Panodil Zapp eller Ipren...  försöker sova mej genom resten av dagen istället!

 

Fick dessvärre reda på min redan misstanke, att HB:t låg på bara 100, därför jag är så trött så trött...

Så nu börjar den resan åxå, venufer behandlingar eller? suck...

& fler lever & njur prover ska åxå tas, ja det blev summan av kardemumman! attans...

 

Tack Tanja för dina kloka råd, men då var det redan för sent.

 

                                        Kram mina fina!  

Av Lena - 25 september 2010 10:56

     

        Morrn morrn! vi har sovit sååå skönt!...  

...har inte jag... aj aj aj aj, ont så in i norden i munnen! knaprade i mej ca 14 Panodil Zapp under natten   inte ens en liten blund fick jag.

 

-nåja, sömnen struntar jag i, bara värken kunde bli mindre...

 

Vet ju fortfarande inte vart det gör ont, lixom överallt... tandläkaren kunde ju i somras inte lokalisera felet, har så haft gnol värk sedan dess, nu har det eskalerat & jag står inte ut längre  så på måndag ringer jag dit igen, så här kan det ju inte fortsätta...

 

& så mitt i natt så började Märta "hulka" men jag han inte lyfta ner henne på golvet innan en kaskad kräk sprutade ur  

Tur det inte luktar lika otäkt som våra spyor   detta luktade ungefär som Rabarber paj! 

 

Magen knorrar, fick lite för mycket gift i natt, & mer ska den få! tyvärr...  

 

Ska visspa ihop en pankaks smet nu, mjukt att tugga eller svälja hela   & sååå gott!!

 

Regnet har öst ner hela natten så det dånat i huset & nu åxå! så morron promenaden blev inte särskilt lång...  

 

    Kram mina fina & hoppas ni sovit gott!!!   

 

Tillägg idag den 26/9  tack ni alla fina!  

 

-Ni hade förståss rätt!! & jag hamnade på akuten åxå, tablett förgiftad...

Men efter den helvetesresan är jag på benen igen om än lite omtöcknad.

Lever & njure var bra igår, men ska tas fler prover i veckan 

 

Man lär så länge man lever!  

 

 

Av Lena - 24 september 2010 20:16

  

            Lek & bus med storebroshan!    

Sedan hem till "mormor & morfar" där småkusinerna skulle sova över! värst vad mycket packning dom hade, som "vipps" hamnade i trappen, undra varför?          

                                  Där blev bus, lek &...       

                          ... & mormors goda fika!!...      

..för både 2 & fyrbenta förståss!     

Hemma igen & nu har vi 2 benta ätit Tacos, &...   

..dom 4 benta har fått denna "himelska" fiskolja på sina matknappar, det måste tametusan vara det godaste man kan ge en hund!  

-säger bara det, äter inte din hund, prova detta! både välsmakande & nyttigt!!  

 

Nu Idol & fredags mys!

 

                                            Bye bye!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards