frallorna

Alla inlägg under september 2010

Av Lena - 4 september 2010 15:42

  

En "slappo" dag med lite hund bus & pedikyr!  

            Petrus: -snälla Märta komigen då!!  

                                                -ok!!  

 

Rengjort några öron, klippt några klor  

 

Ikväll ska vi & fler vänner hem till min bror med fru på taco buffe!

 

& när vi ätit, så går vi iväg på årets årliga:

-Musik Festival Salut!!  

-så vackert så man baxnar...

Världsmästaren Eje Berglund sjuter raketer till levande musik! magiskt...

 

Man sitter intill en gamelgård i en stooor slänt invid älvkanten, & det är maaaassa mäniskor...

 

Ikväll klar himmel, & när solen gått ner sjuts det raketer för mååånga pengar, sponsor: SSAB med fler...

 

Pengar samlas frivilligt in till ungdomar, & massa uppträdanden innan fyrverkeriet, av ungdomar & vuxna  

 

Fast i detta myller av mäniskor & mörkt när man tränger sej hem på kvällen, så går inte jag dit i år, med Märta & Petrus, utan vi går till mina föräldrar en stund istället, medans dom andra kollar in det vackra!

 

                                    Ha så bra! & fin kväll!  

Av Lena - 3 september 2010 23:06

  

                                            Bild från igår...

 

Blev en vända till Djurmagazinet, köpte hundmat & ett halsband till Märta! Petrus halband fick jag beställa...  

                         Märtas fina med hjärtan på!  

..passade Prinsessan som handen i handsken!  

 

Kollat på Dobido, gösses Amalia vilket trumsolo av Mikkey dee!!!!!  så bra så jag fick "ståpäls"....  

 

Slog över & kollade resten av Kristallen, & känslig som man är  så rullade mina tårar vid flera tacktal...  

 

Vovvarna & jag tog oss en vända efter stadsbesöket, började bra he he.. men så efter 45 minuter öppnade himlen sej!! & det var som om någon hällde vatten över oss!!  

-tillockmed Petrus ville springa hem!...

 

Snart väntar sängen på oss!

 

                                                Kram kram!  

Av Lena - 3 september 2010 11:25

  

                               Kolla Märtas läppar!  

 

Har gått en förmiddags runda, solen lyser blandat med några moln, & så blåser det lite...

 

Ska iväg & köpa hundmat lite senare, vad det mer blir av dagen vet jag inte...

 

          Kram & fin fredag önskar jag er alla!!  

Av Lena - 2 september 2010 20:35

  

Ingen huvudvärk idag! men kokade kaffe & åkte upp mot åkrarna...  

                                              ...så vackert...              

                                     ..vackra kvigor!    

..& detta blev kvällsmaten! har faktiskt alldrig sett lila blommkål!...

 

Blev en blandning på dagens svampar & lite annat gott, en god sås över & ett täcke av smuldeg! sjuts in i ugnen & gratengen var klar!!

 

                                                Kram mina fina!  

Av Lena - 2 september 2010 12:43

  

                   Sötnosarna i gårdagens skog  

 

Sov länge i morse, blev nästan förmidag!  

 

Gått en bya promenad, mötte en ljuvlig unghund, en Engelsk Staffe kille & Petrus slet sej, bångstyriga vovven min  men han ville ju bara leka! -min snällaste!  

 

Dom är lika snälla alla 3, så det gick bra, får skylla på att jag hade massa post & reklam under armen & tappade taget om koplet, men iof. så skulle han väl? ha lyssnat på mej & stannat fint  

 

Blir till att öva "pli"  fast det gör vi ju varje dag!..

 

Lagomt väder, sådär höst skön & klar luft!

 

                                           Kram på er! vi ses!  

Av Lena - 1 september 2010 19:54

  

Hem från jobbet med huvudvärk, suck... även gubben här hemma hade fått huvudvärk! hmmm??    

Så jag kokade kaffe & så åkte vi iväg till skogen, den var så skönt läkande, en kopp & lite lugn var vad vi behövde!  -så var den borta!    

              Märta försökte äta upp träden ..   

..ystra Petrus tog sej en skutt tur i den mjuka mossan!...   

                      ..& jag plockade lite trattisar!...  

..& slutligen fotade gubben oss 3!, han har då verkligen inte "smak" för hur det ska tas kort!  fniss fniss...

 

Nu Fångarna på fortet!

 

                                           Kram& fin kväll!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards