frallorna

Alla inlägg under augusti 2023

Av Lena - 9 augusti 2023 06:08

             

 

Ja så hamnade vi i vackra Gysinge i tisdags, lika vackert som alltid, vädret perfekt, ömsom sol & värme ömsom regn men ändå perfekt 👌 

 

 

 

Det finaste man har sätter man på bordet! 🥰 fast Malte klev fint upp själv & blickade ut över allt spännande utanför 👍

 

             

 

Malte har njutit lika mycket som oss ❤️ älskade krumelur ❤️ & oj va husbilen är underbar, ägt en & samma i... ja är det 12 år tro... &  fortfarande är den den perfektaste 👍 finns ingen som slår vår Delfin inte 👏  

 

   

 

Fredag & övernattning här för Sam, men har vart konstant med farfar i garaget i 2 dagar & skruvat på en bil 🥰

Det regnar in igen, en hård störtskur & lagningen från förra året stod inte emot 🤔 men vackra kaffekoppar & fat pryder sin plats snyggt 🤭

 

 

 

 

 

Åkte till skogen en vända i lördags & jag hittade mina gula dyrgripar där bara jag vet att dom växer 😉 bidde en ljuvlig stuvning på varma mackor, olala så gott 👏👏  

 

 

 

 

 En promenad av fler, kyrkparken är skön för tassarna... 

 

   

 

 ... & Aroniabär blir det så mycket av så dom kommer räcka till alla fåglar & 2 benta som vill & förstår deras enoooorma nyttighets värde!!! Vilken enorm rikedom & gratis 👍 för 2 år sedan var det lika mycket, tror jag plockade 30 eller 40 liter, i år ska jag ta vara på lika mycket igen 👏 men även blåbär i mängder ska plockas snart, såklart 👍 fast där får man kämpa lite mer i oäven terräng, bränna kalorier å skratta 🤭 

 


 



Vi lixom många drabbades ju av åskovädret som drog förbi nylige, till en början såg man en del av rundel jag har inställd i åska appen där vi bor, i "Borlänge -Sveriges fulaste stad-" 🤭 ...

 

  

 

 ... men den försvann i blixthavet... Nu skulle man ju kunna tro att det var ett förfärligt smällande & dånande! men det hördes nästan inget, tror regn & dom tunga molnen dämpade knallarna, märkligt. Länge låg jag i alla fall vaken in i den natten & såg på blixtarna som avlöste varandra flera timmar 

Det fortsatte dagen efter & då attans hördes den lite mer, men på högsta volym bara 1 gång... tragiskt vad den kan dra med sej, men oavsett så har vi ingen makt med den, den gör vad den gör...

 

  

 

Det har mestadels vart dessa regntunga skyar, vackra molnformationer & kurainneväder

 


 

   Igår blev det fika hos föräldrarna, bara sådär en vanlig onsdag, så gott & mamma hade bakat en ljuvlig banan kladdkaka till mej, al'a glutenfri/vegansk 🥰

 

   ... slurp & resten ligger nu i frysen 😉  

 

   

 

Ja så åkte sonen m fam. & så kom min bror en sväng 👍 bidde både påtår & tretår 😉

 

Detta aber att inte ha en dator gör att jag bloggar mer sällan, skulle ju inte klaga sa jag en gång, men det är så drygt att göra det från mobile då bilderna försvinner så fort jag backar en enda bokstav = börja om & om & om... har i alla fall fattat att jag måste "spara" många gånger under ett inlägg så jag åtminstone inte behöver skriva om från början var gång...

Måste bli nån ändring på torpet snart, men ska jag välja platta eller dator? är den stora frågan 🤔

 

Uch för den utveckling som sker på många vis, nej tänk förr... -vad gjorde man då av all numer dator & mobiltid? 🤔 inte var då allt sämre i alla fall 👍

 

Nåja detta inlägg tror jag att jag sparat 8-10 gånger & tagit mej mer än 1 timme av morronen... vaknade 05.10, lyssnat på vinden, det blåser enormt & så skönt in på mej från vädringsluckan 👍

 

Nu ska husbilen packas igen, en torsd till sönd. med Sam & bästisen Oskar, bär det av norrut till en mysig camping, tro killarna kommer ha så kul, & även om det kommer komma någon skvätt regn så kommer vi inte ha några sura miner 🤣 

 

  Ja kära nån... en dag i taget & *Carpe Diem* mina bloggläsare ❤️

 

      

 

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards