frallorna

Alla inlägg under januari 2012

Av Lena - 31 januari 2012 22:12

 

Petrus ville inte flytta på sej när jag bäddade rent golvsängen! sötungen  

 

  

Våra vänner skickade ett sms, orkade inte prata, deras älskade Tim har vandrat

över regnbågsbron   

Senare i år skulle han bli 15 år.

Han har varit så oändligt älskad, alltid  

-Älskade Timelingen, sov så gott  

 

                                  Nu väntar sängen, godnatt  

Av Lena - 31 januari 2012 16:28

 

Slutade vid lunhchtid idag, hem & tog Petrus med mej till grann orten Romme, & gick en timmes promenad...

Tyvärr blev det ingen dans i den vackra "Paviljongen" som Petrus hade hoppats

på  så vi gick vidare...      

Täcken på, -4, fast efter en timme biter det i kinderna, fastän det "bara" är några minus...

   

Hemma igen, blev det en tur till åkrarna för Malte & Märta, hur kul som helst, fast lite kallare ändå... brrr....

   

 

   

Malte Palte höll dock värmen uppe! & tyckte att "livet är en fest"  

   

Gubben fikade som vanligt & jag fotade...

   

 

   

 

   

 

   

Detta kort hade ju blivit jätte fint, om inte jag såg nu, att Märta hade prupp

i rumpan!!   

   

Så vackert allt är nu, frostat, & på strånen var det dom vackraste kristaller högst upp! önskar jag hade haft en Mackro objektiv  

 

Alla vovvar mätta & belåtna & sussar gott!

 

När jag klev upp i morse, låg dessa godingar   så här omslingrade ,dom somnade på golvsängen igår.

 

Nu ska jag fixa till en Korv Stroganoff till gubben, med pressad potatis till, istället för ris. 

 

                          Kram kram alla mina fina!!  

 



 

Av Lena - 30 januari 2012 15:42

 

                                            En gårdags bild.

 

Hemkommen från mitt underbara jobb, som idag var på gym, tränade magen mest, kan behövas!   & så bubblade vi, & bastade!

 

På vägen hem, lade jag hurtigt upp hund promenaderna! väl hemkommen, föll allt! & herr tröttman slog till!! som tur var hade gubben gått en vända med Petrus, & en kortare med Malte & Märta, så det får bli några små till bara

-jäääääsp  

 

En stor grateng med broccoli ska jag dock masa mej till att göra, en riktigt

smarig en  skulle ha gjort en långpanne äppelsocker kaka åxå, få se hur det blir med den saken...

 

Ganska så milt ute, bara någon minus, & halv mulet.

 

                                     Kram kram! vi se!   


Av Lena - 29 januari 2012 16:36

 

Tog med mej Petrus på en promenad, ner mot åkrarna...


 


 

Tränade inkallning, fick några olika "störnings moment", som denna traktor...


 

... & Jonas med 2 av sina många Islands hästar! Sör Sellnäs Turidning!


 


Hemåt & sadla om hundar!   till Malte! , vi gick i motsatt riktning...

  

 

  

Solen går dock ganska så fort ner när den börjar, & magiska färger kommer...

  

 

  

 

  

 

Märta, skruttan då? jo hon hade väl iof. kunnat följa på Maltes vända, men så sa gubben att han kunde gå en promenad med henne!

 

-Jo tjena?  Märta pruppade & kissade & ville in igen!!

-så är det jätte ofta med henne! så fort "pappa" ska ut med henne, så vill hon in igen! ändå ääälksar dom varandra, märkliga stumpa då!  

 

Kolla på Maltes tass   vi kallar dom iof. inte för tassar, utan för "labbar"   stoooora & goa! inte alls utställnings fina, men ändå dom finaste!

-för oss!! 

 

Om en stund Hästhoppning, som jag älskar, sedan slappning!

 

Kylan? Petrus & min promenad, började skönt, men mot slutet bet det i kinderna, & det fortsatte bita i dom under nästa vända åxå, det blev inte så värst mycket varmare under dagen, bara någon enstaka grad, & just nu har vi -12 igen! 

 

                               Kram kram mina fina!!  


 

Av Lena - 29 januari 2012 10:31

 

Tidig morgon, dimma & kallt så in i pipsvängen! undra om fåglarna fick lov att flyga för att hålla värmen?? över 17 minus...

  

... på andra sidan huset höll solen på att gå upp! lite dimma till höger, både den & baksidans dimma, är nog från Romme Alpins kanoner...

  

Men nu har den lättat! bara ett "stråk" kvar över sjön. Säkert kallt om kinderna att vara där & åka idag, just nu -13

  

Men inne har vi varmt & gott! myser på golvsängen framför tv:n, solen har börjat flöda in, härligt!!

 

         Godmorgon mina fina läsare! -en kopp nykokt kaffe kanske?  

Av Lena - 28 januari 2012 20:32

 

Idag tog Maria & jag oss en promenad runt Sportfältet, för att träna vovvarna lite!

Jag med Petrus & hon med Hero, Petrus son! & Kathinkas son åxå förståss  

-ååååå så vacker denna Hero är!! vilken kropp! & vilken underbar färg! & vilket härligt temperament han har!  


   En skön stund! & Petrus skötte sej åxå kanon! lixom ungen!  1 timme höll vi på, & när jag kom hem, väntade Märta & Malte på sina vändor, så det blev en timme till!

 

Paus i Gladiatorerna just nu, gubben har åkt på nattjobb, tråkigt, men vovvarna & jag myser på här hemma!!  

 

                           Kram kra & fin kväll på er!!    

Av Lena - 27 januari 2012 21:53

 

                                 Natti natti önskar Petrus med flock!!

 

Ingen av Borlänge "killarna" gick vidare i The voice, tråkigt!...  & inte killen i sista duetten heller, som sjöng skjortan av hela tävlingen! märkliga val...

 

                                                 Ses i morrn!!   

Av Lena - 27 januari 2012 15:34

 

Blåbärs pajen blev kanon! sa gubben       

 

   Mördegen som blev kvar, blandade jag upp med nötter som städats bort & bröd som legat i frysen... ut med det till Skatorna, som jag matar, ur härliga fåglar!!

Gott gott sa dom, som blev en massa andra åxå! när jag kollade ut, satt det kajor fulla trädet! -Min första tanke var -Hitckocks Fåglarna!!  oj oj... in & rensa mer i

frysen!   tina i micron & lite mindre bitar, mumma! hoppas jag dom tyckte!

   

 

   

Tyvärr flög dom flesta när jag kom ut med kameran... hoppas dom är mätta nu, & belåtna, när det blir The Voice på tv i kväll!  

 

   

 

   

 

   

 

Märta & Malte har busar runt ute på gården, medans Petrus & jag tog oss en längre promenad, dock ingen kamera med, då det snögar med små små flingor, & sådär så man blir lite blöt.

 

Kolla vad jag hitade bredvid micron?    lite dekorativt sådär tycker jag!? ett äpple jag skurit av en del på, sedan glömt bort det, som börjat torka, & rulla kanterna av skalet inåt! -nädå, jag kommer 

inte äta upp det!  ....  

 

Nu ska en stooor broccoligrateng in i ugnen, med massa annat gott i åxå -en all inclusive så att säja   gubben han får lax med hem mos & så har jag gjort en citron/dill chremfrach sås, & grönsaker

 

Några fler hund vändor väntar efter maten, & sedan The Voice! läääängtar!!  hoppas det är 5 timmar långt åxå!!!  

 

  

Detta är Roffe!! & han fyller 5 år idag! en sån där Fralla som bara är, helt outstanding underbar!   & tar hand om Hero gör han åxå! Petrus son & Malte bror!  


              GRATTIS finaste Roffe önskar vi!!!    


                    Kram & fin kväll alla mina goa läsar vänner!!  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards