frallorna

Alla inlägg under november 2016

Av Lena - 30 november 2016 15:11


Vackert så in i bomben, men åxå kallt så in i bomben! trots nollgradigt  hur ska det då bli till "vintern"  Här matas småfåglar & duvor, en av dom 2 generösaste fågelvännerna i gammla byn  Mina skator, kråkor & kajor är åxå mätta  




Märta gick inte ens att lura med sej på byavändan  -tror jag inte alls på de mamma, att det är varmt ute!! /Prinsessan!  

Men som sagt, en fin solnedgångshimmel som var än mer rosa åt andra hållet.



Istället för Julgranen som skulle stått på Maltes bästa hundbädds plats, men fint & mysigt detta åxå  eller om jag kanske skulle klämma in en liten en någonstans???


Nu ska jag kolla på Bechelor eller hur det stavas, det pinsammaste programm ever!! huuuuuuur??? kan folk utsätta sej för något såååååå förnedrande??? vill inte se, men blir lik förbaskat nyfiken & rodnar åt spektaklet!!   


Bra jobbnatt med bästa kolegan!!  lite senare en till, fast då ensam natt, inget jag önskat, men men...


                                Kram kram  


 

Av Lena - 29 november 2016 16:44


Morron toaletten gjord!  



3 sorters mat, feta & sockriga vetelängder från igår, ost & pasta med extra fett ,& som alltid blir det Hitsckocks vaning fast det går aldrig att fånga på bild


Finn ett fel!! -saknad av SNÖÖÖÖÖÖ !!!!  -Var är du Kung Bore??   



Märta kan vara ute på framsidan själv & lufsa på...




Aika följde med Malte & mej på en byapromenad, sötaste älskade snällaste Aikis  



Nu slöande innan jobbnatt 1 av 3


                                  Kram kram  


  

Av Lena - 28 november 2016 18:33


Ähh såklart fick Märta sin vilja igenom, hon bara VILL in i sovrummet även om vi andra ligger på golvsängen    så ok då,  vi 3 sov där då gubben hade redan somnat på golvsängen


Bakat sockriga vetelängde med extra allt till stora fåglarna  



Sedan drog vi till Romme & där var solen! hemma lyste den med sin frånvaro, trots att prognosen sa att den var här  



Himlen varierade...



... Märta & Malte hade fart i benen...



... & därborta kom en front emot oss!!




Ca 40 minuter, inte mer, för sedan var vi kalla, eller nej, deras täcken håller dom varma, inte jätte kallt, men stundtals blåste det "nordan"


Stannade till på vår Lanthandel, när jag kom ut hade "fronten" nått oss & det snöade liiiite! alltid nått, fast det blev inte ens vitt, suck...  


Fortsatt att julstöka, eller Advents stöka rättare sagt   Tomtarna får vila tills helg, då ska jag väcka dom  


Nu tv tittande & tända ljus


                           Kram på er som kikar in  


 

Av Lena - 27 november 2016 21:32


Alla 4:a tog en blåsig & isande kall nordanvinds promenad i mörker...



... mysigt med alla stakar & stjärnor i fönster & granar som lyser, bara snön som fattas & den tycks ju lysa med sin frånvaro över oss i alla fall 


Nu ska vi lägga oss på golvsängen, tror det får bli vår nattsäng?   bara Märta som kommer protestera villt! -vi får se vem som vinner...   


                    Kram & natti från oss    



Av Lena - 27 november 2016 11:49




Torsdag förmiddag, hade lyssnat på morron lokalradion, med ett halvt öra hörde jag dom pratade om att bilarna & fönster såg ut som Kurbits på morronen!? tänkte inte mer på det förens jag kom ut till vår gamm Volvo! wow wow alltså, såååå vackert isen hade format sej!! ändå återger inte en bild allt, den sista var när jag skrapat av halva lagret, kurbitsarna ville INTE släppa taget!!  men är det nått med denna bil som överglänser allt, så är det värmen i den, så strax var krumelurerna ett minne blott & jag kunde styra...




... näsan mot Mille för en rysligt kall promenad! täcket satt skönt på, & här en sån där vanlig -Stopp! nu stannar vi   det är så säregna hundar Bullterrier & heeeeelt underbara, lixom Mille  




Hemma väntade M & M & lika kallt, brrrr  Satte en pepparkaksdeg som fick vila tills fredan.




På freda eftermiddag började jag grädda huset, gör egna mallar, inget finlir, bara frilansar, vint & snett, men kristyren kan rädda det mesta  Spritsade kristyrgranar, satte in belysning & tjaaaa... inte perfekt, men fick duga, detta fick min kusin md fru som värdinnegåva för lördagens traditionella Julfest!! dom blev överglad  & deras 2 små barnbarn kommer nog bli detsamma     



Igår lördag åkte Milles familj bort på uppdrag en stund & vi lovade passa honom, jag åkte in & hämtade hit honom, Märta & Malte fick vara garagehundar med pappa som fixade Volvon inför besiktning på måndag, det gick ingen nöd på dom, som hade bäddar & varmt där, medans Mille löpte amok här inne, gick all in med alla leksaker medans jag gräddade Jansson till kvällens knytis Julfest med släkt & vänner...



... Mille hade med sej en uppskattade precent till mej, tänk han vet precis vad jag gillar, så han hade bett sin matte att fixa till en magisk hemmagjord vegan choklad med pistage & gojibär, förödande god!! wow wow wow + att han visste att jag äääääälskar fikon!!  & ite rött på det  



... så skjutsade vi hem honom, promenader, lek & mys i 3 timmar, härliga krumelur!  


Igår var åxå vädret väldigt it & dit, här kommer en "front" emot oss, som hade värsta storm & regn i sej när den kom över, förövrigt en fin dag



Såvare fest igår kvällst, så härlig som alltid!!!  & vi alla som oftast numer dippar vid 00.30 - 01.00  tappade bort oss helt & åkte hem strax vid 02.30 så härlig fest med skratt, prat, god mat & allt!   




Låååång sovmorron, vaknade till någon gång av att det blåste så huset knakade  & fortfarande viker sej träden & det dånar, lite rädd för nerfallande tegelpannor & grenar, så vi killar inne mest, & jag har massa på playen att titta på "live" om hästhoppning, både från Värdskuppen & Stockholm, & gubben fortsätter med Volvon.


 

Jo! såklart matas skator, kråkor & kajor var dag, runt 14 tiden, mina fina som väntar så troget  idag kanske dom får lite svårt att sitta kvar på marken? blåser bort  vi får väl se  


                          Kram på er & fin söndag!  


   

Av Lena - 23 november 2016 19:59


Igår & en promenad i byn...



... blött grått & rått, dock inte kallt...



... snön är verkligen ett minne blott  



Mille fick åxå en promenad i det uchiga vädret, men lixom Malte så gillade Mille åxå vädret ändå igår 



Idag började jag med att ge Mille en vända, vi gick till Granngården & han fick köpa godis  & lukta på allt i affären  



Sedan hem & iväg på en kyrkparks promenad med M & M, efter en liten stund kom regnet, tur dom hade täcken på & skönt att ingen brydde sej, för det var "lokalt" som tur var & slutade efter en liten stund


               

Idag tände jag lite Advents ljus, kunde INTE hålla mej  ljustaken i mitten har jag gjort själv för många många år sedan & inte använt på minst 15 år, men nu med dom fina led ljusen med glimmande fladdrande låga , så fick den komma fram! Snöstjärnan blir 3 dimesionell när den lyser, magiskt vacker & nyköpt! staken har många år på nacken & jag älskar den. Flera stjärnor är åxå uppsatta, så fint så!  jag älskar att fuska  har dock sett att jag inte är ensam om det  


Det regnar ute nu, ingen Advents känsla utanför, bara inne


                                 Hare gott!!      

Av Lena - 21 november 2016 17:30


Det regnade hela jobbnatten, eller öste ner! så skönt attt vara inomus, mot förut att åka omkring, ur & i &... nu får jag kura inne i värme & ta hand om medmänniskor 



Regnet satte sina spår, nu är den snö som kom ett minne blotttrist tycker jag



Tända ljus i mörkret, denna juletid som är så mysig   fick samtidigt hör om en kvinna som utan förvarning miste sin man för 4 dagar sedan.... kan inte ens föreställa mej... jag tappade allt, känner ju henne lite, vilken Jul får hon & familjen nu...



Min granne har varit här & fikat, klämmt Malte därbak å så, känns skönt, både för mej & Malte  


Kollar tv & vilar inför natten


           Kram alla fina som kikar in  Carpe Diem   

Av Lena - 20 november 2016 18:48


Vi åkte till skogen på dan, tog oss en fin gran, Märta var lös, Malte i koppel, annars hade farit fram alá bananas  ... 



... det räckte att Märta gjorde det   hon är så piggelin Märta, ska bara busa här hemma  





Det småduggade, men det bekom ingen


Bjudit grannen på fika, jag har kollat tv via playen, gubben städat lite i garaget, annars har vi bara varit


                         Kram & fin kväll  


  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards