frallorna

Alla inlägg under november 2016

Av Lena - 11 november 2016 18:51


Igår kvällst lekte Malte en liiiten stund ute på framsidan, & i morse var han helt halt på ett bakben, kunde inte ens stödja på det, men jag kan se att han inte har ont, glad som vanligt. Hade sån tur att veterinären från Ulltuna ringde angående hans allergivaxination, så "tajimat"! jag trodde en sträckning, hon tror korsbandet... så nu har han absolut stillhet över helgen & är det inte bättre eller om han får ont, blir det undersökning, bara att hålla tummarna  



Planerat var redan en lunch date med våra söners flickvänner     så gubben fick flexa ut tidigare & komma hem, för jag ville inte att Malte skulle vara ensam 

Vå åt gott! sedan bjöds dom på vinterskor!   skrattade & tjattrade, vilka helt underbara "flickvänner" vi har 



En snabb "date" med denna goa kille hanns med, han går nu! stolt som en tupp & med ett konsentrerat leende!!  hur go får man va  




En röd himmel & vacker måne & kallt!! just nu minus 10!


Malte får såklart komma ut ur fängelset & vara med oss på golvsängen när vi är där, som nu strax  vi har slagit oss ner & ska lång kolla på burken, Idol m.m


                             Varm kram i kylan  


 

Av Lena - 10 november 2016 20:18


Hej mitt vinterland, nu är ja här...      ...



Nattens snöväder spädde på det vi redan hade...



Så fina snögardiner växthuset fått  som ett litet pepparkakshus 

 (klicka på bilden för att se den större, när M & M inspekterar & gokänner den!)


På kvällen kom finaste vänner förbi en vända, Mona med familj, & jag fick en ny täckjacka! bara sådär!   jag går ju klädd som en slashas annars omtänksamhet heter det  Miljoners tack   

Att tänka på andra är min grej, sist mej själv, det bara är så lixom


Haft huvudvärk, försökte bota det med 2 koppar kaffe, funkade inte jättebra, fick bli en tablett, funkade sådär, så dagen har gått i vilans tecken


                  ¨Kram till er som kikar in   

Av Lena - 9 november 2016 22:48


Blev bara 1,5 timmes sömn efter nattskiftet, sedan en Mille promenad i sitt fina täcke! efterssom jag ändå skulle upp för ett sedan tidigare planerat möte



Efter mötet handling, M & M skulle ha sitt, mat lagas osv = pust... landade på golvsängen vid 16.30 såg på tv tills jag gick in i den där sömnbubblan, där inget kan väcka mej. Nu har jag vaknat & hoppas kunna somna om igen strax  


Snöat hela dagen & på kvällen tilltog det regält, oj oj vad Kung Bore härjar överallt  men Märta hon gillar snöandet, bara snabba kiss & pruppvändor, lite rejsing i snön på gården & in & kura ner sej i värmen ha ha   


             Kram på er & ta det försiktigt i trafiken  




 

Av Lena - 8 november 2016 17:51

Skutt & lek   


Först till Vårdcentralen för provtagning på morronen, vill göra en sådan koll lite då & då,  Järn, HB, B-12, Folasin m.m en ny läkare, en heeeelt fantastisk kvinnlig, inte Svensk, blev lite Svengelska, men jag förstod allt i alla fall   


Sedan iväg till Mille, länge sedan vi sågs nu, tog oss en rysligt kall promenad, tillockmed Mille tyckte det, & var glad åt att vända! (som han aldrig annars är)  nu har hans matte plockat fram hans täcke, så då blir det lite skönare i den bistra nordan blåsten.



Hem & hämtade våra 2, en lika rysligt kall promenad i kyrkparken, skulle kolla hur det såg ut på Svärmors grav, tomt... så jag får göra en krans i helgen som vi lägger dit 



Snacka om att bilen var skön att krypa in i!! 


Fixat massa mat, morots stuvning, mums! men olika veg substitut alternativ till, matdosa till gubben & lite kvällsmat för mej & lite till i morrn


En jobbnatt väntar med bästa kollega!!  


                                   Kram kram  

 

Av Lena - 7 november 2016 17:43


Feta Sockerbullar till stora fåglarna!  ...

  


... fyllningen var Flora, socker kanel & vaniljsocker, gott skare va! 



Det gör sej inte rättvist hur många som kommer på gratis lunchen! men det börjar likna Hitchcocks "Fåglarna"  



Dom fick kämpa ganska så länge med att både äta & flyga skytteltrafik för att fylla upp sina föråd   Att se dom ta för sej, att veta att jag mättat deras magar, är som lekamen för min själ  tror jag varit en svältfödd stor fågel i mitt förra liv!    




Lite dyster färg, grått, de var de till & från åxå, men lite sol sipprade igenom molnen emellanåt


En nordanblåsig & kylslagen liten vända, mellan minus 4 till minus 6 idag, inga långprommisar & inte behagligt på något vis   men inne har vi myst på som bara den!! bakat så det doftar mumma & varmt & gott


               Kram på er mina fina som kikar in!   

Av Lena - 6 november 2016 19:58


Skar upp vetebrödet med extra allt till stora fåglarna



Åkte hem till mina föräldrar, & som alltid sätter sej Malte vid mormor när hon lägger fikabrödet på fatet...



... & såklart får han smaka!!  



Gluten/mjölkfritt till vänster, till mej  



Blev till slut många runt fikabordet  


Yrsnöat mest hela dagen, några minus + blåst = skönt att vara inne  


Nu bara golvsängsläge & tv kollande


                    Varm kram till er som kikar in  

  

Av Lena - 5 november 2016 22:53

 


Gårdagskvällen, en trött husse efter arbetsveckan & en Malte som tyckte det var mysigt att vara nära 



Idag på förmiddan satte jag en mega stor bulldeg, tog av lite & gjorde en plåt bullar till gubben & dom ev. 2 benta som kan komma på besök...



... resten gjorde jag en vetebrödskaka med fyllning emellan, eller jag gjorde mer än denna åxå, så det räcker i morrn åxå, till skator, kråkor & kajor! 



Skulle upp till skogen & ta lite granris, men jag backade, så mycket med snö, ändå är detta på hemvägen där det var mindre, höga plogkanter & ca 3-4 dec i skogen med snö! nja... jag tar några kvistar av granen i slänten istället  

Tänkte fixa en krans till svärmors gravplats men hann inte, gör klar den i morrn & sätter dit istället.



Hundarnas vända blev en tur inne på Arken, där dom åxå fick köpa lördagsgodis! sedan en tok kall vända runt kvarteret där, innan gubben strejkade & ville in i bilen & värmen!! fy kattsingen så kallt & blåsigt  



Bjöd in finaste grannarna på lite gott att äta & dricka, blev nästan 5 timmars prat & skratt!!  


Nu lite släöande framför burken


                                             Kram kram       

Av Lena - 4 november 2016 19:38


Tills gubben kom hem hade jag gjort magiskt goda små hallonpajer, men havregryns & mandel crunch ovanpå, med en klick Alprogrädde så blev det slurp-tomt innan jag han ta kort  


Bad honom köpa en flaska vin till kvällen, blev denna goding som vi smuttar på nu



Kvällsmyser på golvsängen, men Märta vill vara i sin stol, den hon inte fått vara i på 2 år pga. att hon hoppar ner själv, nu är vi mer på & lyfter ner henne, tyvärr har det blivit någon tjuvhoppning, men hon landar i alla fall bland kuddar dom få gånger


Nu väntar vi på Idol


                          Kram på er   




Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards